Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

27. hét - halvány Lilla füredem sincs

2015. március 23. - Mangalány

A héten végre befejeződik a kresz-tanfolyam. Élveztem egyébiránt, jó volt megint tanulni, az órák is nagyon jó hangulatban teltek, de már nem nekem való a 3 órás egyhelyben ülés. Mivel nagyon sürget az idő, szerettem volna minél előbb vizsgázni is, de sajnos csak 2 hét múlva tudta időpontot adni. Sebaj, legalább nem kell megfeszülnöm a tanulással... Ja, a tanulás. na, az érdekesen alakult, Minimanga ugyanis kisajátította a könyvemet, szóval az ébrenléte alatt szóba sem jöhetett, hogy én szépen olvasgatok, ő meg játszik, rajzol vagy főz nekem egy kávét, vagy ilyesmi. Próbáltam netes teszteket megoldani, na, abban nagy gyakorlatom lett, hogy hogyan oldjam meg a feladványt 1 perc alatt úgy, hogy elolvasom a kérdést, kiválasztom a helyes választ, öntök iszókát, megkeresem a karikát, vagy a cicás könyvet, vagy kapcsolok másik rajzfilmet... Azt hiszem, olyan rutinom lett, hogy ha a vizsgán maga Miklósa Erika vonyítana a fülembe, akkor is meg tudnám 100%-ra oldani a feladatsort... :D 

A tavaszi időnek örvendve, szombat délelőtt kimentünk Lillafüredre. Tavaly lett kész a felújítás, csodaszép lett a sétány, építettek egy kicsi játszóteret, az egész nagyon családias és hangulatos lett. Mini már alig bírt magával, az apjával ők rendszeresen feljártak már ide, amíg én a jobbkéz-szabályt tanultam Puff Asszony hajósiskolájában, és örömmel mutogatta a már ismerős játékokat. Már én is vártam, hogy végre láthassam a parkot, tiszta szarul éreztem magam, hogy hetek óta kimaradok a lányom kedvenc időtöltéséből... Mini először kiélte a mozgásigényét, azaz mentünk, mint a mérgezett egér, alig értük utol. :) Vagy 2 óra sétálás után már kifáradt annyira, hogy hajlandó volt felülni a katicahintára, és csúszdázott is vagy negyed órán át. Én addig kiültem a napra, és élveztem, hogy végre van más alátámasztásom is, mint a lábaim. :D 

Mostanában a hajnali ébrenlétek miatt bőven van időm gondolkodni, hogy milyen is lesz 2 gyerekkel. Olyan jó ízlelgetni a szót is, hogy "kisfiam". :) Édesek lesznek együtt, Mini már nagyon sokat simogatja a hasam, és mondja, hogy "ott lakik a kicsi tesó", persze, még nemigen lehet fogalma arról, hogy ez mit fog jelenteni a mindennapokban, de készül rá. Pont úgy van vele, ahogyan én is. :) Várom már, hogy megszülessen a kicsi, annyival másabb lesz, mert most már tudom, milyen érzés is egy kisbaba, valahogy nem egy elvont fogalommal fogok szembesülni, hanem ismerős érzésekkel, gondolatokkal, mozdulatokkal, reflexekkel. De ugyanakkor jó érzés maga a várandósság is. Ez a terhességem sokkal rövidebbnek tűnik, mint az előző volt, ott valahogy annyit aggódtam, a napok ólomlábakon vánszorogtak, alig vártam, hogy egy-egy hét elteljen, ott mindig felsóhajtottam, hogy jaj de jó, egy hetet újra megúsztunk koraszülés, akármi nélkül. Most nincs meg ez a fajta nyugtalanság, sokszor a heteim számát sem tudom, és ha mégis az eszembe jut, akkor rádöbbenek, hogy atyaég, hát nemsokára ennek is vége... Olyan rövid időszak, olyan szép, olyan más... Persze, sokszor tűnik úgy, hogy egy-egy napnak nem akar végeszakadni, főleg, amikor csajos húzza a nótát és minden erejével azon van, hogy minél többet hisztizzen, de maga ez a 9 hónap olyan gyorsan elszáll. Töki ráadásul nagyon sokat mozog, szóval vele kevesebbet kell aggódnom, hogy úristen, él-e még, mert Minimanga gyakran fél napig sem mozdult meg, és sokszor komolyan aggódtam, hogy csak nincs valami baj? Persze, ennek a nyomán vettem is egy magzati szívhangfigyelőt, de ahogy nézem, a fiam (igen, milyen új szó...), a fiam nem hagy kétségek között. :) 

