Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

19. hét - hóesés, de az égből, a szájsebész, mint olyan

2015. január 16. - Mangalány

A 19. hét reggelén mínusz 8 fokot mutatott a külső hőmérő, a belső valamennyivel többet, de még mindig nem eleget ahhoz, hogy meggyőzhető legyek a tél örömeiről. Havazott is, így lecsúszkáltam a konyhába egy kávéra, és eldöntöttem, hogy ha ma valami kimarad, akkor az a védőnő meglátogatása. Lányom persze egészen másképp vélekedett az időjárásról, gyakorlatilag egy szál telehugyozott pelenkában nekivágott volna, hogy "szétáljunk a pici hóban". Hős anyja ki is vitte a kertbe. Hát, mi tagadás, ezzel a délelőtti sétával pontosan úgy voltam, mint a szüléssel: a gyerekért megteszem, de ne várják, hogy jó képet vágjak a dologhoz... :D

Miután kockára fagyva bepaníroztuk hóval a macskákat, rajzoltunk köröket a hóba, és negyvenhétszer körbesétáltuk a 937 négyzetméteres portát, bevonultunk ebédelni. A havazás másnap is tartott, és bár nem esett sok, az idő nagyon hidegre váltott, szegény négylábúak is sorban álltak a kandallóhoz. :D A 3. napon pedig iszonyat szélre, és plusz 8 fokra ébredtünk. Mini nem is értette, hogy hová tűnt a hó, én veszettül örültem, hogy hurrá, lehet mosni megint, de a hirtelen melegedés azért mindnyájunkat elég kómásra levert. :)

Mivel már egy pár reggel eltelt úgy, hogy újra kávéztam, nekiálltam leszűrni, no, nem a kávét, hanem a konzekvenciát:

- nem fájnak az izmaim fél óra állás után

- nem keményedik a hasam

- Mikro nem mozog többet a koffeintől, sőt, a melegfront miatt egész nap szunyált a hasamban, mint annak idején a nővére.

Szóval a kávé marad. Dacára vagy megerősítve a brit tudósok legújabb kutatásait, nem tudom, hogy épp hol járnak ezügyben. :)

Mikro egyébként nekem is fiúsnak tűnik, a mozgása valahogy erősebbnek hat, mint ahogy a nagylányéra emlékszem. Bár ez elég szubjektív. :) Szinte minden nappal erősebb és erősebb odabent, olyan jó érzés most már látni, ahogy a hasam bőrén is látszanak a rúgásai. Mini szerintem tudja, vagy legalábbis érzi a kistesó jelenlétét, ugyanis ha terhes nőt lát, akkor mutat a hasára, hogy "tesó", és újabban egy csecsemő formájú babájával játszik. Egészen gyengéd vele, ami biztató. :)

Hétfőn eljött a kivégzés napja: fél 10-re várt a szájsebész. Nem túl lelkesen készülődtem, de mivel semmi hasznom sem származott a fogfájásból - azon túl, hogy a 3 kiló mogyorókrémet kizárólag a férjem tudta megenni...-, ezért nekiindultam. Az egy dolog volt, hogy a doki észre sem vette, hogy terhes vagyok. Így, majdnem félidősen... Remélem, a fogakban szemfülesebb... :D Felkészített, hogy ez nem lesz egyszerű keringő, és adott jövőhét szerdára időpontot. Na, majd a 20. heti naplóból kiderül, hogy beborul-e. 

Abban a szent pillanatban, ahogy hazaértünk a városból, kerestek a melóhelyemről, hogy azonnal, de máris, de rögtön be kellene mennem valamit aláírni. Igen, ezt is élem, amikor délben mondják, hogy aznap vagy másnap térüljek-forduljak... Szóval kedden megint ügyintéztem, először a postára mentem, hogy nemelehetnee, hogy ugyan hozzák már ki a postánkat helyrajzi számra. A körzetes kézbesítő szerencsére ismeri az uramat (és ezek szerint engem is...) , szóval menni fog a dolog. A munkahelyemen aláírtam egy ívet, majd elmentem kideríteni, hogy előző nap a nem fogadott 3 céges hívást vajha ki kezdeményezte (ej, ezért is jó az egyirányúsított vonal, mert visszahívni, na azt nem tudod...). Senki sem tudott semmit, így hazamentem. Ahogy hazaérek, csörög a mooooooobil, hogy "nálam mindig 2 forint ez a dal". Nem, nem Vikidál Gyula keresett, de még csak nem is az öreg Körző Gyula Bácsi, hanem... bingo, a munkahelyem. Hogy jött postám...

Szerdára pihenőnapot szerveztem, azaz aznap sehova sem mentem, mert a lakás romokban, a család az éhhalál szélén, így most a hivataloknak is bele kellett törődni, hogy a délután 4kor megkapott emailt másnap sajnos nem tudom leadni...

