Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

18. hét - új év, új élet, főként a hasamban

2015. január 09. - Mangalány

Újév napján töltöttem be a 18. hetet. A baba hirtelen nőhetett elég sokat, a hasam is egyre kerekedik, és persze a kicsi súlyát is érzem. :)

Nem kis riadalommal zárult az egyik este: a villanybojler a kijelzője szerint csak félig melegvízzel, és az is hideg. Én eleve főttrák állapotúra szeretem magam tusolni, szóval észrevételeztem a férjemnek, hogy mivanmá', a háztartási gépek öntudatra ébredtek? Aztán brainstormingoltunk keveset - illetve a zuram, én inkább fekve ajvékoltam a fájós derekam miatt -, és arra jutottunk, hogy ebben a ragyogó téli időben ezt a kurva hideg vezetékes vizet szegény falitartály nem tudja annyira felmelengetni. 

Vasárnap este már rákészültem a hétfői maratonra, ugyanis másnap megint hajnalban keltem, hogy legyen sorszámom, azért, hogy legyen táppénzes papírom, hogy utána legyen ultrahangom. A terhesgondozásra a doki a reggel 8-as munkakezdésre tekintettel negyed 10-re esett be. Amúgy sem szívlelem a drágaszágot, és nem igyekszik módfelett, hogy javítson az imidzsén... A munkahelyre is benéztem, bevittem a kis rózsaszín kutyanyelvet, hogy juttassanak a családi eklézsiának is valamit, majd elmentem a kórházba a 18. hetes uh-ra. 

Az a nap a Godot-ra várva jegyében telt. Eddig a genetikai uh-ot 11-től csinálták, erre csak itt, csak most, csak ma egy kiírás fogadott, hogy déltől várják a kedves versenyzőket. Vundabár, mondtam volna 600 km-rel nyugatabbra, itt csak egy nabazzegre futotta... Végülis fél óra várakozás után, 11 -kor bekérték a kiskönyveket. Aztán orvosok jöttek, orvosok mentek, borítékok cseréltek gazdát, de a 18 hetes kismamákkal nem történt semmi. Ha azt nézzük, ülni tudtunk, meleg is volt, a 2.-on vannak a szülőszobák, de addig még úgyis van 22 hetünk, szóval "kérjük, várjanak türelemmel". És vártunk. Délben érkezett egy újabb fehér köpenyes alak, aki behívott egy kismamát, majd kijött, és - vélhetőleg - eltávozott vagy cigizni, vagy kajálni, ki tudja. Én szerencsémre beszélgethettem egy csajjal, legalább jobban telt az idő. Mint ahogy egy rendes kismamához illik, pláne délidőben, hátradőltünk, és egymásra licitáltunk, hogy ki milyen finomságot is kívánna éppen. :) Majd felharsantak a fanfárok, és behívták Mangalányt. 

A doki egy meglepően kedves,nyugodt, jó modorú 50-es ürge volt. Megkért, hogy hadd tegye az alkarját a térdemre, mert úgy legalább van karfája. :D Megengedtem, az én állapotomban a szexuális zaklatás senkinek sem jutna eszébe - max. a férjemnek, de neki meg hivatali kötelezettsége, hogy ilyenkor is szépnek mondjon :D. Megint sikerült magamat kellemetlen helyzetbe hoznom: hajnal fél 6-kor csak előkaptam egy bugyit, amit az oldalán 2-2 szalaggal kell rögzíteni. Namost, a szalagok addig bírták, amíg az uh-ágyra nem feküdtem... Örültem, hogy a doki nem tett megjegyzést, hogy "hölgyem, megkérdezhetem, hogy hova is készült ezzel a gyorskioldóval?". :D 

