Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

22. hét - sok hű és sok hó semmiért

2015. február 10. - Mangalány

A 22. heti játékunkat havazással nyitottuk meg. "Hóesés, nem az égből...", ahogy Lukács énekli, és ahogy elnézem az útviszonyokat, a lejegesedett utcaképünkön már tényleg csak egy utca cucc segítene... :D Minimanga persze teljes lelkesedéssel vetette bele magát a havas sétába, de a kertről megint csak egy kábszeres történet, istennyugosztalja, szegény Amy Winehouse jutott eszembe: neki nagyon tetszett volna látvány, hogy mindent hófehér por lep... :D 

A kert amúgy álomszép: a 10 centis hófehér takaró, ami belepi a szürke, téli álmot alvó, vagy már rég halott nővényeket, a vakondtúrásokat, a szomszéd portákon éktelenkedő kerti objektumokat, egységes mesevilággá varázsolta a tájat. Mini önfeledten túrja maga előtt a havat, és sikongatva biztatja az apját, hogy építse még nagyobbra a "hatalmas hóembejt". :) Én mindezt a konyhából figyelem, a kandalló mellől mégiscsak romantikusabb. :D 

p1250003.JPG

 

Hétfőn - mikorra már meguntam otthon a hó fogságában című társasjátékot - elmentünk a Müllerbe, egy kis nézelődésre. Mini egy fél órán keresztül lenyűgözve nézelődött a kozmetikumok között, élvezettel pakolászta a palackokat, a botrány akkor tört ki, amikor a pénztárhoz menet észrevett egy lila majmot. Szerelem első látásra - 6990 Ft-ért. Na, apuka beállt fizetni, én pedig a Júlia módjára szenvedő lányomat próbáltam meg eltávolítani az üzletből, mielőtt a hangjától megrepednek a kirakatüvegek, és annak a költségét is ránkverik. Kint csak úgy tudtam lenyugtatni, hogy bevittem egy cipőboltba... Igazi nő. Imádom. :) 

Kedden anya elment Puff asszony hajósiskolájába. A fejembe vettem, hogy leteszem autóra is a jogsit még a szülés előtt... Mint rutinos motoros, nem is a kresztől félek, hanem attól, hogy egyáltalán végig bírjam ülni a vizsgát pisilés nélkül. Nálam ez most nagyobb kihívás... :D Meg hogy az első gödörnél ne pisiljem tele a vezetőülést. :D Azt hiszem, izgalomban nem lesz hiány. :)

Közben persze a terhesség is halad a maga útján. Az éjszakai ébredések miatt elég fáradt vagyok, Minivel sem tudtam aludni, majdnem minden éjjel ébren töltöttem 3-5 órát. Reggel meg, "mint aki a sínek közé esett...". :D Ezekben a csendes, sötét hajnali órákban ráérek gondolkodni. Nem tudom, milyen lesz kétgyerekes anyaként az élet. Nem a gyakorlati oldala, ott tudom, hogy lesz fent és lent, hol könnyebb lesz, hol nehezebb, inkább az érzelmi oldala az, ami egyelőre még megfoghatatlan számomra. Hogy hogyan fogom megtalálni az egyensúlyt, hogy mindkét gyereknek megadjam azt a törődést, azt a szeretetet, azt a figyelmet, amit igényel? Mini olyan érzékeny, annyira megszokta, hogy osztatlan figyelmet élvez, nem lesz nehéz neki, hogy konkurenciát kap? Szeptembertől kezdi az ovit, nem fogja azt érezni, hogy a pici miatt kell elmennie anya mellől? Most úgy érzem, hogy Mininek már nagy szüksége van a korosztályos társakra, új élményekre, nagyobb mozgásra, és nagyobb önállóságra, de ez majd akkor fog realizálódni, amikor becsukódik mögöttem az óvodaajtó... Hú, ez nekem is nehéz lesz, nem leszek mellette, hogy ebéd után lefektessem, ha elesik, nem adhatok puszit a kis térdeire, nem fog énekelni, táncolni és beszélni hozzám, egész nap. Ez így van rendjén, nem kisbaba már, sőt, a kistesó le is fogja kötni az energiáim nagyrészét, de biztosan furcsa lesz. 

