Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

28. hét - kiütés, de nem a himlőtől

2015. március 23. - Mangalány

Tárám, megkezdődött a kedvenc terhes időszakom, a hetedik hónap!!!! Innentől már nagyobb biztonságban érzem a beltérit, már vége a rosszulléteknek, a tágulási fájdalmak is szűnnek, ééééés - Töki befordult menetirányba... :D Jó, kibírtam röhögés nélkül, nem mondom, hogy mindennap szeretném, ha ezt csinálná, de mégis megnyugodtam, amikor a tornamutatvány végén egy követ éreztem a hólyagomon, egy éles valamit a bordáim között, és ütemes lüktetést a hátsó fertályam körül. Megfejtés: az ifjú Zsanmiselzsár a fejével nyomja a hólyagom, a lábait beékelte a lengőbordám alá, és még csuklik is. :) A medencém viszont kifejezetten megkönnyebbült, az oldalirányú feszítést nem érzékelte üzemszerűnek a hibaleolvasó, így most nagyon jó, hogy nagyobb jajveszékelés nélkül fel tudom venni a zoknimat, akár állva is. :D (a bal lábam nemigen tudtam felemelni, nagy fájdalmaim voltak, ha csavaró mozgást vagy lábemelést kellett végeznem. Lépcsős házban meg köszcsi szercsivel... :D )

De hogy ne érezzem magam ily felhőtlenül, menni kellett újra terhesgondozásra. Rutinos vén rókaként már előre telefonáltam, hogy mikor rendel az a doki, akire nem kell 2 órát várni, így a hétfői napot kiválasztva reggel elbuszoztam a rendelőbe. Oly optimista hangulatba hozott a napsütés, a világos kora reggel, és a tavasz lehellete, hogy magamról megfeledkezve azt gondoltam, hogy "hopsz, azt a buszt pont elérem, csak egy kicsit ki kell lépnem utána". Ahan. Az agy kiadta a parancsot, de az első hosszabb lépés után a szeméremcsontom feljajdult, és visszajelzett az agynak, hogy "menj te a picsába..." Hah, innentől borítékolva volt, hogy 3 napig 12 éves gésalányként fogok járni, kizárólag mintha két számmal kisebb okobót és szűk kimonót viselnék, és azt is nagyon szemérmesen... A busz persze elment, de mire odatipegtem a megállóba, már jött is a következő. Mákom volt, hogy alacsonypadlós, nem tudom, hogy mentem volna fel a lépcsőn... 

A terhesgondozáson persze megint megkaptam, hogy ne partizánakciózzam, miért a háziorvossal írattam a cukorterheléses beutalót? Azt nem válaszolhattam, hogy azért, mert akkor épp nem volt egy fél napom egy szájbahugyozott papírra várni, így adtam a hülyét, hogy jaj, nem úgy kellett volna? Mert kimaradt egy teljes vérkép, és most az egész szülészet azon aggódik, hogy vajha mennyi a hemoglobinom, már aludni sem tudnak. Kész vagyok, sosem voltam nagy összeesküvés-elmélet gyártó, de mostanában azon agyalok, hogy azért kell 2 hetente vérvételre járni, hogy a mintát eladják a kínaiaknak. Biztos tudnak belőle olcsó műanyagot csinálni, nem tudom. 

A dokumentumok begyűjtése után randi a férjemmel, és irány az okmányiroda, neki volt intéznivalója. Mi a csajossal kint maradtunk az autónál, és a férjem kérte, hogy lessem már, hogy ne jöjjön parkolóőr. (kisdobos ahol tud, sprórol... :D ) Persze Mininek esze ágában sem volt az autóban olvasgatni, ezért kiszálltunk, hogy sétáljunk. Én, mint az álcázás nagymestere, csak a kézitáskám vittem magammal, hogy ha őr jön, akkor kicselezzem azzal, hogy de épp most mennék cetliért, csak nagyon terhes vagyok, és nagyon lassú. Egy mikrobusz is beállt elébünk, ott is a férfi bement a hivatalba, és az asszony átült a vezetőülésre. Ez így szabályos, most tanultam, ez is jó kis csel, ha a vezető az autónál marad, akkor 5 percig üldögélhetsz ingyen. 5 perc után meg átállsz egy másik parkolóhelyre... :D 