Az orvos rendelkezett humorérzékkel. Nézegeti Juniort, és kérdi, hogy hányadik terhesség. Mondom, 2. És mi van már otthon? Kislány. És mit ígért neki? (na, ekkor már elkezdett izzadni a tenyerem, atyaég, kiderül?) Felelek: kislányt. Somolyog, hallgat. Paff. Majd vigyorogva megszólal: nem baj, még lesz ideje rábeszélni, hogy jó lesz a kisfiú is. :D És mutat egy teljesen kivehetetlen foltot azzal, hogy ez a kukaca. Még nagyon kicsi, de majd úgyis nő a gyerekkel...Nem akartam mondani, hogy a jövendő csajai érdekében remélem is. :D Egészségileg látható rendellenesség nem található, így boldogan hívtam fel a férjem, hogy mik a legújabb fejlemények. :)

Otthon természetesen téma volt a baba. Olyan érdekes, igazából az első másodperc után már azt éreztem, hogy milyen izgalmas, fiam még nem volt. :) Mininek pedig azt mondtam, hogy tudtam én, hogy még egy ilyen csodaszép, édes kicsi hercegkisasszony nem is lehetne rajta kívül. :) Apjuk is örült, bár egy pár nap múlva tett egy fél megjegyzést, hogy de ő akkor is örülne, ha mégis kislány lenne. :D Muhaha, fosik a konkurenciától, hogy lesz még egy határozott férfitigris a családban... :D Vagy attól, hogy - mint a fiúk általában - a kölyök rám fog hasonlítani... :DDD 

A nagy örömködésre tekintettel bejelentkeztem szájsebészhez. A telefonbeszélgetést követően, úgy egy óra múlva nekiültem a Buddenbrook háznak, és mit ad isten, Thomas Buddenbrook fogát kihúzzák, majd hazafelé menet összeesik és meghal... Tisztára feldobódtam, mondhatom. :/ :DD

Egy másik hívást az ÁNTSZ felé irányoztam. Novemberben levették a vérmintát toxoplazmára, és a mai napig nem kapta meg a dokim az eredményt. A laboros csaj közli, hogy ők kiküldték. Mondom, nem hiszem, a házidokit 3-szor kérdeztem meg, és nem kaptak levelet sem tisztiorvoséktól... Hát de ők elküldték.Mondom, ez az elvi vita most rajtam nem segít, lesz szíves még egyszer benyálazni egy borítékot. Hát jó. És, kérdezem naivan, nem mondhatja meg nekem az eredményt, hisz azt hiszem, pont Önnek nem kell magyaráznom a jelentőségét? Hát azt így nem. Akkor bekaphatod. Álarc nélkül is. Neked meg van az is engedve. 

A 18. hét utolsó napján erősen szédültem, már ebéd előtt annyira húzott a fejem, hogy le kellett ülnöm a konyha közepére, mert ha felálltam, eldőltem. A férjem felkísért, aludtam egyet, majd délután besokallva az örökös Csipkerózsika-színjátékon, megittam egy gyenge kávét. Mit ad Isten, este 7-kor még volt energiám porszívózni... :)

Egyszóval ez a hét pozitívummal zárult, baba jól van, kávé újratöltve, bojler tolerálva. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hasasmanga.blog.hu/api/trackback/id/tr697056011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

banyavari 2015.01.09. 14:42:09

:DDD

Na, azé máskor ne késs :D

Mangalány 2015.01.09. 14:50:18

@banyavari: Gond volt a szerverrel is, ha már igazolási kérelem. :DDD

makimano80 2015.01.09. 14:58:12

:-DD Mokàsak a megprobàltatàsaid. Ill. azok nem, de ahogy eloadod. ;-)) Es akkor most, csak langyos vizetek van, vagy egy darabig van meleg is?

Mini mit szol a kukacoshoz? Elfogadta, vagy annyira még nem is érti, hogy kisteso jon?

Tesoméknàl a làny nagyon lànyt akart, de mikor még nem is tudtàk a kicsi nemét, akkor kérdeztuk tole, hogy de mi lesz, ha mégis fiu lesz? Akkor nekem adjàk? Némi gondolkodàs utàn egy hatàrozott "nem" volt a vàlasz. :-))) De o màr nagyobb, koztuk 4 év korkulonbsg van.