A bejegyzés trackback címe:

https://hasasmanga.blog.hu/api/trackback/id/tr57079703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

makimano80 2015.01.16. 22:04:26

:-)) Es az elorejelzés szerint mi lesz a fogaddal? Vagy még nem is mondott rà semmit a doki?

Elég korulményes nàlatok az ugyintézés. Olvasva is fàraszto, még jo, hogy màr jobban vagy legalàbb!

UH mikor lesz legkozelebb?

ötvöscsöpi12 2015.01.17. 00:42:48

Már vártam a posztodat, csodálkoztam is hová tűntél?! Aztán most látom, hogy 7 napja volt az előző (az a fránya matek) :D

Ezt a levelezés dolgot én sem értem teljesen, de akkor sikerült elintézni, hogy a munkahelyed helyett otthonra küldjék? Amúgy én is ideges leszek, ha olyan számról hívnak, ami gyanús, hogy munkahelyi (mi a túrót akarnak, mindig rosszra gondolok). Most van egy rahedli beküldendő nyomtatvány (gyerekek után járó pótszabis, családi adókedvezményes, meg most nem tudom, gyesen lévőknek végül megcsinálják-e az adóbevallást, mert ugye a gyed még a cégen keresztül jött, de a gyes közvetlenül a MÁK-tól).De volt többször, hogy ügyfelek hívogattak, vagy nemrég az egyik fiókból az ottani privát bankos, és egy ügyfelet akart hozzám küldeni, na ő is jó ritkán kommunikál az osztályunkkal, ha nem tudta, hogy több mint 2 éve otthon vagyok... :-)

De jól beszél már Minimanga! Oviban ledumálja majd a csillagokat az égről :-)
Lidinél abszolut egy helyben toporog a dolog, pár szótagot mond továbbra is. Ami teljesen érthetetlen, mert olyan dolgokat megért, hogy csak lesünk: ha halkan mondjuk, hogy el kéne kapcsolni a Thomasról, akkor azonnal ingatja a fejét, hogy "a-a", sőt fenyegetően int a mutatóujjával :-)
Vagy ha mesélem valakinek, hogy milyen volt a torna Mariann nénivel, máris mutatja a kis kezeivel, hogyan kúszott a kispadon, vagy bólintgat és mondja, hogy "b-b" (ez azt jelenti, hogy a babzsákot a fejéről bele kellett ejteni egy karikába, de úgy, hogy kék babzsákot a kék karikába, pirosat a pirosba stb. Plusz egész nap hallja a dumát, ha mástól nem, tőlem, mindent kommentálni szoktam neki, hogy most kidobjuk a szemetet, ilyeneket is. Ezért nem értjük, miért nem beszél, csak annyira, mint egy átlag 1,5 éves :-(

Bocsi a szómenésért, én ilyenkor érek rá legjobban (pedig aludni kéne inkább) :-)

Mangalány 2015.01.17. 08:56:51

@makimano80: Hát, a doki úgy indított, hogy eleve rendelési idő utánra adott időpontot, és műtétnek írt be. :/ Vázolta, hogy ne aggódjak, m ert ki fogja tudni szedni, "lehet, hogy bele kell fúrni, vagy el kell törni, de ez inkább engem érint a műszerek előkészítése miatt, Ön nem fog semmit érezni" Na tudod, majd nyugtával a napocskát... :)

Újabb uh a 24. héten lenne esedékes, akkor szerintem mindenképp megyünk 4D-sre. A fogdoki 1-2 hét különbséggel ki akarja húzni a két alsó bölcsfogat, és utána mindenképp rá akarok nézni a kicsire, hogy jól van-e. És pont akörül lenne esedékes az uh amúgy is, szóval két légy meg az egy csapás. :)

Mangalány 2015.01.17. 09:05:05

@ötvöscsöpi12: Írjál csak, én is várom a kommentjeiteket. :)

Igen, úgy néz ki, hogy most már itthonra is megkapom a postám, még hétfőn megyek egy kört a bankok, biztosítók között, mert csütörtökön nem volt már erre időm. Jaj, igen, a januárt ezért is utálom, mert a kurva adózás miatt mindig menni kell a melóhelyre aláírni, meg nyomtatványolni, és persze máris, azonnal, vagy tegnapra. :D

Mininek óriási dumája van, nagyon aranyos. :) Lidi miatt ne aggódj, lehet, hogy eleve később beszélt volna akkor is, ha nem kell gyógytornára járni, de a mozgásfejlődés meg egyértelműen hatással van a beszélőkéjére. :/ A pszichés dolgokról meg ne is beszéljünk, hogy születése óta nyúzzák vadidegnek, nyilván emiatt eleve óvatosabb természet, szerintem emiatt is késhet a beszéde. Ha mindent megért, akkor tényleg nincs ok aggodalomra. :)