Ugye sokan írnak a terhesség alatti hangulatingadozásról. na, ezt kedden meg is tapasztalhattam a gyerekorvosnál... Minivel a gyerekorvoshoz voltunk hivatalosak, beadattam neki a himlő elleni oltást. Ugye mi a dolgok menete: bemész, gyereket levetkőzteted, gyerek üvölt, gyereket lefogod, gyereket beoltják, felöltözteted, megnyugtatod, húzol haza. N e m. Én nagyon bírom a gyerekdokit, mert alapos, és szereti a kölyköket, de falnak megyek a lassúságától... Ahogy a csajt nekiláttam vetkőztetni, természetesen irgalmatlan üvöltésbe fogott, ami engem nem lepett meg, de a doki Fidel Castrot megszégyenítő hosszúságú kiselőadásba kezdett arról, hogy hogy nyugtassam meg a gyereket. A felét persze nem hallottam, de kezdett a cukrom felmenni... Amikor beadta az oltást, még valamit szöszölt, és folyamatosan beszélt hozzám, még mindig a gyerek nyugtatásáról, és tényleg komolyan berágtam. A kurva életbe, ha 5 percre abbahagyta volna a tankönyv idevágó fejezetének a felmondását, és figyelte volt a lányt, akkor rájött volna, hogy pontosan akkor kezd neki újra üvölteni, amikor bazgurálja, hogy "jaj, kérsz kekszet? Kérsz egy matricát?" És kajak beállítja a lányom egy autista hiszitgépnek, ahelyett, hogy gondolkodna, hogy "uramatyám, ez a kölyök 1 évig minden héten meg volt gyötörve valami idegen gyógytornász és neurológus által, lehet, hogy nem bírja, ha idegenek hozzáérnek? És nézmá, ha az anyja beszél hozzá, akkor abbahagyja a sírást... Akkor lehet, hogy nem kellene hozzászólnom?" 2 napig ezen dühöngtem még otthon is, annyira egyértelmű volt a szitu: ahogy felöltöztettem szegénykémet, és háttal fordítottam a dokinak, és mondogattam határozott hangon, hogy jól van, jól van, a lány megnyugodott. És ahogy elhallgatott, jöttek a kurva kibaszott matricák, és már gőzölgött a fejem, persze, a doki azt hitte, a kölyökre vagyok ideges, és elkezdte mesélni, hogy mit kéne csinálni, én meg hiába, hogy "de nem szokott ilyet, ha kimegyünk, abbahagyja", le se bagózott. Szóval halálosan idegesít, amikor anélkül lökik a tankönyvi sódert, hogy egyáltalán végighallgatnának, hogy ÉN, mint az anyja, hogy látom. Tényleg komolyan kiborultam. Persze a gyerek is, hazáig szipogott az autóban. :/ Legalább a macskák elterelték otthon a figyelmét, én meg még a kis karjára tett ragtapaszt sem szedtem le vagy 3 napig, nehogy megint megijedjen. :) Olyan kicsi még, és olyan sok rossz élménye van, csak ezt kellene megérteni, hogy emiatt őt nem lehet átbaszni egy szórólappal vagy kekszszel... 

Az oltás után már semmi egyebet nem terveztem, mint hogy készüljek a csütörtöki kresz-vizsgára. Éééés milyen a szerencsém: ugye tudtam tanulni 12:15-14:00 között (aka déli alvás), és este 8 óra után. De az ördög nem alszik: este negyed 9-kor minden áldott nap lefagyott a gyakorlóprogram... Sok mindent persze nem tudtam tenni, elolvastam a könyvet még egyszer, szerdán napközben próbáltam tesztelni, és így vártam a vizsgát... és a 29. hetet. :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://hasasmanga.blog.hu/api/trackback/id/tr17294383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OriasCJ 2015.03.24. 20:47:29

Jajj annyira imádom, ahogyan írsz! Lesz könyved? Megvenném! :)

Egyébként még nekem is elszállt az agyam a dokitól. Lehet azért, mert a miénk meg nemnormális. Ismerőst hazaküldte a gyerekkel - aki tüdőgyuszis volt - hogy szívja az orrát. Nem ad semmire semmit. Kata lábon hordta ki a húgyúti fertőzését... Egy kibaszott ab nélkül... Orvost váltani meg nem tudok, mert ő kettő helyett van, és még a helyettesítést is ő csinálja... A környéken n_i_n_c_s másik...

