Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

25. hét - a minszki megállapodás és a macskák

2015. március 03. - Mangalány

Ez a hét megint elég nyugisnak ígérkezik. A védőnőhöz való felvonulást át is ütemeztem a következő hétre, így végképp az áldott nihillel indítottam a 25. hetet. Rám is fér, éjszaka alvás nem sok van ugyanis. Egyrészt terhesen ez valahogy nem megy nekem, nem tudom, már Minimangával is sok-sok éjszakát töltöttem ébren, hogy utána másnap a világomat se tudtam a fáradtságtól, de most még külső tényezők is rátesznek egy lapáttal. A férjem is rátenne egy lapáttal, főleg a macskák hátára, mivel ők az ébren töltött órák első számú felelősei. Érzik a tavaszt. Ami nem lenne gond, én is érzem, de szerintem beérhetnék annyival, hogy megcsodálják a kibújó krókuszt vagy a már bimbózó hóvirágot. De nem, ezeknek ennyi nem elég. Ezeknek szaporodni kell. De igazából ezt sem tudom érvként elfogadni, ahogy a mellékelt helyzet mutatja, én is szaporodok, de emiatt a férjemen kívül másnak nem kellett éjszakáznia... :D 

Szóval a macskák. A környék tele van nagytestű, kóbor kandúrokkal, és néhány házi kedvenccel. Ezek meg persze hajkurásszák azt a 3 szerencsétlen nőstény egyedet, aki errefelé fellelhető. De rábasztak a sompolygásra, én a 3-ból két csajost tömök fogamzásgátlóval, egyedül a 3. cicalány termékenyíthető meg. Ő viszont nagy sikerrel, évente 2 almot is összehoz... A szomszédtól télire lízingelt kislányt is elkezdtem tablettával etetni, akkor javult némiképp a helyzet - már ideje is volt, mert Minimanga elkezdte új elemekkel bővíteni a szókészletét. :D Viszont az öreg kandúrom 1 hete lelépett, ő ugyan csinált már máskor is ilyet, de kezd elegem lenni a macskalétszám ilyetén megcsappanásából. :/ 

A kresz is folyik tovább, bővítettük ismereteinket a nagyin túl a nagypapival is. Lépnék be az ajtón, amikor egy ősz öregember nekem szegezi a kérdést (köszönés és bármi egyéb helyett), hogy "Kerékpárral jött?" Mivel nem jelölt meg 3 lehetséges alternatívát, gondoltam, ez még nem a teszt része, szóval elintéztem egy nem-mel. Meg némi szemmeresztgetéssel... Leültem a helyemre, épp mesélném a padtársamnak, hogy az öreg milyen agyafúrt kérdést szegezett nekem, mi lehet ez, valami belépési kód, amikor újra cseng a kaputelefon, majd megjelenik egy újabb tanuló az ajtóban, akihez nagyika ímigyen szóla: "Be tudott jönni?" Na, itt kitört belőlünk a röhögés, hogy "nem, bazmeg, még lent várok". Hiába, a nyugdíjasok mindent megtesznek, hogy a megítélésük egy jottányit se változzon - pozitív irányba... :D 

Hogy a kölykökről is írjak: egyre nyilvánvalóbb, hogy Minimanga örökölte az utazás iránti rajongásunkat. Reggel elég, ha annyit mondok, hogy "kicsim, egyél, mert megyünk kalandoznia az autóval", mire felsikolt, és kétszer körberohanja a lakást örömében. :) Ilyenkor rekordidő alatt nyammogja el a vajas-lekváros kenyeret, és még az öltöztetés, fésülködés alatt sem talál ki elterelő hadicseleket. Igaz ugyan, hogy ezeknek az utaknak a nagyrésze jelen pillanatban még egy multiban végződik, de ennek a kicsi lánynak még az is hatalmas újdonság, annyi látni- és megfognivaló van, napokig emlegeti, hogy sétáltunk a pipis boltban, és megnéztük a krémeket. :D 

Töki viszont már most másabb, mint a nővérkéje. Sokkal többet és erősebben mozog. Éjszakánként, ha nem tetszik neki az általam az alváshoz elfoglalt pozitúra, nem rest és a tudtomra adja. Elég undok, hisz én sem rugdosom meg, hogy "miattad nem tudok hasrafordulni". :DDD Napközben is többet van ébren, sokkal több magzatmozgást érzek, mint Minivel. Nem tudom, hogy ez vetít-e előre valamit, inkább azt remélem, hogy kényelmes neki odabent. :) Most tökéletesen keresztben fekszik a hasamban, így ugyan nem nyomja a szeméremcsontom, viszont azért jó lenne, ha végre kitalálná, hogy a fejjel lefelé helyzet lenni neki most előirányozva. :D 