Mivel újabban ismétlik a Downton Abbey-t, ezért a szombat délutánt kineveztem "arany órának", ilyenkor délután 4-re már lefürödve fekszem a meleg ágyikóban, a gyerek bármivel játszhat, csak csend legyen, hogy nyugiban leshessem a tévét és ehessem a paradicsomsalátámat. :D Őszintén szólva, az ilyen nyugis, lustálkodós, meghitt délutánokon azért eszembe jut, hogy "jajistenem, mit vállaltam, ennek gyorsan vége fog ám szakadni...". Persze, ez lehet, hogy önzés, de igenis jól esik egy-egy óra magamra. Mindegy, ahogy számoltam a szülésig leadják az összes részt, szóval okafogyottá válik a szombat délutáni csendigényem. :DD 

Apropó, szülés. Na igen. Mivel a héten még keresztben érzem Tökit, ezért nyilván gondolkodtam azon is, hogy vajha melyik a jobb, a császár vagy a régimódi szülés. Hát, nem sok érvet találtam egyik mellett sem... :D Pedig sok választásom nem maradt így a hetedik hónap felé közelítve... :D

A bejegyzés trackback címe:

https://hasasmanga.blog.hu/api/trackback/id/tr17294293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borsolyka 2015.03.24. 20:03:09

Nekem van mindkettőből merítésem. Én a szülésre szavazok. :)

OriasCJ 2015.03.24. 20:35:39

A Downton én is szeretem :) Csak engem még nem hagynak békén alatta :D

Mangalány 2015.03.24. 20:49:51

@borsolyka: Te, meggyőztél. :D Én is valahogy így rangsoroltam volna... :) Sosem gondoltam, hogy egy hasi műtét az akkora könnyű klubdélutános biliárdparty. :(

Neked miért volt császárod?

Mangalány 2015.03.24. 20:54:28

@OriasCJ: Hát nézd. nálunk is meg kellett vívni a falkaharcot. de ehhez ragaszkodtam. :D Már a férjem látványos szenvedése sem zavar, hogy "óóóóó, de jó, hogy a dánton van", "jjjjaaaajjjj, már elkezdődött? afffrancba...." az első 10 perc után:" te, ennek nem így van vége?!" :DDD

Kitartás, Kata majd beletanul a tévézési preferenciádba. :D :):)))

OriasCJ 2015.03.25. 07:42:29

@Mangalány: Hááááát, most úgy vagyok vele, hogy én ledőlök nézni, betakarózom. Kata rámcuppan, és rángat, hogy "áááá" meg "aaaa" :D És akit zavar, az elviheti játszani... Általában a férjem veszít. Így míg én nézek, addig ők a szőnyegen bomlanak. És mindenki boldog. (De legalábbis én igen :D)

makimano80 2015.03.27. 19:16:41

Es a pàrotokkal mit csinàltok, hogy hagyjanak nyugodtan TV-ézni/kedvenc musort nézni? En erre is vàrnék tippeket. :-/

Manga, mindjàrt te is megszulsz. Tényleg olyan gyorsan elroppen màr az ido. Olyan izgalmas! :-)

A hogyan jojjon ki a baba kérdés biztos, hogy nem egyszeru. Azért kérdés az is, hogy mekkora lesz a legényke mire eljon az ideje, mert a te medencéd elég keskeny, azt hiszem. Az egyik baràtnom nagyon szeretett volna természetes uton szulni, de az elsonél csàszàrozni kellett. A màsodiknàl megprobàlkoztak a huvelyi szuléssel, de majdnem ràment a baràtnom is, igy surgosségi csàszàr lett. :-/
Persze nem ijesztgetni akarlak. Frnacab, jobb lett volna, ha nem is irom? :-( Csak azért irtam, mert ugy érzem inkàbb a természetes ut felé hajlassz, de Minivel is eltort/repedt a farkcsontod. Esetleg kérdezd meg egy orvos véleményét is. Nem akarlak ràbeszelni a csàszàrra, azt hiszem magam is inkàbb kerulném, de ilyeneket is szàmitàsba kell venni.