Mangalány 2015.01.09. 15:28:36

@makimano80: A férjem módosított a szellőzési rendszeren - becsukta az ablakot :D -, és így már van újra melegvíz. (A légtechnika miatt van nyitva télen is az a picike ablak a fürdőszobában, csak mostanság nagyon szeles és hideg is volt, ezért most jobb bezárva.)

Senior oly annyira nem hatódik meg a kistesótól, most a havas udvarral van elfoglalva. :D

OriasCJ 2015.01.09. 15:40:56

Gratulálok a kisfiúhoz (is)! :) Akkor is gratulálnék, ha lány lenne :) Nem tudom miért, de annyira tudok örülni, ha kiderül egy baba neme :) De mindkettőnek ugyanígy örülök :D Aztán jöhet a névadási procedúra, muhahahaha :D

makimano80 2015.01.09. 15:44:31

@OriasCJ: Hàt nem Mikro lesz a neve?!:-o Esetleg egy màsodik utonévvel: Mikro Robi. Hmm? Manga? Tetszik, nem? ;-))

makimano80 2015.01.09. 15:45:45

@Mangalány: Ebben a lakàsban,akkor is suvit a szél, ha minden be van zàrva. Viszont itt nincs bojler, meg azért itt nincsenek minuszok. Viszont a màsik lakàsban bojler lesz, vége a hosszu zuhanyzàsoknak. Bruhuhuu! :-/
@makimano80:

OriasCJ 2015.01.09. 15:54:08

@makimano80: Én már most agyalok egy "esetleges következő" néven. Apjuk mind vétózza. Úgyis én nyerek a végén...

OriasCJ 2015.01.09. 15:54:22

@OriasCJ: Mielőtt megijednétek, nem, nem vagyok terhes :D

fleur_de_lys 2015.01.09. 15:57:54

Hah, na végre! (Ez nem szemrehányás, csak boldog megkönnyebbülés, hogy végre ezt az üde kis zugot bújhatom pihenésképpen, nem vagyok "rákényszerítve" a Banyára....)

Már egyszer írtam, de gratulálok még egyszer a kis kukacoshoz! Fiús anyaként némileg elfogult vagyok ebben a kérdésben (bár most a tesóméknál lány jön, és már alig várom, hogy fodros rucikat és cicás-nyuszis hajcsattokat vehessek kilószámra :)).

fleur_de_lys 2015.01.09. 15:58:48

Húú, tényleg, a névválasztás! Készültetek már, vagy most jön még csak az agyalás?

Mangalány 2015.01.09. 16:36:20

@OriasCJ: Köszönöm a gratulációt! :) jaj, névadás, ne is mondd! Te milyen neveken agyalsz?

Mangalány 2015.01.09. 16:38:11

@fleur_de_lys: Fah, pedig a banyán épp most marjuk egymást bevándorlásból. Mer' aki már kiment, AZ zárná le a határokat... őrület... :O

Fiús anyaként majd ki is fogom kérni véleményed, tanácsod, ez nekem új lesz, mint Kolumbusznak a sült krumpli. :D

Hóttkomolytalan 2015.01.09. 17:51:05

Akartam már kérdezni: Mini kire hasonlít? Mert nem tűntök olyan visszahúzódónak és félősnek se te, se a férjed. Szóval?

Mangalány 2015.01.09. 18:25:07

@Hóttkomolytalan: Majd nézd meg facen a képeket, de tisztára az uram. :) Igazából most már kezd kikristályosodni Mini egyénisége és nem félős, sőt, nagyon barátságos kisgyerek lett. Inkább van egy olyasmi művészlélek-vonulat a férjeméknél, olyan elvarázsoltak egy kicsit, azt látom a csajoson is. :) Szórakozott professzor. :D

Hóttkomolytalan 2015.01.09. 18:49:02

@Mangalány: Már megkukkoltalak titeket :)
A csajos nagyon szépszemű kisleány, apukának van már puskája vagy még nem tart ott? :D

