Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

11. hét - kóbormacska-blues, állatira túlkombinált teszt és több dimenzió, mint kolbász

2014. november 25. - Mangalány

A 11. hét elején gyakorlatilag beköltöztünk az autóba. Szombaton kitaláltam, hogy menjünk ki a bolhapiacra, persze, apukát jóelőre felkészítettem, hogy ő max kívülről fogja látni a sok árust, mert valsz Minimangát fogja gardírozni, amíg én nézelődöm. Ha a lottószámokat így tudnám előre... :D A gyerek hozta a várakozásokat, a piac nem különösebben, rengetegen voltak, de amit kerestem, nemigen találtam. Másfél óra bolyongás után ki is mentem a családhoz, akik már az autóban ülve vártak, hisz a kicsi kajája és innivalója nálam maradt... :D Legalább tényleg örültek, hogy megjöttem. :D

Vasárnap beszélőre mentünk anyukához, délután ott lebzseltünk, Minimanga végre nem félt a függönytől és az erkélyajtótól. :) Anyós megint remekelt, már hogy nemcsak a kaját illetően sajnos, szóval a férjem igen paprikás hangulatba került, azzal együtt, hogy nem paprikás volt a menü. Hát, végülis mire számítottam...

Hétfő reggel a terhesgondozáson kezdtem. Némi várakozás után kijön az asszisztensnő, hogy miért jöttem. Mondom, mert megszólítva éreztem magam az ajtón levő feliratot olvasva... Nem úgy, konkrétan mivel akarom elbaszni a doktor úr hétfő reggeli édes semmittevését. Mondom, érdekelne ez a kombinált teszt. De miért, azt 37 felett indokolt csinálni. Én elhabogtam, hogy mivel alatta sem tilos, no meg, a kis büdös mégis csak a gyerekem, oszt' aggódom, nemelehetnee...? Jó, ő szól a dokinak, hogy ha ennyire akarom ezt a tájékoztatást. Röpke 20 perc után behívtak, és a már ismert asszisztensnő a kezembe nyomott egy paksaméta papírt, hogy vérvétel. Mondom, köszcsi már megvolt. Akkor mi is a gondom? Mondom újra. Ó, bár ne tettem volna... Én balga... A 4. féle tájékoztatást kaptam... És egy beutalót genetikai tanácsadásra. De csak mert az szóba sem került...

Jó, némileg rezignált állapotban bementünk a melóhelyemre, ahol megkaptam a felszállási engedélyt táppénz ügyben, szóval ott is intézkedtünk. Minimangát megint apai segédlettel kellett elvezettetni, mert megzavarta a tárgyalásokat. :D A gyerek rekedten, mi hitvesemmel némileg reszketegen indultunk hazafelé, a déli alváshoz.

Délután boltba indultunk, egy grósze multiba, de csak mert ott van gyerekfelügyelet. Na, most nem volt. Apuka megint díszmagyarba vághatta magát, amíg én bent kórincáltam a szekérrel, miután kiküldtem őket, amikor Minimanga a 3. polcnyi nivea testápolót pakolta bele a kocsiba. 

Szerda reggel telefonáltam a genetikára. A vicc, hogy a kórház központja SEM vette fel... Nagy nehezen elértem az automata központot, de azt is a 6. csörgetésre... Őrület. Felveszik a tanácsadóban, mondanám a kérdésem. Azt nem mondhatnám, hogy végighallgatott a nő, meg azt sem, hogy udvarias volt... Na mindegy, menjünk, mert heti 1 rendelés van, és a jövőhét már a 12. hét, amikor is esedékes lenne a vérvétel. Mintegy másfél óra után behív a doki. A magán betegével együtt, akivel előbb megbeszélik, hogy anyuka mely napon óhajtja a császárt, merthogy ugye elektív volt? Aztán rendezik a pénzügyeket, nemám diszkréten, ez nem a Provident, kérem. :D Végre rám is vetődik némi fénysugár a doki figyelméből. A kötelező kérdés, hogy miért jöttem. Mondom, a kombinált tesztről érdeklődnék. Hát, itt is megcsinálják, meg a másik kórházban is, de nem tudja, kell-e külön papír hozzá, meg azt sem, hogy ultrahangot csinálnak-e. Na, itt elöntött a lila köd, mondom, baszki ez EZÉRT kombinált teszt, mert az életben nem tudod meg, hogy ki és hol csinálja...