Atyaisten, 25. hét. Rohan az idő! Tényleg rohamléptekben múlnak a napok, valahol sajnálom is, hiszen alapvetően jó dolog babát várni, és egy szép időszak múlik el ilyen gyorsan. Ahogy Minivel is, most a kicsivel is a 24. hét után kezdtem egy kicsit jobban aggódni, hiszen, ha már most megszületne, koraszülött lenne, és elvileg ugye van esélye az életben maradásra. Valahol meg is nyugtat ez a tudat, viszont aggaszt is, hiszen, ha már van esélye az életre, akkor legyen meg az esélye arra is, hogy egészségesen élhessen. Nem túráztatom magam túl a koraszülés lehetőségén, Minivel sem tudtam volna megelőzni, hogy ne nyíljon ki idő előtt a méhszáj. Vele is pihentem, gyakorlatilag az első 5 hónapot végigaludtam, és mégis, elég volt egy aktívabb hétvége, és a hétfőt már egy vérzéssel indítottam. :/ A frontok hatását is nagyon megérzem, ezzel viszont nemigen tudok mit tenni. Bízom benne, hogy a szüléskor varrt méhszáj kitart, és így, hogy a kicsi is jelenleg még keresztben fekszik, talán kevesebb terhelés is nehezedik rá. 

Ahogy közeledik a tavasz, megint rámjön a ruhamizéria: egyszer csak elegem lesz a téli darabokból, és mániásan öltözködnék tavaszi, lenge, színes cuccokba. Na, hát ez most nem fog megtörténni, még megvannak a ruháim az előző terhesség idejéből, és mivel én napi szinten nem hagyom el a házat, azok a darabok ki is fognak tartani. Nem látom értelmét venni kismamaruháknak, hisz 2-3 hónapig lehet max. hordani (egy-egy évszakra), utána meg úgysem lesz jó a méret. Szülés utánra meg amúgy is terveztem egy teljes gardrób-felújítást: 2 gyerekes anyaként már nem szeretném hordani a boldogult főiskolás koromban viselt darabokat. :D Főleg, ha sikerül kiköltöznünk, arrafelé valahogy konszolidáltabbnak gondolom az embereket, minthogy ne akadnának azon fent, ha haspólóban vinném a kölyköket a Kindergartenbe. :D 

A hét vége felé feltűnően lecsendesedett a környék, úgy látszik, a macskahormon meghozta a várvavárt fegyverszünetet, legalábbis a nőstények már nem tüzelnek... :D Még fel-felbukkan a kertben egy-egy kutya nagyságú, leharcolt külsejű kandúr, de azt hiszem, innentől békésebben alhatunk. Ha persze Töki is elhelyezkedik odabent. :D 

A bejegyzés trackback címe:

https://hasasmanga.blog.hu/api/trackback/id/tr1007236941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fleur_de_lys 2015.03.03. 19:45:49

:)
A bagzó kandúrokból nekem is elegem van, két napja is arra riadok, hogy sír a gyerek. Jó, de melyik, olyan fura a hang. Átlopózom a gyerekszobába, mind a kettő békésen alszik. Már épp kezdtem aggódni elmém épségéért, amikor megint felhangzott. Így már egyértelmű volt, hogy mi az. :)

Ezt a kresz-dolgot nem lihegik kicsit túl? VAn már egy jogosítványod, ok, motorra, de azért na. tényleg ekkora a különbség?

Jaj, Mini cuki lehet, és igen, olyan jó, hogy ebben az életkorban még a "gyere, elszaladunk a boltba" valós programnak minősül! :D Sajnos a 3,5 éves már megtagadja, hogy nincs kedve. :( Pedig még néhány hétig ennél változatosabb házon kívüli délutáni elfoglaltságot nem tudok neki prezentálni.

(És örömmel látom, hogy bár a múlt hetit még elolvasni se volt időm, most én vagyok az első! :D Az élet apró örömei....;P)

OriasCJ 2015.03.03. 20:40:30

Apósom tud ilyen értelmeseket kérdezni. "Meggyötté?" "Felébretté?" Wááááá :D És én erre mindig válaszolok, vagyis válaszoltam, amíg beszéltünk, hogy "Nem, még ott vagyok", illetve "Nem, még alszom". Ezen pedig rendre besértődött, és én voltam a sárkány...

Nem is tudtam, hogy van macskáknak is foggátló. Azt hittem, csak miskárolni lehet őket...

Mikor akartok majd költözni?

Mangalány 2015.03.04. 13:44:10

@fleur_de_lys: Éljenek az elsők! :D

Fú, tökre gyereksírásszerű hangja van a kandúroknak, a férjem agyhúgykövet tud kapni az idegtől... :D

Te, ezt a kreszt én sem értem. Szerintem szimplán pénzbeszedés, állambácsinak oltári jól jön... Ja, és motorra is 3 kategória van, különbözeti vizsgákkal, szóval ki van ez találva, hogy fizess, amit csak lehet.