Mangalány 2015.03.24. 21:04:02

@OriasCJ: :D majd írok én is a kurvákról, mint Havas, oszt tele leszek pénzzel... :D

Na ez az, amit végképp nem értek. Nem ő tanulta az egyetemen, hogy mire való az antibiotikum?! Vagy mást írtak a szabadon ébredők a fészbúkon, oszt fosik, hogy ez is méreg?! Fasza, hogy nem tudtok váltani sem. :/ és egyre többször hallok ilyen dokikról...

OriasCJ 2015.03.25. 07:46:20

@Mangalány: Ez ellenzi a tejpépet is. Kb a "szopogass negrót" a válasz mindenre. Na jó, cserébe elküldte 4-szer (igen, 2 hét alatt) vérvételre a kölyköt... 4-en kellettünk hozzá, hogy lefogjuk. Fantasztikus élmény maradt... Annyi a szerencsénk, hogy valszeg az én immunrendszeremet örökölte a csaj, és erős. De ilyen esetben hogy keressek másik orvost? Ismerősünk inkább elvitte Pestre. (Ott van legközelebb gyerekorvos) De az innen 50 km... És ha hirtelen megbetegszik? Hogy vigyem fel? (Jó, kocsival, értem én, de na....) De ennél maradni sem "biztonságos..."

makimano80 2015.03.27. 19:23:11

Ajj, ez a gyerekdokis sztori elég kikaszto. :-/ Szegény Mini és szegény Te. :-( Marha jo, hogy a doki "jobban" tudja mi nyugtatja meg a gyereket, mint te. Pedig ismeri az elozményeket, nem? Es eszébe sem jut, hogy a macera miatt sir a gyerek? Ejnye doktor ur!

En is vevo lennék a konyvedre, ezt màr az elején is irtam. :-) A végén kuld el egy kiadonak, vagy nem tudom hogy megye ez, de szerintem vinnék, mint a cukrot. :-)

makimano80 2015.03.27. 19:27:18

@OriasCJ: A francba! :-( Tényleg nem tunik biztonsàgosnak ez az orvos. 50 km viszont nagyon sok egy màsik orvosért. Hàt nem tudom. Jol meg vagytok love akkor. :-/ Nem is tudom én mit csinàlnék. Persze, ha ebbol a kettobol lehet vàlasztani, hogy kozel i orvos, aki nem kezeli a beteget, vagy tàvoli, aki viszont komolyan veszi a betegséget, akkor csak a tàvoli marad.

Azt kivànom, hogy Kata ne nagyon legyen beteg!

Mangalány 2015.03.27. 20:30:41

@OriasCJ: Ez egy címeres barom. :/ 50 km kurva sok, egy beteg gyerekkel nem lehet ennyit utazni, így persze, hogy C vágányon vagytok... :/ Basszus, és mikor költöztök? Ott milyen híre van a gyerekorvosnak?

50 km, nevetséges. Egy pl. fosós-hányósban szenvedő gyereket nem lehet ennek kitenni. :/ Hogy lehet egy orvos ekkora majom? Nem volt korábban valami ügye, hogy így fél a gyógyszerírástól?! :/

Mangalány 2015.03.27. 20:32:51

@makimano80: Doktor NŐ ráadásul. Ma az okmányirodában hasonlóképp jártunk, majd azt is megírom. Én nem tudom, ezek elfelejtik, hogy milyen egy gyerek, vagy ezért van ennyi neurotikus... :D

Szerintem azért könyvben elég tömény lennék. CJ ugyan szereti a töményet, de folyékony formában. :D

makimano80 2015.03.27. 20:47:28

@Mangalány: Jo sok empàtia szorult a doktornobe. Hàt, van amit nem tanitanak még az orvosin sem.