Tényleg, van vàlasztott szulész orvosod? Màr nem emlékszem errol mit irtàl, vagy irtàl-e. :-)

Mangalány 2015.03.27. 20:21:57

@OriasCJ: Helyes, helyes!! :D Apuka is hadd szokja a Kata-uralmat! :D

Mangalány 2015.03.27. 20:27:56

@makimano80: Hátööö... addig van nyugis tévézés, amíg nyitva a garázsajtó... :DD Nem, a Downtonhoz ragaszkodom, meg néha este a Derrickhez, de mivel ezek ketten lenyúlják egész napra a távkapcsolót, ez a heti 1-2 film nekem is jár. :)))))

nemnem, mondd csak nyugodtan, bizony annak dolgok, amikkel szembe kell nézi, a szülés is ilyen. :D Akarok majd valami szakival beszélni medence-ügyben, meg persze Tökit is méregetjük majd UH-n, mindenáron nem akarok szülésélményt. A császárból lassabb a felépülés, azt emiatt nem szeretném, meg hogy a hasamat is féltem (van bajom, mi? :DD), de nem vagyok hülye, ha orvosilag indokolt, vagy a kölyöknek jobb, akkor vágjanak. Persze, én is gondolkodom a lehetőségeken, ha a fejem a homokba dugom, attól nem lesz jobb. :)

Nincs saját dokim. Kocsira gyűjtünk. Nekünk, és nem a dokiknak... :DDDDD

makimano80 2015.03.27. 20:44:09

:-D Ami azt illeti én nem vagyok annyira hive ennek a vàlasztott orvos dolognak. Nagyon sokan nem a vàlasztott dokijuknàl szulnek, mert legtobbszor épp akkor nyaralnak/telelnek, mikor beindul a szulés. Vagy pl. sogoronom esetében, egyszer sem sikerult a vàlasztott korhàzban és orvosnàl szulni, mert az elsonél Debrecenbe vitte a mento, mikor koràbban beindult a szulés, màsodjàra meg veszélyeztetett terhes volt, be kellett fekudnie a végén egy hétre a debreceni korhàzba, aztàn végul ott is szult ismét. AMugy meg a szulészno àltalàban joval tobbet dolgozik szulés kozben, tobbet segit, mint az orvos, ha nincs komplikàcio. Szoval, ha màr adnék hàlapénzt, akko rinkàbb a szulésznonek és utolag, ne elore.
Itt szerencsére nincs ilyen hàlapénzes rendszer és ha akarnàl sem vàlaszthatsz, csak korhàzat. Azt viszont meg is nézheted még a terhesség alatt. Korbevezetnek, elmondjàk nàlul mi, hogy szokàs. Szerintem ez nem rossz dolog.

Nekem egyszeruen visszataszito egyébként a gondolat is, hogy fizessek valakinek azért, hogy levezesse a szulésem, amikor az igy is ugy is megtorténik, persze nem mindegy, hogy hogy, de hàt fizeti az ember az egészségbiztositàst, neki meg ez a munkàja. Nekem sem ad senki hàlapénzt, ha nem tokéletes hamburgert rakok ossze neki. ;-)Neked sem adtak, ha megfeleloen tàjékoztattad az ugyfelet, ugye? :-) Orulet!

fleur_de_lys 2015.03.28. 19:32:43

Maki, én az elsőt a nem választott kórházba szültem, utcáról estem be. És nem kívánom senkinek.

A második meg volt olyan kedves, hogy a választott doktornőm elutazása előtti napon született (gondolom, a doktornő nem volt annyira boldog, bár vele is rendes volt a kölök, alig 3 órát kellett ránk szánnia), a választott kórházban.

Ég és föld a két szülés emléke.

makimano80 2015.03.28. 21:48:32

@fleur_de_lys: Nem tudom. En hallok errol pro és kontra is érveket és élményeket is. Rossz élmény lehet a fogadott orvos ellenére is a szulés, sok ilyet hallok, de igen, az is lehet, hogy ha meg nincs fogadott orvos, akkor még egy bunkot is sikerul kifogni.
Nem tudom én otthon hogy csinàlnàm. Nem szivesen fogadnék orvost, viszont lehet nem merném megtenni, hogy nem fogadok. Passz!