Délután bejelentkeztem egy privát uh-ra. Másnap már tudtak is fogadni. A jól ismert szonográfus, a jól ismert helyen, a jól ismert hiszti közepette Minimanga részéről. :) Ők lépcsőztek, amíg én a kicsit csodáltam. (márhogy a férjem és a kiscsaj, nem a szonográfus :D) Megnéztük, a jelen állás szerint durva fejlődési rendellenesség nincs, gyakorlatilag láttuk a kicsi ujjacskáit is, ez azért nem a szülészetnek A kórház a város szélén forgatásról átvett uh-gépe... Mikromanga épp a vizsgálat elején ébredt fel, nyújtózkodott, dörzsölte a kis szemeit, annyira édes volt. Valahogy akkor tudatosult bennem igazán, hogy még egy gyerekem lesz, eddig olyan megfoghatatlan volt. Főleg, hogy eddig csak a kellemetlen tüneteket észlelhettem a terhességből, és persze úgy, hogy az első 12 hétben jobban ott van az is, hogy heteket, hónapokat átszenvedsz, és esetleg mégsem... Kaptunk 2 fényképet, és ezeket nézegetve a hangulatom is jobb irányba fordult. :) Érdekesség: a magzat méretei alapján pont aznap volt 12 hetes. :)

Azért, hogy ne nagyon vigadjak, elmondanám, hogy a cicám azóta sincs meg. Most tényleg megpróbálok nem arra gondolni, hogy valahol magányosan fekszik, és már nem él. Persze, ahogy telnek a napok, egyre fogy a esély is, hogy viszontlátom, de most még nem akarok erre gondolni, talán él, és jó helyen lakik. Nagyon hiányzik, a kis társának, Királylánynak is, előtte egész nap együtt birkóztak, aludtak, nyalogatták egymást. Az öreg kandúromnak nem hiszem, ő eléggé magának való alkat, aki ismeri a salakmotor sportot, és azt mondom, hogy Nicki Pedersen, az érteni fogja. :D 

Csütörtök délután neten lőttem egy magzati szívhangfigyelőt, így a következő héten már bármikor lecsaphattam ellenőrzésszerűen Mikrora. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hasasmanga.blog.hu/api/trackback/id/tr16931771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

makimano80 2014.11.25. 23:09:47

Ez ismét elég mókásra siketedett. :-)))) Bár a cicust sajnálom! :-(
Viszont tök jó, hogy tudtál mozizni a profi UH-n. :-)
És akkor mi lesz ezzel a komplikált teszttel végül?

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.11.26. 09:27:02

Felhivom a T. Kommentelok figyelmet, hogy a 2. bekezdesben levo anyos nem en vagyok.
Engem imad az osszes Manga, es fuggonyom sincs.

Libat interjuvold meg, az o maniaja lecsapni a koborlo kandurokra :DD
Bizzunk benne, hogy jo emberekhez kerult, vagy hogy visszamegy hozzatok.

Eu szemelyzetre siman dobhattalvolna rokat, rogton intezkedtek volna, csak tunj mar el onnan.
Elkepeszto mit muvelnek, ugy latom nem felnek ezek semmitol. Persze meg nem ismerik apadat meg az anyosodat....:DDD

makimano80 2014.11.26. 10:29:48

@dömbi: Koszonjuk a helyreigazitàst! ;-))))
Hogy ment a vendéglàtàs?

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.11.26. 12:56:24

@makimano80:
:)))

Vendeglatasba belebetegedtem, tegnap este megkertem a pasimat, menjen el gyogyszerert, laz, torokfajas. Neem, nem, hangom meg van, nincs szerencsejuk. :DD
Tegnap mar megirtam, de elnyelte, aztan gondoltam nem ujrazok, biztos senkit sem erdekel.
Szombaton kezdjuk elolrol.

