Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

24. hét - a balról jövő ultrahangnak elsőbbsége van a kanyarodó fogorvossal szemben

2015. február 25. - Mangalány

Hát ezt is megértük, eljött a 6. hónap. Szinte rohan az idő, Minimangával alig vánszorogtak a napok, Tökivel pedig alig tudom követni a hetek múlását. Igen, most már hivatalosan is Töki..:)

A 24. hét első napján rögtön egy ultrahanggal indítottunk, megint a magánrendelőbe mentünk, gondoltam, nem baj, ha nemcsak fekete-fehér szemcséket látok méhem gyümölcséből. A szonográfus azzal indított, hogy reméli, fiút ígértek, mert elég egyértelműen látszik. :) Kérdezte, hogy na, miért áll a pöcör a fiúknál? Lányos zavaromban majdnem a férjem felé fordultam, hogy bakker, neked miért szokott?, de aztán csak a rossztanuló felel ábrázattal bámultunk a szonográfusra. Látta rajtunk, hogy nem készültünk, no meg azt is, hogy lányos szülők lévén rászorulunk némi felvilágosító munkára, így elmesélte, hogy kisfiam épp akkor pisilt, és ez nagyon jó, mert ebből látszik, hogy működik a vese, a kiválasztás, és a gyerek úgy általában. Megkönnyebbülten felsóhajtottunk, hogy nem valamelyikünk fokozott libidója kavarta meg szegény kölyköt... :D Igen, ezek után egyértelmű lett, hogy a pelenkázást majd újra kell tanulnom. :D Mini hozta a formáját: leszedte a hasamról a takarót, összeszedte a prospektusokat, és mindenkivel leállt dumálni. Tiszta színésznő, nagy tömegben otthonosan mozog, és nagy hangerővel tud túlkiabálni bármilyen alapzajt. :D 

A baba amúgy gyönyörű, kerek pofija van, a méretei teljesen a normális tartományba esnek, és elvileg mindene megvan, amit rendeltünk hozzá. :D Viszont így a rózsaszín hellokittys tipegőket nyugodt szívvel kivehetem a kelengyéből... :D 

p2040025.JPG

 

 

 

Másnap végre az égiek is megszánták a kresz oktatót, és minden bolygó együttállt ahhoz, hogy végre elkezdjük a tanfolyamot. Kulcs is, oktató is, érdeklődés is, nyugdíjas anyuka felügyelete is. Na igen, azért az óra alatt elég nyilvánvalóvá vált, hogy az évek alatt megszerzett vezetési rutinom kevés lenne az újabb kresz vizsgához, ugyanis motorral az ember néha szabadabban értelmez dolgokat, mint például a megállni tilos tábla... :D Az meg teljes újdonsággal hatott rám, hogy vannak olyan forgalmi szituációk, ahol a gyalogosnak van elsőbbsége. :D Merhogy a villamos, okés, az nem tud megállni, na de a gyalogbéka?! 

Hétfőn megint hajnali kelés, és séta a vércukor terhelésre. Elég érzékenyen érintett, hogy nem egy fasza tejszínhabos kávéval indul a napom, de ugye a minőségi anya minden áldozatot meghoz a vágyott gyermekért, így nagy duzzogva, és totál szomjasan elbuszoztam a népgyűjtő rendelőhöz. Ravaszságom egy rókáéval vetekedett - nemhiába volt hű társam hónapokig ugye -, mert összekötöttem a kellemetlent a haszontalannal: ha már a vérvétel miatt úgyis ott kell dekkolnom 2 órát, akkor beülök a sorba a terhesgondozásra is, a táppénzes papírokért. Csalhatatlan matematikai ösztönöm megsúgta ugyanis, hogy egyszer 2 óra várakozás jobb, mint kétszer 2 óra... :D A vérvételen elég nyűgös voltam, és eszembe is jutott, hogy hajjaj, mi lesz szüléskor, és itt megint elment a kedvem az egésztől, most komolyan, csajok, valaki nem igaz, hogy nem tudna valamit kitalálni, hogy a 9. hónap utolsó napján egyszercsak hopp, kint teremjen a gyerek! Basszus, felmentünk a Holdra, megszelídítettük az atomenergiát, és egy ilyen dologgal meg nem tudunk mit kezdeni? :D 