Mini imádja a boltot, azt írtam, hogy a müllerben kiverte a dilit, kivittem, és úgy tudtam megnyugtatni, hogy bementünk egy cipőboltba? :D Hát, ha ezt örökölte tőlem, akkor jó nagy, hosszú közös vásárlásokat fogunk tenni majd... :) (én imádok vásárolni, főleg ruhát és cipőt)

Mangalány 2015.03.04. 13:47:00

@OriasCJ: A férjem kérdezte egyszer a konyhában, hogy "főzöl?" Mondom: "nem, a buszt várom". :D

Jaja, van a macskáknak is antibébi, mondjuk nem ajánlják a 2 évnél hosszabb szedést, de úgyis ki akarom pakoltatni Királylányt, az a tuti. Költözés: férjem nyáron szeretne pattanni, ha kap kint állást, és amint összespórolt kaucióra, és véglegesítik (vagy legalább egy 1-2 éves szerződést kap), mi is megyünk. Ő addig apáméknál lakna, én meg úgy tervezem, hogy kb. fél éven belül én is mehetek az aprónéppel. :)

OriasCJ 2015.03.04. 15:44:06

@Mangalány: Ó, férjem rendre kérdez ilyeneket. Nem győzök kitalálni rá valamit. Épp tele a szám szendviccsel. Eszel? Nem, krétarajzot készítek aszfaltra. Aztán könyékig habos vagyok, kezemben szivacs. Mosogatsz? "Nem, a hattyúk halálát próbálom tütüben"... Ő már megszokta, hogy hülye kérdésre hülye választ fogok adni. :D

Na akkor hamar költöztök. Remélem összejön majd minden nektek! (Mármint jó értelemben :D)

makimano80 2015.03.04. 16:35:17

Anyàm szokott ilyeneket kérdezni mint CJ aposa. En is hulye vàlaszt adok. Kivétel nélkul. ;-)

Manga, jo volt olvasni, csak mikor ilyen kellemes hangulatu iràst olvasok toled, vagy Banyàtol, akkor nagyon terhes akarok lenni. De sajna ez jelenleg, csak a tulsulyban mutatkozik meg, ami meg éppenséggel inkàbb kiakaszt, mint jo érzéssel tolt el. :-/

A bagzo macskàkat én sem szeretem. Van a szomszédban két szép macsek, meg még egy csomo a kornyéken. Roka és vaddiszno is. Ez utobbiak nem hàziasitottak persze. :-))

Manga, remélem kitart odabenn Mikro, bàr màr nem is Mikro. Ezért hivod mostanàban inkàbb Tokinek? :-) Gondolkodtatok màrneveken? Van otlet?

Mangalány 2015.03.05. 09:29:44

@makimano80: Maki, ne keseredj el, biztos vagyok benne, hogy fogsz te még itt sírni, hogy franc a büdös kölykébe, megint szétdobálta a játékait. :) Nagyon-nagyon drukkolok, hogy a sok tortúra végére érj, és hamarosan te is beterhesedj. :) Tudom, hogy állati kemény várni és várni, de minden okés lesz. Lesz szép pici babátok. :)

Tökinek már válogattam neveket, az apja neve végszükség esetére, ha semmi értelmesebb nem jutna eszünkbe (mármint a keresztneve, a vezetéknév az hálistennek adott... :DDD), nekem tetszik még a Gellért is, de megfenyítettem a kölyköt, hogy ha nehéz szülés lesz, akkor bizony Erhardt lesz. :D

makimano80 2015.03.05. 10:34:04

En egy cseppet elkenodtem, mert a nagy kedvenc neveimet nem adhatom a gyereknek. Gondolni kell arra is, hogy ezek itt ki birjàk mondani, legalàbb nagyjàbol. Szoval lesz kihivàs, ha egyszer odakerul a sor, bàr egyre szkeptikusabb vagyok. Kosz, hogy ti még reménykedtek helyettem is! ;-)

Kivàncsi vagyok mi lesz a befuto név nàlatok! Még van egy kis idotok eldonteni. Egy kicsi. ;-)))

ötvöscsöpi12 2015.03.05. 13:11:25

@Mangalány:
Lidi Ricsi lett volna, ha fiú: az úgy olyan szép komoly Jókai-regényes, hogy Somhegyi Richárd Zoltán! Ricsiként becézve meg mindig olyan kis eleven, de vidám jókisfiúra asszociálok :-)

Mangalány 2015.03.05. 16:26:52

@ötvöscsöpi12: A Richárd nekem is sokáig tetszett. :) Nektek meg tényleg nagyon szép hangzású ezzel a vezetéknévvel.

OriasCJ 2015.03.05. 18:44:07

@makimano80: Mi nem reménykedünk, hanem tudjuk, hogy lesz még neked nem egy, nem kettő, hanem egy rakás cukibabád. Keressed már most a neveket, mert akkor már nem fogsz tudni dönteni ;)

makimano80 2015.03.09. 10:34:25

@OriasCJ: Egy rakàs? Mi vagyok én macska, vagy kutya? Rogton egy almot nyomjak ki? ;-D
süti beállítások módosítása