Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

30. hét - ocsmányiroda és "Totoya" Yaris :)

2015. április 06. - Mangalány

Ha már a külföldi munka szóba került, nekem is leesett a tantusz, hogy útipasszus nélkül, Schengen ide vagy oda, de a kiskorúak nem hagyhatják el az országot. Nosza, keressük fel az okmányirodát. Mint a jótanuló felel, én is neten kértem időpontot, hogy ne kelljen várni, és hogy az ügyintéző is örüljön, hogy mecccsoda szabálykövető némber, nem ám csak beesik az utcáról. Péntek reggel fél 9-re kaptunk helyet a 23-as pulthoz. 

Ez volt az elmélet. Most írom a gyakorlatot. 8:20-kor már Minimangával térdünkre támasztott kézzel ültünk az ügyfélváróban, ahol egyetlen egy tájékoztató fogadott: "az ügyfélhívó berendezés nem működik". Pazar... A 23-as pultra mégcsak utalás sem volt, a személyi igazolvány ügyintézése a 2-es ajtóhoz volt címezve. Hát, ez egy rutinosabb GPS-t is megkavart volna, de gondoltam, üldögéljünk még egy kicsit. Mini már 8:40-kor az érdeklődés elvesztésének tüneteit mutatta, így 8:45-kor bementünk a 2-es ajtónak elkeresztelt nyílászárón. Bent egy nagy helység fogadott több pulttal (áhááááá, helyben vagyunk!!!), de ügyintéző csak 1, aki leány a gáton... A többiek hollétét sűrű homály fedte. Vagy 5 perc múlva belibbent még egy kormány- és tisztviselő, és megpróbált úgy tenni, mintha ott sem lennénk. Elég nehezen mehetett nem észrevenni egy folyamatosan dumáló, és mindent begyűjteni akaró 3 évest meg egy hófehérben virító, erősen hasas nőt, de sikerült neki. 8:55-kor megszólítottam, hogy miafaszvan. Jaaaaj, mindjárt jön a kolléganő. Ahan, és kérdem én, mikor jönne, ha nem kérek 5 nappal korábban időpontot?! Valamikor szeptemberben?! Na, beesett a fentemlített, és kitalálta, hogy igazolványkép. De úgy, hogy a gyerek álljon fel egy kb. 15 centi átmérőjű, forgó (!!!) székre! Jó, megpróbáltam támogatni a kicsikémet, hogy ne essen le, mire odalépett az ügyintéző, hogy nem jó, majd ő. Az élénkebb képzelőerővel megáldott olvasók már biztosan sejtik a folytatást: így van, Mini halálra rémült, hogy mi ez a mozgó magas szar alatta, és elbőgte magát. Erre 3 nő nekiugrott, az egyik kikapta a kezemből, hogy majd ő megvigasztalja. Próbáld meg, bazmeg... Jó, gyerek újra a székre, nézzél kicsim a tigrisre, gyere mutatok színes kulcsot, karikát, nézzél a kamerába. Anya, fogja már le a karját, ne nyújtogassa a kislány... Akkor tegyétek le a színes baszásokat, mert azért nyúlkál, nem tűnt fel?! Hú, szóval idegileg a nullára kimerülve jöttünk ki, apuka a túloldalon levő parkolóban pontosan követte az eseményeket, ugyanis a hivatal ablaka nyitva volt, így simán megismerte csepp lyányának éles hangját... :D 

A sikeres vizsgára tekintettel férjem kitalálta, hogy menjünk egy kicsit vezetést gyakorolni. Jó, én is örültem, van mit megszokni a motor után. Na, kiérünk egy jó tágas parkolóba, és megkapom az ukászt: "menj el a parkoló végéig, állj meg a padka előtt, majd tolass vissza, és állj be a két kocsi közé". Muhaha. Kezdjük ott, hogy Manga, ez a Trabant, Trabant, ez Manga. Fék, gáz, kupplung. És folytassuk ott, hogy a "két autó közé" címűből az egyik egy nagyértékű bajorgyármányú volt, amit nem szívesen cascoztam volna meg az első önállóan megtett métereimen... Jó, szembenéztem a veszélyekkel. 5 perc után úgy éreztem, hogy én többet belső égésű erőgéppel meghajtott járműbe a lábam nem teszem be, de 15 perc után már kezdtem élvezni a dolgot. Még 2 oszlop között is sikerült úgy elmennem, hogy a fényezés és a duroplast borítás nem látta kárát. :) Persze Minimanga türelme hamarabb elfogyott, mint az üzemanyag, így máris szoktathattam magam ahhoz, hogy milyen jó is lesz gyereküvöltésben autókázni... :D 