Lassan muszáj lesz komolyan venni a névválasztást is. Eddig remekül szórakozhattunk azon, hogy a lehető leghülyébb neveket keresgéltük az utónévkönyvben: "Add oda Adeodát", de nyilván eljön az az idő, amikor már kénytelenek leszünk megkomolyodni. :) Vagy 3-3 nevet ki is néztem már, érdekes, hogy most más nevek tetszenek, mint Minivel annak idején. :) Még változhat, akkor is az először kiválasztott nevek a "döntőig" már el sem jutottak. :) 

Szerdán reggel ahogy kell, a férjem kihúzta a szelektív kukát a kapu elé. Már majdnem dél volt, amikor látom, hogy egy kisméretű, de annál feketébb emberke, láthatósági mellényben próbál életjel után kutatni. Kimentem, és nagy elnézéskérés közepette közölte, hogy a kukásautó sajnos nem tud olyat, hogy összkerék, szóval adott pár zacskót, hogy majd a globális felmelegedés után feljönnének a szemétért. Megköszöntem neki, legalább szólt, meg adott hivatalos pótzsákot, így nem fogunk megfulladni a tejfölös poharak és macskakonzerves dobozok áradatában. :D 

Lassan végetért a 2 hét szabadság, nemsokára mennem kell újabb vizsgálatokra, újabb hivatalos ügyintézés, újabb rohangálás vár ránk. Viszont legalább látom majd a picikét is, hisz a 24. heti ultrahang is alig 1 hétnyi időre van már csak. :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://hasasmanga.blog.hu/api/trackback/id/tr487158011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fleur_de_lys 2015.02.11. 08:57:26

Ez nekem is akkora dilemmám volt, hogy hogyan fogom ugyanúgy szeretni a kettőt egyszerre.
Aztán rájöttem: sehogy. Mert nem is ugyanazt igénylik. Az elején a naggyal lehetett tök jól játszani, amíg a csöpp aludt, vagy a karomban vagy a pihenőszékben sasolt, vagy csak elbűvölten szemlélte, ahogy nyála cseppenként a takaróra csöppen.
Persze voltak húzósabb időszakok, amikor a nagy megkukult, és szoptatás közben a fejünkön ugrált, vagy mindig pont akkor kellett valami neki, amikor a csöpp felsírt. Én ezért kezdtem el hordozni, és sok konfliktushelyzetben jelentett megoldást.

Mikor ülsz volán mögé?

Mangalány 2015.02.11. 15:29:03

@fleur_de_lys: Ugyanígy vagyok vele, hogy amíg a kicsi csak vegetatívban nyomja, addig a nagyot fogom szeretgetni, és egy hordozókendőt is beszerzek. Aztán majd meglássuk. :D

Márciusban szeretnék nekilátni a rutinnak, ha jól megy, márc. elején megcsinálom a kreszt, és utána gőzerővel nyomom az Y-kanyart meg a tolatást. :D Sűrű lesz...

borsolyka 2015.02.11. 15:42:28

Na, ma kipróbáltam én is ezt a szájsebészes mókát! elirigyeltem tőled!!! :D
Az úgy volt, hogy 20 évesen megszültem a nagyot, majd pár hónapra rá bedurrant az állkapcsom. Pont valami hülye ünnep volt-3 napos, gondoltam, addig nem rohanok vele fogidokihoz, majd ha megint lesz rendes rendelés. Aztán addigra ez a durranat elmúlt, és kidugta a fejét a kis bölcsfogam első cakkja.
majd a többi is, szépen, és nagyon lassan, évek alatt.
És észrevétlenül, alattomosan és sunyiban eltolta a saccperkábéra szabályos fogaimat, szóval cca 10 év alatt egész kuszává lett a felső sorozat.
Alul érdekes módon nem nőttek ki, VAGY mikor 12 évesen fogszabályoztattam, akkor kihúztak 2 maradandót is, -passz- de odalent csak 7-7 fogam van, és ezek békében meg is férnek egymás mellett!
nem így a felsők!
a bölcsességekkel konkrétan nem is lefelé harapnék, hanem az arcomba, mindkettő kifelé fittyed.
Voltam én minden nemű fogorvosoknál, mind csak megőrizni, meg konzerválni akart, húzni egyik sem!!!
Azt' egyik nap elkezdett fájni a fogam.
Nem tudtam eldönteni, hogy az egyik tömött fáj , vagy megint nő egy kicsit a DÖG.
Gondoltam egy nagyot, elmentem a Szentkirályi utcába, a szájsebészetre.
Sorba ültem pár órácskát, mire bejutottam. A dokinő bekukkantott, csináltatott egy panorámát, majd adta is a szájsebészetre, a műtőbe az időpontot.TÖK boldog voltam!!! Már a csálé nem rendeződik vissza, erre a kis időre meg már nem szabályoztatok :) de UTÁLOM a bölcseket, szóval KI VELE!!!
Elvittem magammal a mostanra már 20 évesre cseperedett kisfiamat is, mert neki most kezdik a genyó táncukat a fogak.
Most kb 5 perc alatt be is kerültem- időpontom volt! de addig a ded olyanokat vizionált nekem, hogy majd kapok egy fejpántot egy sárga taphellyel, hogy oda tudjon betámasztani a doktornő.
Hát, mit ne mondjak, eléggé vigyorogva mentem be a műtőbe!
Velem megküzdött a néni, a fog ragaszkodott volna hozzám, de a végére csak sikeredett lenyomni őkelmét!