Tegnapelőtt az apja és Mini az autóban vártak rám, Mini ezzel nyitott: "apa mondta a bácsinak, hogy kúva anyád" :DDDDDD (valaki kilépett az autó elé, és a lefagyott, ónos esős úton a férjem alig tudott megállni, szóval egy kicsit méltatlankodott a gyalogos miatt :D)

fleur_de_lys 2015.01.17. 10:44:09

@Mangalány: Hehe, milyen jó is, hogy beindult a gyerek beszélőkéje! :D

A fogad miatt részvétem, és nagyon drukkolok, hogy simán menjen a kivétel.

(Egyébként már pont akartam ma reggel érdeklődni, hogy mikorra is várható a napló, erre tessék!:))

A postához meg annyit, hogy elvileg helyrajzi számra is ki kell vinniük. Lefutottuk ezt a kört néhány éve.

fleur_de_lys 2015.01.17. 10:46:19

@ötvöscsöpi12: A nagyobbik 2,5 évesen kezdett el beszélni, előtte vagy egy évig csak az első szótagokat volt hajlandó mondani (azzal viszont akár kész mondatokat is). Nem tudom, végül mi törte át nála a gátat, pont a tesó születése után indult meg a beszéde, de már én is körbe érdeklődtem, időpontunk volt a Korai Fejlesztőhöz is (így lemondtuk). Ha jártok dévényezni, esetleg kérd meg, nézze meg a száját, lehet, hogy egy kicsit megmasszírozza, és nála is beindul.

ötvöscsöpi12 2015.01.17. 11:03:05

@Mangalány:
jó hír, ezek szerint már ragozni is tud Mini! :DDD
Lidi annyira retteg a dokiktól, hogy amikor a héten voltunk a gyerekorvosnál és Bazsit vizsgálta a dokinő, azalatt is végig ordított, még a sapkáját is közelharc árán lehetett csak levenni :-(

A fogadhoz nem is tudok mit hozzátenni (én hónapok óta halogatom, hogy visszamenjek, pedig egyik fogam annyira érzékeny, hogy csak a langyos vízre nem fáj), csak hogy éld túl... :-)

ötvöscsöpi12 2015.01.17. 11:13:08

@fleur_de_lys:
Lidi most 2 éves és 5 hónapos, úgyhogy már azért kezdek parázni. Mi nem kifejezetten dévényre járunk, hanem a Fürge Lábak Alapítványhoz, és ott mindenkivel személyre szabott tornát végeznek, különböző módszerek keverékét (nekem úgy tűnik, minden módszerből szednek gyakorlatokat, mert sok hasonlít a TSMT-re, meg újra főleg masszírozzák mindenhol a testét). Az utolsó 5 perc a szájmasszázs, lehet, hogy több kellene.
19-e hétfőn megyünk a Pető Intézetbe, izgulok, mit mondanak, egyáltalán hogy vizsgálják meg? Bár ők már annyi gyerekkel-esettel dolgoztak, remélem ráveszik az együttműködésre...

Mangalány 2015.01.17. 12:20:16

@fleur_de_lys: Köszi a részvétet, te, én is állatira sajnálom magam. :DDDDD De muszáj, az sem jó a kiskrapeknak, ha begyullad, és tele lesz bacival a képem. Majd vagy 2 napig ajvékolok, meg jóóóóóóól kiszolgáltatom magam a férjemmel, és remélem, ennyivel meg is úszom. Bár a férjem arra gyúr, hogy hátha szájzárat kapok, és akkor csend lesz... :DDDD

Mangalány 2015.01.17. 12:23:38

@ötvöscsöpi12: Na, gondoltam én, hogy szegény Picúrnak tele van a puttonya az orvosokkal. :/ Hú, ha a Petőbe mentek, faggasd ki Lyst, ő majd elmondja, hogy készülj fel lelkileg, mert ott elég pesszimisták, vagy nem is pesszimisták, de a legreálisabb minimumot ígérik, szóval lehet, hogy elsőre megijed az ember, pedig csak a legrosszabb esetet veszik egyből, nem a legjobbat. :)Fogok drukkolni, hétfőn csak délután leszek gépközelben, de majd írd már meg, kérlek, hogy mi újság. Nagyon szorítok. :)

fleur_de_lys 2015.01.17. 14:07:33

@ötvöscsöpi12: Te Csöpi, hányra és hova? Mi általában hétfő-szerdán járunk, foglalkozásra, f9-f11-ig, de most hétfőn kaptunk időpontot az ortopédiára, 1-re, úgyhogy a délelőttöt kihagyjuk (pont mire hazaérnénk, indulhatnánk vissza, ott meg két és fél órán keresztül megkukulok a kölökkel).

makimano80 2015.01.17. 14:58:42

@Mangalány: Drukkolok, hogy ne legyen vészes a fogmutéted! Majd ird meg, hogy ment, ha tul leszel rajta!