Két nap múlva már az oktató autóban is megmutathattam a (nem)tudásom. Átvettem a volánt, okés, induljunk és álljunk meg. Namost én szóltam az oktatónak, hogy én eddig egyszer vezettem, és akkor is egy keletnémet kisautót, szóval nyomatékosan kérem, hogy kösse be magát. Ő nem hallgatott rám. Aztán rájött, hogy tökre igazam van.... Amíg letörölte a feje lenyomatát a szélvédőről, addig elmagyaráztam neki, hogy a Trabant fogáspontja máshol van a féknél, mint a Yarisban... :D Egy órán keresztül az elindulás-megállást gyakoroltuk, a végére egész megszoktam a kis japán krumplibogarat. :) Nagyon kezes jószág, azt meg kell hagyni. :) 

Ha már családgyarapodás és autós téma, akkor leírom, hogy a férjem nekiállt valami családi autót levadászni. Mármint pénzért, törzskönyvvel, csak semmi illegális vagyonszerzés... :D Hétfőre ki is nézett egyet, amíg ő elment körbeszaglászni, addig én Minivel egy gigaruhaáruházban tengettem az időt. Azért az anyasággal a gátlások is oldódnak, legalábbis már nem zavart, hogy a próbafülke függönyét nem tudom behúzni, mert Mini élve az alkalommal, nekiindul bejárni a sorokat, és persze mezítláb, félig felhúzott szoknyával mentem másik méretért, kihasználva, amíg a lány a frissen begyűjtött vállfával nézegeti magát egy tükörben. Az viszont nyilvánvaló, hogy igazi nő lesz belőle. A cipőrészlegről alig lehetett elvonszolni, az ÖSSZESET leszedte, és magával vitte. Elég problémás volt mindig visszakövetni, hogy vajon honnan is pakolhatta ki... Na, mindegy, megvolt a vásárlás, vettem magamnak egy legginst, mert döbbent megalázottsággal szembesültem azzal, hogy az XS-es méret már sajnos nem jön rám, és kismamafarmerből sajnos nem volt több méret... Hát, remélem, a csípőm vissza fog alakulni, különben úgy fogok kinézni, mint egy villanykörte. :D Gyermek kapott 2 pár cipőt, olyan kedvező árban, hogy tisztára el is felejtettem, hogy a két pár cipő miatt futkostam az üzletben egy ultramaratont Mini után. :D Férjem várt a parkolóban, kérdezem, hogy na, milyen a kocsi. Erre nekiáll elsorolni a hibáit. Az első mondatai után feltűnt, hogy ilyeneken ő, mint szerelő nem szokott fennakadni, így kezdett gyanússá válni a történet... Rákérdeztem, hogy most akkor megvette? Erre vigyorogva közli, hogy bennünket hazaszállít, és megy vissza a szerződéssel meg némi készpénzzel. :D 

A hirtelen bejött hideg idő a terhességemre is hatással van. Sajnos többet keményedek, a stresszre egyértelműen, ha fáradtabb vagyok, akkor is, és éjszaka sem tudom kipihenni magam. Az viszont nagyon jó, hogy tudok tevékenykedni, Minivel pontosan ilyentájt már (újra) feküdnöm kellett, és pont a legizgalmasabb, legaktívabb heteimet nem tudtam megélni. Most remélem, hogy a méhszájam jól bírja a kiképzést, a 32. hetes UH-on rá fogok kérdezni, hogy hogy is állunk. Nagyon élvezem a készülődést, a pakolgatást, a listák írását, a bababoltos körbeszaglásokat, a ruháim átalakítását, és nagyon várom az igazi tavaszt, amikor végre a kertben tudom süttetni a hasam, amíg Mini a macskákat egzercíroztatja. :D Testileg fáradékonyabb vagyok, de mentálisan nagyon is pörgetem a dolgokat, félek ugyan a szüléstől, de várom is. :) Minivel egy szép emlék maradt, olyannyira, hogy venni fogok egy ugyanolyan tusfürdőt, mint amit akkor használtam, annak az illatáról mindig a szülés utáni hetek jutnak az eszembe, és jó érzéssel tölt el. :) Elvárásom annyi van, hogy egészséggel "ússzuk" meg mindketten. :) Nagyon kíváncsi vagyok arra is, hogy mekkora baba lesz, mert én ugyan nagyobbnak érzem, mint a lányom, de lehet, hogy csak amiatt, mert a második terhességre már a hasizmok sem a régiek azért. Egyszóval sok a teendőm, de ha épp van szabad kapacitásom, akkor jó ábrándozni, találgatni a baba felől. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hasasmanga.blog.hu/api/trackback/id/tr107343666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OriasCJ 2015.04.06. 20:00:20