Aztán bement a gyerök is, hááát, neki március elejére lett időpontja. Valami feltárásos műtétre.
Annyira nem akadt ki tőle /majd utána :D /
De remek lesz, ha ezt a többiek is örökölték tőlem...

Mangalány 2015.02.11. 16:32:20

@borsolyka: Basszus, örülök, hogy túl vagy a húzáson! Nézd, mivel a tömés-gyökérkezelés-kínlódás a dokinak anyagilag azé' jobban megéri, mint kétezeré' egy húzás, naná, hogy a konzerválást javasolják... :/ Jól tetted, hogy kihúzattad, jobb nem lesz, viszont, ha begyullad, nagy galibát tud okozni. :/ A fiadért is szorítok, majd írd meg, hogy hogy van, biztos gyorsan felgyógyul majd, de azért ha feltárásos, akkor számítson arra, hogy 1-2 napig nem lesz őszinte a mosolya. :)

És hogy vagy? Kiment már a fájdalomcsillapító? Nem fáj nagyon a foghelyed? Gyors gyógyulást neked is!!!

borsolyka 2015.02.12. 09:30:54

na itt, és már túl az első éjszakán is!
van eü-s ismerősünk, és kaptunk tőle pár ampulla algopyrint. az valami frenetikus cucc!
betoltam egyet, olyan volt, mint ha nem is bizgették volna a fogamat egyáltalán!
éjjelre is bekészítettem a párját, hátha ki akarok nyúvadni, de aludtam, mint a tej.
mostanra csak picit érzem már, nem is vettem be semmit!

makimano80 2015.02.17. 12:49:04

Autót vezetni jó dolog. ;-) Sok sikert a tanfolyamhoz és előre is balesetmentes közlekedést kívánok!

A másik fogad mikor húzzák? Mi van a nyelvvizsáddal?

ötvöscsöpi12 2015.02.18. 13:19:00

Remélem élvezni fogod a vezetést, mert anélkül szerintem megette a fene. Nekem is van jogsim, de kb. 2-3 éve nem vezettem, előtte is csak néha, hétvégenként, anyuékhoz vagy az unokatesómékhoz, és kész. Az egészet szinte elölről kéne kezdeni gyakorlással, háztömböt megkerülni, de az a baj, hogy nincs hozzá KEDVEM, sosem éreztem jól magam vezetés közben :-(
Ez most hülyén hangzik, de mindig akadt valaki, aki fuvarozott ha muszáj volt (ha más nem, akkor apukám) :-) egyébként meg bkv-zok többnyire.

És a lényeg: micsoda hó volt felétek! :-)

Mangalány 2015.02.19. 12:39:54

@makimano80: Másik fogam tegnap húzták, majd a 24. hetiben bővebben, nyelvvizsga sikerült. :D

Mangalány 2015.02.19. 12:40:45

@ötvöscsöpi12: Hát, élvezni fogom szerintem, nagyon sokat mentem motorral is (5 év alatt 60.000 km-t), és hiányzik is a forgalom. :) Csak tanuljak meg tolatni, a motorral ilyen szarságok nem kellettek. :)

makimano80 2015.02.19. 16:31:06

Gratulàlok a nyelvvizsgàhoz! :-) Nem nehéz tolatni sem, csak hasznàld a tukroket, ill. forditsd a fejed. ;-)))
Itt nem mindenki szokta. :-/

borsolyka 2015.02.19. 19:49:16

Miért kell a kresz tanfolyam ha mocijogsid van?
Csak kettőt húznak? Vagy strike-ra pályázol? /hogymán a bólingos műveltségem fitogtassam/

Japánból vizsgáztál vagy valami másból? Lemaradtam

Mangalány 2015.02.19. 20:46:00

@makimano80: :DDD Na igen. Használom a fejem, van szép új sapkám, tudom mutogatni rajta. :DDD

Mangalány 2015.02.19. 20:48:52

@borsolyka: Ez egy igen jó kérdés, kérlek szépen, szerintem azért kell új kresz, nehogy a költségvetés kiürüljön. :D

Aha, csak kettőt húztak, elég is ennyi, nehogymár Minimanga lehagyjon fogszámban! :D

Nem tudok bólingozni, mit jelent a strike? (egyszer voltam ugyan, nagyon élveztem, de én voltam a legbénább. :DD )

Igen, japánból vizsgáztam még decemberben, 3 hete tudtam meg, hogy sikerült. :) örömébódottá. :D

borsolyka 2015.02.20. 19:31:02

strike, amikor kiütöd az összes kis izét- szóval tarolsz.
/a múltkor játszottam kinecttel bowlingot, onnan a hasznos információ :D/

banyavari 2015.02.24. 15:27:03

ó, ó, ó, te is itt vgay??? :) Szia, Borsoly :)
süti beállítások módosítása