En nem hiszem, hogy tomény lennél konyvben. Majd az eloszoban megirod az adagolàsi javallatot. ;-)

Tényleg, a fosos-hànyos gyerekre nem gondoltam. :-/ Làtszik, hogy nincs még gyerekem. :-) Ugy tényleg rengeteg 50 km-t utazni.

OriasCJ 2015.03.28. 11:29:07

@Mangalány: Lehet nem is költözünk, kiderült, hogy kurvára nem vagyunk jogosultak a CSOK-ra :) Aztán hitelt sem adnak, míg apósom haszonélvezete a házon csücsül. Azt hiszem megnyertem a szopóálarcot...

A doktornőnknek most lesz ügye, mert feljelentették, még az ombudsmannál is. Tudni kell, mint már asszem mondtam, hogy 2 orvos helyett dolgozik itt (mert a másikat elüldözte, és inkább odébbállt) továbbá 3 helyen helyettesít, és még kórházakban is vállal ügyeletet. Ennek következtében nagyon kimerült, és sikeresen félrediagnosztizált 1-2 gyereket. De úgy, hogy hetekig kórházban kellett lenniük a félrediagnosztika miatt. Szóval abban bízunk, hogy a kölök nem lesz beteg (semmilyen se) ha meg igen, kénytelenek leszünk magánhoz cibálni. Ha azt akarjuk, hogy komolyan vegyék, és tényleg kezeljék... (Ez a dokinő volt az, aki azt mondta, ha tejet akarok leadni, akkor vigyem el naponta a Heim Pálba... pici babával. Nekem az innen 1 óra oda, 1 vissza, ha az úton nincs más rajtam kívül, és mindenhol zöldet kapok. Csak a dízel 5ezer lett volna naponta, ennyit meg nem fejtem... Ha fejtem volna se vittem volna el. Nehogymá...)

fleur_de_lys 2015.03.28. 19:29:00

Na tessék, most láttam csak a frissítést, pedig lassan megint aktuális a következő.
Már tisztára tövig rágtam a körmöm, hogy a kistökös haránt fekszik, megnyugodtam, hogy beállt menetirányba. :)

A gyerekorvosaitok meg vadbarmok. Én se sok jót tudok mesélni, de azért ekkora baklövések nincsenek (bár ha azt vesszük, hogy se a védőnőnek, se a gyerekorvosnak, se az asszisztensének nem tűnt fel 6 hónapig, hogy a gyerek asszimetrikus.....)
CJ, ha mégis ügyeletre szorultok, a Bethesda ügyeletével nagyon pozitív tapasztalatunk volt, a HP-vel nem annyira. De inkább keressetek egy magándokit, mert ez így katasztrófa.

makimano80 2015.03.28. 21:44:33

@OriasCJ: A fene! :-( A haszonélvezeti joggal, csak a baj van. Tobb, mint a tulajdonjog, legalàbb is a Fold HIvatalban anno ezt mondtàk az ugyintézok nekem. Annyi ilyen ugy volt, hogy a tulaj nem tudta eladni, vagy nem tudott hitelt felvenni, mert a haszonélvezo nem jàrult hozzà. Jo persze, ha arra gondolok, hogy a haszonélvezoé volt mondjuk az ingatlan, o dolgozott meg érte, csak aztàn a gyerekeire iratta, akkor azért legyen màr joga. Gondolom van aki fél, hogy ha hitel lesz rajta és nem fizetik, akkor o aztàn hova megy, vagy nem tudom, most ez jutott eszembe. Bàr, ha olyan lenne a viszonyom, akàr a gyerekemmel is, hogy nem lehetne benne megbizni, akkor rà se iratnàm a hàzam. Ugyis megorokolné. De, ha meg valaki ràiratja a gyerekére, akkor utàna miért akadàlyozza a boldogulàsban, ha épp a hitel kéne àtmenetileg ahoz, hogy egyrol a kettore jusson.