Én is yarisban tanultam meg vezetni :) Olyan kis cukimuki volt :) Én a vizsgán léptem úgy a fékbe, hogy a vizsgabiztost vissza kellett pakolni a műszerfalról a hátsó ülésre. Vessen magára... Mé' nem kötötte be magát.. :D

Mangalány 2015.04.06. 20:17:27

@OriasCJ: :D Ennyi, azért van beszerelve az öv, nem pedig opcionális a használata... :D A yaris azért is jó, mert méretre is kb. akkorka lehet, mint a Trabant, így legalább meg tudom szokni majd hamar. LÁttam S-line szériás A6-os oktató autót is, hát izé, biztosan jó lehet megtanulni a finom gázadást egy 200+ lóerős szörnyetegen. :)

OriasCJ 2015.04.07. 07:53:43

@Mangalány: Nekünk is azt mondták, hogy olyan autót válasszunk tanulónak, amilyet valószínűleg majd utána is vezetni fogunk. Ez a "tanács" ott bukott meg, hogy konkrétan már csak 1 oktatónak volt szabad időpontja. (Pedig kresz vizsga után egyből mentem, na mindegy...) De azér' egy A6-ost nem biztos, hogy tanulóknak szánnék :D Igencsak fájna a szívem, mikor tönkrebasszák a kuplungot :D

Mangalány 2015.04.07. 10:58:03

@OriasCJ: :D Béjbi, én lőhetem a válassz olyan autót, amit vezetni fogsz-nótát, kombi trabanttal már nem oktatnak. (vagy 20 éve... :D )

A6: lehet, hogy ott tripla tandíjat kérnek, vagy kaucióban vagy fél millát, hogy elég legyen, ha leég a tárcsa. :D

OriasCJ 2015.04.07. 12:22:13

@Mangalány: Én majd' összehugyoztam magam, mikor a rutinpályán (nem is az, csak ott nem voltak autók) kiszállt az oktató, és káromkodva járta körbe a kocsit, mert meg volt húzva. Pont, miután beálltam egy parkolóhelyre, két rúd közé. Még a bokámon is folyt a lé, hogy úristen, mit tettem? Mikor elővette a telefonját, felhívta a feleségét, és jól lebaszta, hogy biztos csak ő lehetett, és hogy inkább hagyta, hogy azt higgye, hogy valamelyik tanuló :D Aztán kiderült, hogy tényleg a felesége húzta meg :D

Mangalány 2015.04.07. 16:24:47

@OriasCJ: :D Egy oktatót azért nehéz átverni... :D El tudom képzelni a telefonbeszélgetést: "nem megmondtam, hogy lassan engedd fel a kupplungot, és a tükör vonalával ha egy vonalba ér a kereszteződés, kezdj el kanyarodni?!" :DDD

Mangalány 2015.04.07. 16:25:49

Ja, de amúgy én is úgy röhögtem ma, amikor mondta az oktató, hogy a fényjelző berendezésnél kanyarodjak balra... Mondom, a lámpánál? :DDD

OriasCJ 2015.04.08. 06:22:33

@Mangalány: :D :D :D :D :D :D :D :D :D Fényjelző berendezés..... :D Ja, meg irányjelző, mi? :D

Oktató, mikor mondta, hogy forduljak jobbra/balra, mindig röhögtem, és kértem, hogy mutasson inkább arra az irányba, amelyikbe akarja, hogy forduljak :D Tudom egyébként, melyik a jobb és bal kezem, de ha hirtelen kell választani, mindig eltévesztem :D

makimano80 2015.04.08. 11:45:04

@OriasCJ: En sem szeretem az ilyen hirtelen dontés helyzetet, hogy akkor most melyik is a jobb meg a bal. :-D

@Manga, engem azért javitgatott az oktato, ha azt mondtam index. Azt mondta index a fosikolàn van, az autoban irànyljelzo van. Hàt jo, Mit bànom én minek hivjuk. :-)

OriasCJ 2015.04.09. 12:47:32

@makimano80: Hát na... Vannak, akik kényesek a szakmájukra. Mikor felszámoltuk az Egervint, azért még bezárás előtt egy pincelátogatásra elmentünk. Aki idegenvezetett, fel volt háborodva, mikor megkérdezte valaki, hogy idelent hány üveg bor van. A bor kérem nem üvegben van, hanem palackban. Az üveg az ablakban van :D És aki innentől kezdve üvegeset kérdezett, arra nem is válaszolt. Egy élmény volt... :D
süti beállítások módosítása