Jo, hogy Mini figyel. Vagy. Jo, hogy Mini figyel? ;-DD

makimano80 2015.01.17. 14:59:30

@ötvöscsöpi12: és Lys, ti is irjàtok meg majd, hogy ment, mi lett. Gondolok ràtok.

ötvöscsöpi12 2015.01.17. 15:19:33

@fleur_de_lys:
akkor azt hiszem találkozunk :DDD
nekünk azt mondta a nevtanos hölgy, aki megszervezte, hogy 13 órakor kezdődik a rendelés (dr. Szőke György), és mi a másodikok leszünk, tehát érjünk oda 13-ra... :-)

fleur_de_lys 2015.01.17. 20:17:15

@ötvöscsöpi12: :D szupi, legalább ha csúszás van, jó társaságban telik az idő!

Mangalány 2015.01.17. 20:53:10

@fleur_de_lys: Írjatok majd mindketten, hogy mi volt. :)

OriasCJ 2015.01.18. 09:39:18

Na miután be tudtam lépni tízszeri próbálkozás után (elfelejtettem melyik méllel és jelszóval vagyok regelve :D) kérdem én: Semmi szopóálarc???? :D

makimano80 2015.01.18. 13:36:38

@OriasCJ: Hozzad CJ! Majd, csak hasznát vesszük. ;-DD

ötvöscsöpi12 2015.01.18. 17:16:57

@fleur_de_lys:
Még sosem jártunk a Petőben, ugye a Kútvölgyi út 6-ba kell menni?( A honlapon láttam, hogy máshol vannak bizonyos egységei.)

barbi.a.volgybol 2015.01.19. 11:36:15

én is akarok havat. ide. sokat. most. :(

Mangalány 2015.01.19. 15:51:47

@OriasCJ: Aranyom, a szopóálarc szerdán lesz, akkor húzzák a fogam. :DDDDD Fú, azé' ha már így, ha OTT eszembe jut, hogy a doki szopóálarcban hogy is húzná a fogam, hát, lehet én leszek az első páciense, aki végigröhögi a vését. :DDDD

fleur_de_lys 2015.01.19. 17:20:06

@Mangalány:
No, pont akartam kérdezni, hogy te mikor fekszel a hentes bárdja alá, de akkor szerdán. Igyekezz ne gondolni a szopóálarcra, mert nehéz lesz kimagyarázni, hogy nem a lidokain injekció van rád ilyen hatással! (Persze könnyű mondani, tudod, és most 2 percig senki se gondoljon a nagy, rózsaszín repülő elefántra.)

Mi egyébként megjártuk az ortopédiát, elindítják a közgyógyunkat, ha az megvan, kapunk cipőt meg könyöksínt. Persze nem tudom, mi ennek az átfutása, mert a cipő egyre jobban kéne....
És sajnos egyre biztosabb, hogy nem sezretem az ortopéd orvosokat, úgy en bloc. Háromból három nem jött be.

ötvöscsöpi12 2015.01.19. 18:27:29

@Mangalány:
találkoztunk Lys-szel a Petőben :-) ez legalább jó volt a mai napon.
Egyébként meg végképp megadta magát a mosogatógépünk, próbálta a párom szétszedni meg kitisztogatni ahol és amit lehetett, de pár perc után mindig leáll, akárhányszor újraindítva sem tud továbblendülni egy ponton túl :-( és a legolcsóbb gép is 60 eFt körül van (abban az új, de kis külső hibás cuccokat áruló boltban).

ötvöscsöpi12 2015.01.19. 18:46:37

@fleur_de_lys:
mi volt a baj, miért nem jött be ez a doki? S végül mi újabbat javasolt nektek? Másik tornát, vagy folytassa azt a Petőben, csak cipőt és sínt írt fel?
Nekünk az volt a fura, hogy amint meglátta a leletekből és az elmondásunkból, hogy már pici korától van úgymond kezelőorvosa, aki műtötte és azóta is kontrollálja, hirtelen "kifarolt". Szerintem pont valami haverja a dokinknak, mert többször elmondta, hogy nagyon szépen megcsinálták a műtétet, kb. ez a maximum, amit egy dongalábnál lehet ortopédiailag tenni. Innentől már a szülőknek a dolga, hogy minél többet tornáztassák stb. Tehát nem akart vele különösebben foglalkozni, mintha nem akarta volna "átvállalni" a másik dokitól, vagy nem tudom.