Ilyen szempontbol tetszik az itteni rendszer, ennek a dontésnek a sulya lekerul a vàllamrol. Attol fuggetlenul itt is megtorténhet minden és annak az ellenkezoje is. :-)

Mangalány 2015.03.29. 08:36:01

Szerintem kórház- és személyfüggő, hogy érdemes-e dokit fogadni. Errefelé érdeklődtem - elég sok nőt kérdezgettem meg -, és azt szűrtem le, hogy gyakori az, hogy be sem megy a szülésre, vagy inkább megcsászároz. (azért azt megjegyezném, hogy azt viszont nem tudom, hogy nem eleve amiatt fogadtak ezek a szülőnők dokit, hogy császár legyen, erre nem kérdeztem rá nyilván) Pest ilyen téren egy külön világ lehet, sok az intézmény, bőségesebb a választék, jobb az emberek anyagi helyzete, más a hozzáállás is a fogadott orvos témához. Nálunk egyre kevesebben választanak, kb. 10-40%-os arányban. Itt talán emiatt is más a hozzáállás az orvosok részéről a "beesett" anyák felé. :)

Én az utcáról mentem szülni, ügyeletes dokihoz, és szerencsém volt. Jó, elhúzódott a szülés, de igazából azon a fogadott sem tudott volna segíteni, max nyomatja a legelejétől az oxit (és lehet, hogy mégjobban szétreped a méhszájam, ki tudja). Most is így lesz, és persze remélem, hogy minden jól alakul majd. Maki, a másik meg valóban a kórház, ha Töki véletlenül korábban érkezik, akkor nekem is máshová kell mennem, a megyeiben van PIC, akkor eleve oda megyek, nem a városiba, ahol normál esetben tervezem a szülést. A megyeiben nagyon jóhírűek az orvosok (a városiban is egyébiránt), de ott nincs EDA(!!!), még gázt sem adnak, és őszintén szólva, elég leharcolt az egész intézmény. A városiban anno voltam szülőszoba látogatáson, és nagyon szimpatikus volt már akkor a hely. :) Persze, ott is szülni kell, sajnos azt sehogy sem úszom meg... :D

fleur_de_lys 2015.03.29. 09:03:49

Az lenne az ideális, ha sehol nem kellene orvost fogadni, mert biztos lehetsz abban, hgoy az éppen ügyeletes a tőle telhető maximumot fogja nyújtani.
A nagy Veszprémben született, ugye a 40 óra vajúdás alatt szerintem a kórház összes orvosához volt szerencsém (vagyis mind megtapogatta a méhszájamat), hát izé. Veszprémben mondjuk eleve nincs szabad orvosválasztás (vagy akkor nem volt), a kórház is iszonyat leharcolt volt, szóval az összbenyomás elég lesújtó. Volt olyan orvos, aki üvöltözött a szülő nőkkel, hogy ne ordítsanak. Hátbazmeg.

Pesten nagyobb a választék, én mondjuk nem fakszniztam, a kerületileg illetékes kórházba mentem, ott volt orvosom, aki a szülésért nem kér pénzt, viszont csak magánrendelése van. Mivel egyébként is oda jártam, nagy változás nem volt.

Betti, nekem mind a kettő nagy bugibajnok volt, de egyik barátunknál az első baba nyugis volt, ő aztán idekint is megfontoltabb, nyugodtabb gyerek, a második viszont állandóan pörgött-morgott, na ugyanezt folytatta kint is. Az enyémek idekint is elég intenzívek. férjjel sóhajtozunk mindig, hogy ha a kicsi mozgásfejlődése nem olyan lenne, amilyen, már a csilláron lógna.

Mangalány 2015.03.29. 10:15:14

@fleur_de_lys: A férjem is azt mondja, hogy Kisjózsi meg majd azért fog lefárasztani, mert 1 évesen már szaladni fog. Hát szaladjon!!! Leszarom, csak szaladjon. :) Pont neked nem kell mondanom... :))))

Minimanga, na igen, hát, nemhogy megfontolt, óvatosan fogalmazva is lusta, mint a disznó. De egy nagyon szép és aranyos kicsi disznó legalább. :DDD

makimano80 2015.03.29. 14:26:58

@fleur_de_lys: Na, de akkor legalàbb a magàn korrekt volt, ha a szulésért nem kért még kulon pénzt. En sajnos eddig ilyet még nem hallottam, csak olyan magànrol, aki még a szulésért is kért X osszeget. :-/
De ez tetszik amirol irsz. Ha otthon szulnék is igy mukodne a dolog, akkor valoszinu nekem is lenne dokim. Mondom, lehet amugy is, de igy inkàbb. :-)
süti beállítások módosítása