Szerdán volt egy újabb köröm a fogorvosnál, az ellenoldali bölcsességfogamat szerettem volna kiszedetni, ha már így belejöttünk. Már lényegesen nyugodtabban érkeztem, a doki is lazábbra vette, szóltam is neki, hogy hékás, még nem hatott az érzéstelenítő... Valami emelőszerű nemtommivel nyúlkált a számban, és akkor még nem zsibbadtam el teljesen, de ez már csak akkor derült ki, hisz most valami isteni sugallatra az injekció előtt befújt lidocainnal, így azt sem éreztem, hogy érzek-e valamit. Csak a fog feszítgetésénél jöttem rá, hogy ajvé! A doki kicsit visszaült tehát az internet elé, én meg tovább mezgereltem az asszisztensnővel a szép keresztnevek között. :) Na, a végére csak hatott a cucc, és kijött a fogam. Most még varrni sem kellett, szóval egy ideig fognyűvőt nem kívánok látni. Még gondolkodtam is, hogy ezesetben a Viszontlátásra köszönési formula nem hat-e rossz ómenként... :D 

A kicsi ezalatt a hét alatt is sokat növekedett, érzem, ahogy erősödik és egyre kevesebb a hely odabent. Sajnos még farfekvéses, de a remény hal meg utoljára, szóval még van ideje befordulni menetirányba. :) Éjszakánként nagyon sokat mocorog, néha Alienest játszik: a köldökömnél akar kitörni, ami annyira nem víg dolog (egy régi varratom elég érzékeny), de ilyenkor bosszút állok, és balra fordulok, amit meg annyira nem csipáz. :D A csípőm mintha egy kicsit jobb lenne, bár az ülés - főleg a kemény padlón, Minimangával való játék közben - már egyre kevésbé esik jól. Viszont az állás már nem visel meg annyira, azért ez a házimunkában nagy segítség! :) 

 

24_hetes_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://hasasmanga.blog.hu/api/trackback/id/tr377216919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OriasCJ 2015.02.25. 13:37:04

Elsőőőőőőőőőőőő! Makit lelököm a trónról. Na megyek olvasni :D

OriasCJ 2015.02.25. 13:44:52

"így azt sem éreztem, hogy érzek-e valamit" Ezen besírtam :)

Egyébként azon gondolkoztam én is, hogy fogorvosnál, orvosnál a viszont látásra, az olyan hülyén hangzik. Elég lenne egy egyszerű "csá" :D

Mangalány 2015.02.25. 14:37:41

@OriasCJ: Én tűzoltónak sem mondanám szívesen... :D

De tényleg, fogorvostól hogyan köszönj el? "akkor lássalak, amikor a hátam közepét", "hasonló jókat, dokikám" "sose legyen szebb napod" "isten áldja meg, NAV ellenőrökkel", vagy valami ilyesmi. :D

OriasCJ 2015.02.25. 14:55:23

@Mangalány: Tééényleg :D Vagy: A soha viszont nem látásra. :)

makimano80 2015.02.25. 17:17:07

CJ, csak lassan a testtel! En elobb olvasok, aztàn elsozok. ;-)

Manga, nagyon csini kismama vagy. :-)

Az autosok sem tartanak be mindig minden szabàlyt, aztàn, hogy ez jo-e vagy sem, az egy màsik kérdés. Egy fo szabàly van, de ez a motoros kozlekedésre is igaz, akkor van elsobbséged, ha megadjàk.

Orulok, hogy a màsodik foghuzàs is simàn ment. :-)

Mangalány 2015.02.25. 18:46:59

@makimano80: Ez az elsődleges aranyszabály!!! Ezt kellene oktatni elsősorban. :)

Mit sóztál el? Szerelmes a szakácsné?! :DD Az a jó!!!

Ó, én is örültem, hogy ennyivel megúsztam a foghúzást, mindig eszembe jut a te eseted, ugyan nem írtál róla részletesen, de rákerestem a guglin, és elég borzasztó volt a képes illusztráció. :/ Szóval őrült mákom volt, figyelj, egy szavam sincs. :)

makimano80 2015.02.25. 19:04:09

Eloszor nem értettem mire irod az alsozàst, de aztàn ràjottem. :-DDDDDDDDDDDD

makimano80 2015.02.25. 20:57:41

@makimano80: Pfff! Egyre jobb! Most nézem mit irtam. :-))))

ötvöscsöpi12 2015.02.27. 13:47:38

Jók a képek :DDD
A fogorvosos részhez nem szólnék hozzá, a magam részéről akkor megyek (nagyon helytelenül, tudom...), ha már napi több fájdalomcsillapítóval sem tudom átvészelni... remélem, jó ideig nem látjátok viszont egymást a dokival :-)
Nem tudom, írtam-e már, hogy múlt végén 3 év kihagyás után én vezettem a Lidlbe, hát nagy élmény volt mindenkinek! (kiszállni :D)

ötvöscsöpi12 2015.02.27. 13:55:02

múlt végén = múlt hétvégén

Mangalány 2015.03.01. 20:12:58

@ötvöscsöpi12: :D MIért? Plasztikusan értelmezted a közlekedési szabályokat, vagy kanyarban behúztad a kéziféket? :D (jó, megkövetlek, felétek azért más a forgalom, mint egy csendes megyeszékhelyen, szóval ott 3 év kihagyás valóban sok. Meg az ökör is, akik miatt elmegy a kedved az egésztől.)