Neked már ott mondtam, de a többieknek: képzeljétek, 65 eFt lenne a speciális cipőcskéje (amit ugye félév múlva kinő), csak néztünk ki a fejünkből erre az apjával... Egyelőre a sínhez vettek gipszmintát a lábáról, sajnos alvás alatt újra sínt kell hordania. Ez a sín inkább olyan, mint egy csizma, kemény műanyagból, elején tépőzárral.

Mangalány 2015.01.19. 18:57:41

@fleur_de_lys: Mit mondtak az ortopédián? A dokival volt a gond, vagy azzal, amit mondtak? :/

Mangalány 2015.01.19. 19:03:11

@ötvöscsöpi12: :) örülök, hogy találkoztatok. :) Jó a sorstárs-közösség - vagy hogy is írjam -, olyan jó érzés, amikor tudod, hogy valaki átérzi a dolgaidat. :) És a magyar eü-t ismerve, volt bőven időtök beszélgetni, várakozás közben... :)

(egy ismerős csaj, aki végig tudta, hogy mi van Minivel, hogy milyen dokinál voltunk, meddig jártunk tornára, miken lehetett aggódni, szóval neki meglett a 2. kisfia, és akkor mondta, hogy hát, már örülne egy olyan nyugis kislánynak, mint Mini. Pff., hát, ha valakinek ez jön le a sztorikból, hogy jó, hogy nem tud járn i, mert legalább nyugi van... :O )

Ó, a mosogatógép! Franc essen bele, annyi emberre neked nagyon sok meló a kézi mosogatás! Basszus, ugyanaz a baja, mint a mosógépemnek volt. Kihívtok azért szerelőt, vagy - mivel valsz programkapcsoló -, nem éri meg? Karácsony utáni kiköltekezés, gyógycipő, hát tudod, a lottó ötös szakadjon rátok. :)

Te, azt a gyógycipőt Giorgo Armani tervezi személyesen? Mi a picsáért ilyen drága? :/

fleur_de_lys 2015.01.19. 19:58:50

@Mangalány: Igazából rosszat nem mondtak, sőt (nincs deformáció, a lábai egyforma hosszúak, a csípője ok, szóval ez eddig rendben van). Valahogy mindig olyan közönyösnek érzem őket, és hát nem kicsit ők is hülyének néznek és úgy is tárgyalnak velem és ettől mindig ideges leszek.

A közgyógyot meg csak ő kezdeményezheti, hiszen segédeszközről van szó, úgyhogy ebből a szempontból mindenképp pozitív volt ez a találkozás.

fleur_de_lys 2015.01.19. 20:05:20

@ötvöscsöpi12: Én is örülök, hogy találkoztunk! :)
Lidi egy igazi, nagyvonalú tündér (tudja meg ország-világ, önként felajánlotta Thomast és Percyt megrágcsálásra, valamint a Bogyó és Babócát is meggyűrögethettük!:D)! :D

A mosogatógépet nagyon sajnálom, legjobb barátom, úgyhogy mélyen átérzem a fájdalmadat. Amíg nem volt, az volt az érzésem mindig, hogy életem jelentős részét kell elpazarolnom a mosogató mellett állva.

A cipő meg kész horror. A másik anyuka, akivel beszéltem, mondta, hoyg 3 hónapig érvényes a recept, nem tudtok valahogy ezzel játszani? Mikor vettétek a másikat, nem tudjátok ezt valahogy az idei keretbe elsütni?

Mangalány 2015.01.19. 20:58:17

@fleur_de_lys: Na igen, a te gyereked csak neked fontos, az orvosok, akik a gyógyításra szentelték az életüket... na hagyjuk. :/ Én is utálom, ha harapófogóval kell kiszedni belőlük, hogy mi van, mert annyira közönyös egynémelyik.

makimano80 2015.01.19. 21:05:12

@Mangalány: Uh, Manga. :-(( Hàt azért ne ilyen àron legyen màr az embernek egy nyugis gyereke. De nem lehet, hogy az a csaj nem igy értette, csak nem gondolta végig a dolgot, amikor ez kibugyogott a szàjàbol?

Szerdàn gondolok ràd, erosen! :-))

makimano80 2015.01.19. 21:09:31

@ötvöscsöpi12: En ezen mindig le vagyok dobbenve. Hogy kerulhet egy gyogy segédeszkoz (vagy a gygycipo nem az?) ennyibe, amikor egy ember életminosége mulhat rajta? Most még kicsi az a gyerek, de az egész tovàbbi életére kihat, hogy mennyire sikerul fejleszteni és ami rajtatok àll azt megteszitek, de az ember pénztàrcàja sajnos véges. Vagy legalàbb is sokaké. Ilyen esetekre nincs valami igénybeveheto szociàlis alapu segitség?
Remélem lesz valami megoldàs! Drukkolok!