Remélem a doktornot rovid uton eltàvolitjàk a korzetetekbol és kaptok egy normàlis orvost!

Mangalány 2015.03.29. 08:44:04

@makimano80: :D Jó ez az ékezetnélküliség, le kellett vezetnem, hogy "élőszóban", "előszobán", vagy "előszóban" lehet megírni az adagolást. :D (reggel van, még nem fog az agyam. Tudom, délután meg a délutánra hivatkozom. :DDD)

LÁtszik, hogy nem mozaik családban élsz... A haszonélvezeti jog kiválóan alkalmas a jövendő örökösök szívatására (is)... :D

Mangalány 2015.03.29. 08:46:35

@OriasCJ: CJ, baszki, tényleg tiéd a vándorálarc-díj... :/

Az orvost jól tették, hogy felnyomták, bár ez nyilván nem sokat segít rajtad, ha Kata megbetegszik. Nyilván nem mostanában lesz, hogy új dokit kaptok végre... :/ A haszonélvezet meg... És akkor most mik a tervek? Maradtok, ahol eddig, vagy máshol próbálkoztok lakásszerzéssel?

Mangalány 2015.03.29. 08:49:49

@fleur_de_lys: Én is megnyugodtam, de amennyit mozog, csak reménykedni tudok, hogy nem fordul vissza, vagy összevissza... Minimanga nem mozgott ilyen erősen és ilyen sokat, tök jó, van megint min aggódni... :D

Áh, az orvosokból kezd elegem lenni, az árulkodó volt, hogy anno 2 neurológusnál is jártunk Minivel, és hogy a 2 külön doki hogy is állt a dolgokhoz, mennyi szaktudással meg segítőkészséggel... :/ Ég és föld volt, pedig tb-alapon volt mindkettő, ugyanúgy 8-tól 4-ig betegek voltunk, mint bárki más, és mégis...

makimano80 2015.03.29. 14:18:46

@Mangalány:" LÁtszik, hogy nem mozaik családban élsz... A haszonélvezeti jog kiválóan alkalmas a jövendő örökösök szívatására (is)... :D"

Nem kell ahoz mozaik csalàd. ;-) :-( :-D (Kicsit ingadozik a hangulat(jel)em/om) *

*No, ezt fejtsd meg! ;-D

OriasCJ 2015.03.30. 18:49:38

Jajj, hát tudom én, hogy a haszonélvezet erősebb, mint a tulajdonjog :) Nem véletlenül lettem tavalyelőtt kibaszva a lakásból. (Mivel én abban a házban tulajdonos vagyok....) Kurva sok pénzt költöttem oda (házasság előtti megtakarításomból) ezért férjem rámíratta a negyedét. A 3/4-e meg férjem nevén van... Após szeretné, ha visszamennénk, már mindent visszacsinálna, na majd most elválik, mennyire szeretné. Mivel csak úgy lesz lehetséges, hogy lemondjon a haszonélvezeti jogról. Ha nem mond le, akkor mégsem szeretné annyira ;-)

borsolyka 2015.04.02. 10:48:11

ó jajj mi is most árulunk lakást... illetve, úgy tűnik, anyós megveszi -ami nekem olyan furi, mert anno 94ben, ő adta picifijának ajcsiba.
mikor először mondtuk neki, hogy eladnánk, akkor torzult a feje rendesen, emberem meg ott állt szerencsétlenül, mert hát kedves mamának ott a haszonélvezet rajta...
vicces ez, mert ugye a 40 éves pici fiának az életébe szólt volna bele, ha keresztbe tett volna.
végül jó arc volt, osztott szorzott, és kicsengeti a piaci árat a lakásért.

makimano80 2015.04.05. 22:49:40

@OriasCJ: Huha! Feltétlenul értesits a fejleményekrol! Drukkolok, hogy aposba beleszàlljon egy kis angyal!

makimano80 2015.04.05. 22:51:39

@borsolyka: Az tok jo! Végul is igy mindenki jol jàr. :-)
süti beállítások módosítása