ötvöscsöpi12 2015.01.09. 19:13:41

Upsz, azt hiszem, még nem is gratuláltam a kis kukacoshoz, úgyhogy hajrá!!!
Igen, kell az a kávé, bár nálatok amúgy is mindig pörgés van, ahogy látjuk hétről-hétre :-)
S akkor most mi van az eltűnt leleteddel, keresi valaki, vagy mi lesz? :-(

Arra azért ne végy mérget, hogy a fiacskád rád hasonlít, pl. nálunk a fiam tiszta apja (külsőleg-belsőleg), de annyira, hogy amikor kicsi volt és képeket látott az apukája kiskorából, azonnal rámondta, hogy "Bajika", hiába mondtam, hogy apa, ő kijavított, hogy "neeem, Bajika" :D
A lányok nagyon kevercsek, ránézésre ők se rám hasonlítanak (mondjuk az apjukra sem), de azért remélem, valami jót kaptak tőlem... :-)

fleur_de_lys 2015.01.09. 20:06:02

Hát, az enyémek tiszta apjuk, mintha egyedül csinálta volna őket. Persze állítólag ez valami evolúciós csapda, a kicsik jobban hasonlítanak apára, hogy az elfogadja őket , egyelőre a fiúk csak a szememet örökölték (a csöppé ráadásul inkább anyósoméra emlékeztet).
MIni tényleg a férjedre hasonlít, bár a szája, meg a mosolya pont olyan, mint a tiéd.

Mangalány 2015.01.09. 20:19:46

@Hóttkomolytalan: Én ugyan állati elfogult vagyok, de szerintem nagyon szép kiscsaj. :) Egy baltanyél már be van készítve, apuka azt már félretette kamaszodós időkre. :D

Mangalány 2015.01.09. 20:23:21

@ötvöscsöpi12: Dehogy, épp ez az,hogy tiszta állóvíz van itthon, csak próbálom karikírozni, hogy ne unjátok. :)
A leletemet elméletileg újra kiküldik a házidokinak. Ha nem, akkor panaszt fogok írni az ÁNTSZ-nek. Elegem van, hogy a kölyköm egészségével szarakodnak. :/

Én azt szoktam mondani, hogy mindegy, melyikünkre hasonlít a gyerek, de az orrát az apjától szedje, ha lehetséges. :DDDD

Édes, mit kaptak volna tőled a gyerekek mást, mint jót? :) Gyönyörűek, okosak, na, az összhatás a tiéd. :)

Mangalány 2015.01.09. 20:26:02

@fleur_de_lys: :DDD Egyedül csinálta volna őket... :DDD Ez tetszik. :)

Hát igen, Mini örökölte a békaszájam. :D Nem lesz egy Andzsellina Dzsoli. :DDD Viszont hosszú lába van! Az fontos a karrierben. :DDD

banyavari 2015.01.10. 10:08:17

@Mangalány: én meg az evolúciós csapdán röhögtem :)))

banyavari 2015.01.10. 10:57:34

@Mangalány:

Hjaaj, régi szép idők.... az én nagylányomhoz az apja gépfegyvert akart venni meg rakétavetőt..... aztán néhány év múlva csak annyit mondott csendesen: inkább FIGYELMEZTETI kellene azokat a szerencsétleneket...

:DD

Mellesleg a kiccsaj tényleg gyönyörű.

Mangalány 2015.01.10. 11:31:26

@banyavari: Köszönöm. :) Amikor még gondok voltak a mozgásával, sokszor mondtam is Mininek, hogy nem baj, ha nem tanulsz meg járni, csak legyél szép, majd jól férjhez adunk, az oltárig meg elvisz a vőlegény ölben. :D

Mi kb. 1 km-re lakunk a buszmegállótól, és ezalatt az 1 km alatt 80 méteres a szintkülönbség, szóval átlag 10-12%-os emelkedők vannak, zúzottkővel. Nálunk az az álláspont, hogy ha lesz olyan fiú, aki hazakíséri, és még lesz levegő a tüdejében smacizáshoz, akkor ő meg is érdemli. :D

banyavari 2015.01.10. 12:20:34

@Mangalány:

:DD Mekkora ötlet :))))))
süti beállítások módosítása