ötvöscsöpi12 2015.01.19. 21:12:24

@fleur_de_lys:
De aranyos vagy :-)

Én úgy tudom, hogy évi 6 eFt a keret (mármint ennél a betegségnél, mert ez esetenként más és más, pl. neki gyógyszerre nem, csak segédeszközre vonatkozik, ilyen értékben), na most ezt szerintem már rég túlléptük ha belegondolok, mert eddig a nem egészen 2,5 év alatt 6 sínt és 1 cipőt már kapott (egyet meg vettünk bolti áron a Salusnál 9 eFt-ért). Erre a speciális cipőre most nem is írt receptet a doki (csak a sínre), hanem egy kis papírra írta le, hogy milyen legyen a jobb illetve a bal láb. Átmenve a segédeszközgyártó céghez, derült ki az ár, akkor mondtuk, hogy izé, még gondolkodunk...

makimano80 2015.01.19. 21:12:37

@fleur_de_lys: Gondolom eléggé futoszalagon megy ott a rendelés és kissé fàsultak az orvosok is. Ettol még az ember joggal vàrnà, hogy emberszàmba vegyék. Mégsem a gyàrtosor mellett àll az az orvos, hanem élolényekkel foglalkozik.
Ha hulyének néznek az engem is eléggé zavar.

ötvöscsöpi12 2015.01.20. 14:58:28

@makimano80:
a közgyógyigazolvány már egy segítség, csak mint írtam, az összege abszolut nem fedezi a gyógycipő árát, ezért azt eleve nem receptre írta a doki. Egyszerűen nem értem, miért van ilyen aranyárban?! :-(
Felhívom a másik segédeszközgyártó céget, a Salust, hogy mondjanak egy hozzávetőleges árat, hogy ilyen paraméterekkel mennyibe kerülne náluk. Ha kibírható árat mondanak, akkor a következő Heim Pál kórházas kontrollon (márc. elején) megpróbáljuk afelé terelni az ottani kezelőorvosát, hogy írja fel ő receptre. Ahogy láttam, a Heim Pál a Salussal csináltatja a cuccokat, ezek szerint a Pető Intézet meg egy másik céggel, lehet, hogy azoknál vastagabban fog a ceruza... :-(

Mangalány 2015.01.20. 15:42:34

@makimano80: Tudom én, hogy nem ilyen áron kívánna magának nyugis gyereket, de abban a szituban elég akasztófahumornak tűnt. :/ Há' mindegy, nekem meg így is jó Minimanga. :D

Kösz a drukkot, rám fog férni, be vagyok szarva rendesen. :)

Mangalány 2015.01.20. 15:45:52

@ötvöscsöpi12: Tudod, mi a baj? Nem ők a drágák, hanem mi keresünk szarul. Az összes kinti azt meséli, hogy SEMMI sem drágább egy nyugati országban, mint nálunk. Leszámítva a lakást, de az sem annyival drágább, mint amennyivel többet keresnek. És mivel nálunk már minden külföldről jön - energia, alapanyag, sokszor maga az áru is -, és mivel a dübörgő gazdaság miatt oly erős a forint, főképp az euróhoz képest, ezért kurva drága minden. :/

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.01.20. 17:02:01

@Mangalány: Ooo, Manga, nagyon szoritok erted, es nagyon sajnalom, hogy nem tudsz felmenni pestre a baratnomhoz a szaddal. Nala ezer%, hogy negyed ennyivel megusznad.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.01.20. 17:20:56

@ötvöscsöpi12:
Engem is a viz ver az ortoped orvosoktol, a HP-sektol vegkepp. Ugy beszelnek az emberrel, mintha 1 darab szarbol lenne. Kozgyogyrol meg...:( Mi nem kaptunk meg ideiglenesen sem, es a napi 5-6 ezer forint kotszerekre...hat elkepzeled. Volt egy beepitett sinnel ellatott kezmerevito, amit honapokig kellett hordania mikor osszeszegecseltek femlapokkal a kezet. 2500 ft-ot kellett fizetni erte, es 2 nap alatt eltort a sin benne. 1 evben 1 jart a gyereknek TB-re. 14 ezer korul volt a teli ara, szerinted hanyat vettunk?
Verlazito, hogy mennyire nem torodik az allam a gyerekekkel, hogy mennyire magara hagyja a szuloket minden teren. Remelem talaltok megoldast Lys-el egyutt.