Lidl-ben mit vettetek? Volt még jaeger? :D

ötvöscsöpi12 2015.03.01. 22:38:22

@Mangalány:
ha őszinte akarok lenni, egy ökör sem járt arra, csak én voltam béna :D szerencsére nem voltunk balesetközelben, csak szépen belül rettegtem vezetés közben...
Jager már nem akciós sajnos, most dry gint vettünk (hm, gin tonic :D), meg még a fél boltot. Ti szoktatok bevásárlólistát írni? Én mindig írok, de általában sikerül túlszárnyalni...

Mangalány 2015.03.02. 10:34:35

@ötvöscsöpi12: Jó, azért 3 év kihagyás nagyon sok, ne várj túl sokat magadtól. Vissza kell a vezetésre is szokni, nem megy az olyan gyorsan! :)

Gin-tonic... Boldog békeidők... :D (bár tegnap és az azt megelőző napokban olyan fáradt voltam, hogy a fagyállót is megittam volna, ha van a tetején kicsi napernyő. :D )

Bevásárlólistát mindig írok, főleg, amióta a kölyök megvan, mert ugye nem a polcokat figyelem, hanem azt, hogy épp miért sír/merre csatangol, meg az uram is néha benyüszít, hogy jaj, menjünk már, fáj a derekam. :D Én próbálok ragaszkodni a listához, a férjem édességmániája miatt van túllépés. :)

fleur_de_lys 2015.03.03. 19:49:28

Hogy a lényeget ragadjam meg: pont ilyen pelenkázólapunk van! :D

Te Betti, ha nem írnád az elejére oda, hogy hányadik hét, hát én mondjuk 14-16-ot tippelnék, a hasad mérete alapján. :)
De örömmel látom, hogy időközben a farfekvésből Mikro harántba fordult. Tényleg, névvel hogy álltok? Egyelőre marad a munkanév?

Mangalány 2015.03.04. 13:36:56

@fleur_de_lys: Cicás pelenkázólap rulez! :D

14-16 hetesen még csak a férjem vette észre, hogy van hasam, az előző terhesség alatt egy ismerős kérdezi, hogy "na, és mozog már?" Mondom, igen, 4 hetem van a szülésig... :D . De a súlyát ugyanúgy érzem, szerintem befelé nő, mint a struma. :DDD

Én már 3 nevet kiválasztottam, bár még módosulhat. Az apja neve, meg tetszik még a Gellért is, és megfenyegettem, hogy ha nehéz szülés lesz, akkor Erhardt lesz a neve. :D (ha megindulunk nyugatnak, ott úgysem lesz akkora trauma az Erhardt, mint itthon... :DD)

borsolyka 2015.03.06. 15:28:24

nekem az első terhességem volt olyan, hogy szülés előtt közvetlenül. maximum 6 . hónapra tippelték. a gyerek nem volt óriás, de kicsi sem-2850 gr!
érdekes, akkor még /Krisztus előtt/ nem fényképeztek orrba-szájba, így egyetlen hasas kép sincs rólam. most már örülnék neki...
most bezzeg van kép:mielőtt felveszem a kabátom, és indulunk a kórházba, van kép, amin fetrengek a szülőágyon, mindenről van kép :D
na a 2. 3. 4. gyerekkel már jóóóónagy hasam volt! negyedjére már simán látható volt a 12. hét környékén is. -anyósnak csak akkor mondtuk el, ő volt az egyetlen, aki kb nem is vette észre. /szerintem akkor festettem úgy, mint te Manga itt a képen :) /

Mangalány 2015.03.08. 09:33:20

@borsolyka: Minimangával engem is át akartak küldeni a koraszülöttre, amikor elfolyt a magzatvizem, és bementünk a szülészetre. :D Még azt a megjegyzést is megkaptam, hogy "hát nem növesztette valami nagyra ezt a gyereket". Tök rosszul esett, de utána megtapogatott a szülésznő, és visszavonta. :) (a 37. hétre lett 2700 gramm és 49 centi, nekem pont elég is volt :D)

Rólam nem túl sok kép készült, és én is sajnáltam, mert ugye azért nem túl sokszor terhes az ember lánya... A szülőszobán én is fényképeztem, dokikat, férjemet, szülésznőt, időm volt rá bőven. :D
süti beállítások módosítása