Mangalány 2015.01.20. 17:56:11

@dömbi: Köszönöm neked is a szorítást. :)

Egészségügy: na hagyjuk... :/ Kint azért ez okosabban működik, nem? (vagy minden okosabban... :) )

ötvöscsöpi12 2015.01.20. 17:58:18

@dömbi:
Köszönjük a biztatást :-)
Igen, pont ezek a gyógyászati segédeszközök azok, amiket jelképes áron kellene megvenni és a nagy részét a TB állná (feltéve persze, hogy "az államnak" lenne rá pénze, mert az épp hatalmon lévők (mindig az aktuális oldal) nem költenék el egetverő haszontalan baromságokra, vagy nem a saját zsebüket tömnék :-((( ).
Hiszen ezzel a támogatással nem lehetne különösebben visszaélni, ki a fene csináltatna úgy l'art pour l'art sínt a gyerekének vagy venne kötszert, kézmerevítőt, egyebeket magának, ha nincs rá szüksége? :-(

ötvöscsöpi12 2015.01.20. 18:04:58

@Mangalány:
ja igen, gondolunk rád a fogorvosnál...:-(
gyorsan és fájdalommentesen... csak aztán nehogy túl jól érezd magad...
Drukkolunk, na. :-)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.01.20. 18:37:13

@Mangalány: Ha nem is okosabban, de maskent, es elfogadhatobban.
A szerzodest te kotod a betegbiztositoval, ha kell otvenszer is kimegy, minden banalis kerdesre valaszol, es mig nem szerzodsz, addig nincs kotelezettseged veluk szemben, tehat parhuzamosan targyalhatsz tobb biztositoval is. Mikor bekerultem az itteni korhazba, eskuszom, mintha luxus hotelban lettem volna. Rengeteg a serult ember, sajnos a mai napig szinte minden csaladba szuletik legalabb 1 ilyen baba.
Van olyan ismerosunk, akiknel az elso baba gen problema miatt serult lett, azonnal csinaltak a vizsgalatokat, valami elenyeszoen keves hibaszazalekot mutattak ki, a kovetkezo babara. O is serult lett. A lenyeg, hogy soron kivuli tamogatassal, az egesz hazukat atalakithattak. Ugy kepzeljetek el, hogy nem csak arra vonatkozoan, hogy lift a kerekesszekhez, emeloszerkezet a furdokadnal zuhanyzonal, hanem ami a gondozoik dolgat is megkonnyiti. Autot szinten olyat vettek, amit otthon szinte nem is latni, gombnyomasra emelo rogzites, allvanyok a gepekhez,es kokemenyen az allam mellejuk allt anyagilag.
Itt vehetek az uzletben steril kotszert, otthon meg patikaban sincs, 2 frankert vettem az ontapados specialis polyat. Otthon vagyonok, es elore meg kell rendelni, arra is az OEP adott engedelyt.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.01.20. 18:46:46

@ötvöscsöpi12: Raadasul ezek annyira specifikus dolgok, hogy keptelenseg masnak masra hasznalni. Pont mint nalatok a cipot. Sot, nehany het honap elteltevel, mar akinek meretre csinaltak, se tudja hasznalni, mert kinotte, mas allasu kell.
Azert emlekszem azokra az ortoped dokikra is am, akik evente 2 utcai cipot irtak fel olyanoknak, akik ismerosok voltak, esetleg valamennyit csusztattak zsebbe. Kivalo minosegu meretre keszitett nagyon csinos divatos borcipok voltak. Na, azok helyett kellene a ti gyerekeiteknek ingyen vagy jelkepes osszegert.

makimano80 2015.01.20. 20:31:11

@Mangalány: Gondolok rád holnap erősen. Majd írj utána, hogy hogy ment, hogy vagy!

Mangalány 2015.01.21. 14:37:24

Na, ezen besírtok. :D Ugye CJ-nek írtam, hogy majd feszkóoldásképpen elképzelem a fogdokit szopóálarcban. Jó. Ugye az asszisztens csaj készíti elő a képem a húzáshoz, először bekente a számat fertőtlenítővel. Majd mondja, hogy bekrémezi az ajkaimat, hogy ne száradjanak ki. Aztán látom csak, hogy vazelinezi a szám... :DDDDD Csajok, ott és akkor majdnem felvisítottam a röhögéstől, pedig Isten látja a lelkem, nem voltam túl víg. :DDDDD

Maga a húzás 2 perc alatt megvolt, a doki szerint szerencsénk volt. (ő is nagyobb volumenű dologra készült, 3 tálca fogót, meg egyéb eszközt készített elő, lányok, még infúziót is!!!) Kedden varratszedés, most meg kiélvezem, hogy még hat az érzéstelenítő. ha kimegy a hatása, majd jön kutyára kamion... :D

makimano80 2015.01.21. 15:11:50

@Mangalány: Jajj Teeee!! :-DD Na, akkor tényleg mondhatni, hogy simàn ment. Orulok, mert izgultam nagyon. Biztos fog fàjni a seb, de azért megusztad a nehezét, hàla az égnek!
Az én ajkaimat nem vazelinoztàk, pedig elég nagy szopàs volt a mutétem anno. ;-D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.01.21. 15:21:51

@Mangalány:Betegre izgultam magam. Vegre hogy irtal, es minden rendben!

Mangalány 2015.01.21. 15:36:16

Istenem, csajok, de édesek vagytok!!! Nagyon jól esik, hogy figyeltek rám. :)

Most kezd kimenni az injekció hatása, egy kicsit szédülök meg hányingerem van, és nemigen tudom kinyitni a szám, de akkor is úgy örülök, hogy nem kellett szétfaragni a képem. :)

Maki, neked nagyon durva lehetett a műtét, néztem képeket a te esetedről, hát baszki... :/

makimano80 2015.01.21. 15:43:09

@Mangalány: Minek néztél te olyan képeket? Mazochizmus, vagy fel akartàl készulni a legrosszabra is? :-))
Gyors gyogyulàst a sebednek!

Mangalány 2015.01.21. 16:00:06

@makimano80: Eh, csak kíváncsi voltam. Nekem nem vízszintesen volt belenőve az állkapocsba, azért az más történet, fú, tiszta horror... :/ Így utólag is együttérzésem. :)

Már fáj az injekció helye is, nem tudom csak szívószál méretűre kinyitni a szám, erre Mini meg most meséltet magának. Pff. :D Nem bánom, most kap mesét a tévéből, ilyenkor a Barney és barátai életmentő. :)

makimano80 2015.01.21. 16:35:01

@Mangalány: Koszonom az utolagos egyuttérzést is. :-))

Most meg ràadàsul fàjdalomcsillapitot sem nagyon vehtsz be, igaz? Ha ez vigasztal én vehettem be. Valami nagyon bikàt irtak fel, én màr délelott beszedtem a napi 4 szem maximumot, de semmit nem hasznàlt igy azutàn egyàltalàn nem vettem be fàjdalomcsillapotot, mert igy minek? Turtem. :-)

Akkor a szàjzàr azért neked is bejott. En kiskanàllal birtam enni. A szivoszàl nem volt jo, mert a szivàskor a sebet is szivtam kicsit, az meg nem olyan jo. Majd ovatosan probàld eroltetni, attol kilazul, de csak ovatosan és lassan.
Nem baj az, ha néha TV-zik is Mini. :-))

fleur_de_lys 2015.01.21. 16:51:32

Manga, kitartás! Örülök, hogy sikerült, és nem volt annyira horror, de most majd egy kicsit szar lesz (nekem más miatt volt szájsebészeti kicsike műtétem, ha kimegy az érzéstelenítés, az szar lesz, de kitartás). Azért egy algoflexet csak bevehetsz, vagy azt sem?

Mangalány 2015.01.21. 16:53:19

Köszi, csajok. :) Na, MOST már fáj... :/ Flectort lehet szedni a 6. hónapig, még 3 hétig jó vagyok. :)

ötvöscsöpi12 2015.01.21. 17:45:07

@Mangalány:
akkor most orvosi engedéllyel gyógyszerezd be magad :-) jó, hogy túl vagy rajta végre!

Mangalány 2015.01.21. 19:39:17

@ötvöscsöpi12: Egy órája ittam egy fél flectort, mert nagyon beleállt, de ez meg olyan jó cucc, nemhiába, ez is Svájcban készül. :)

barbi.a.volgybol 2015.01.22. 00:13:58

@Mangalány:
örülök, hogy minden oké, és nem mesélem el szenvedéseimet inkább :)))))) (annyit csak, hogy védés előtti napon szájzáram lett.. :DDDDD)

fleur_de_lys 2015.01.22. 09:20:59

Manga, remélem, ma már nincs szükséged flectorra!

Mangalány 2015.01.22. 10:26:51

Köszi, csajok, már sokkal jobban vagyok. Csak a 3 injekció helye fáj, maga a fog helye nem, meg még mindig nem tudom rendesen kinyitni a szám. Nem tudom basztatni Minit, hogy gyereelatévétől... :D

Liba, én a védés előtt hangszalag gyulladást kaptam. A'szongya az elnök, ne izguljon annyira, ne suttogjon. Mondom, baszki, izgul a rák, előző nap 6 órát ültem egy egyterű dohányzó vasúti vagonban a beteg torkommal, az a baj. :DDD

ötvöscsöpi12 2015.01.22. 15:14:49

@Mangalány:
Jaj, akkor most az álarcot sem tudjátok használni, ott porosodik szegény a sarokban... :DDD
Gyors gyógyulást különben! :-)

fleur_de_lys 2015.01.22. 15:56:11

Örülök, hogy jobban vagy! :)
Mini meg gondolom különösen, hogy szabad a vásár....:)
süti beállítások módosítása