Mangalány 2014.11.26. 15:51:19

@dömbi: Ez így van, nem Dömbi szerepel a történetben. :D

Én is remélem, hogy cica még hazatalál, hát, ennyi maradt még nekem. :/

Mangalány 2014.11.26. 15:53:06

@makimano80: Nem kombinálom a tesztet, nem csináltatom meg. Mivel csütörtökön derült ki, hogy aznap már 12 hetes a kicsi, egyszerűen nem lett volna lelkierőm hétfőn-kedden megint rohangászni, hajnalban felkelni a vérvétel miatt, ahonnan aztán lehet, hogy elhajtanak, mert nem tudják, hogy mit is akarok. Akkora béna banda, hogy még. Az uh szerint jól van a gyerek, és a teszt is down-t szűr, hát, az elvileg kilőve.

makimano80 2014.11.26. 16:01:28

@Mangalány: Sebaj! Ugy is minden rendben lesz Mikroval. :-))

ötvöscsöpi12 2014.11.26. 16:41:00

Rókakomát nem említetted, most már ritkán látogat? :-)
Ez tényleg vicc, hogy össze-vissza küldözgetnek és senki nem tud egyértelmű felvilágosítást adni (majd azt el is végezni!) egy vizsgálatról... :-( Ha a kombinált teszt az az, hogy vérvétel + genetikai ultrahang, akkor olyanon én is voltam, de nem a kórházban, hanem csak magánúton, jó pénzért a Banyavárinak is ajánlott Istenhegyi klinikán.

Bár amióta BA-t olvasok, látom, hogy én meg mi mindenből kimaradtam, gondolok itt a védőnői lelkes látogatásokra, cukorterheléses vizsgálatra, kardiológiára, illetve ezt is most hallottam először, hogy megnézik a kórházban, hogy milyen babaülésben visszük haza a gyerkőcöt - ez elég fura, hogy ennyire eltérő a terhesgondozás?!

Miért félt korábban Minimanga a függönytől és az erkélyajtótól? Ez kimaradt nekem.
@Mangalány: Nagyon jó volt Mikro UH képe!!!

Mangalány 2014.11.26. 18:12:44

@makimano80: Édes vagy, köszönöm! :)

Mangalány 2014.11.26. 18:18:05

@ötvöscsöpi12: "Rémlik, mintha látnám" a rókavadászat végét, a múlt hét nagyon rossz volt, bár már nem is írtam, már én is unom. :D De most 2 napja, mintha jobban lennék, már van, hogy enni is van kedvem. :D

Tudod, ez is érdekes. A skandináv és a nyugati országokban a terhesgondozás sokkal lazább, mint itthon, szóval ahhoz képest nem maradtál le semmiről. Viszont, ha már egyszer az itthoni protokoll ez, akkor meg lennének szívesek betartani. Engem az első terheség alatt megnyugtatott, hogy ennyien figyelték Minimangát, hogy jól fejlődik-e, most már nincs türelmem ehhez a kavarodáshoz, de amúgy alapvetően nem lenne rossz.

Jaj, csak annyi, hogy mindig félt csajos, amikor a nagyanyjánál (nem Dömbinél :DD) meglátta az erkélyajtót és a függönyt, valamint a multikban a nagy raktárajtókat. Most már nem fél, kinőtte vagy elfelejtette, vagy van más ok az üvöltésre, ki tudja. :DDDDD

Igen, a kombinált teszt az lenne, amit te is írtál, ehhez képest a genetikus nem tudott róla, hogy neki kéne ultrahangozni. Jó, a megyei kórház egy vicc, tavaly volt is elég szó róla a hírekben, a PIC miatt... :/

Hóttkomolytalan 2014.11.26. 20:58:02

Itt vagyok ám én is, olvasok meg figyelek és persze szurkolok, hogy minden rendben legyen veletek! :)
Barátnőm ugyanígy járt macskaügyben, még akkor eltűnt a cica, mikor terhes volt. Már kocsiban tologatták a babát, mikor szembejött a cicájuk, szóval akár hónapok múlva is van remény :) Illetve gondolj arra, hogy befogadta valami kedves, magányos néni. :)

Mangalány 2014.11.26. 21:16:43

@Hóttkomolytalan: Hello, hiányoltalak is már!!! :)

Hát, a remény hal meg utoljára ugye... De a kurva anyját a kedves öreg néninek, kukázzon más macskát, az enyémet tessék hazaengedni.

Hóttkomolytalan 2014.11.26. 21:20:42

@Mangalány: Zajlik az élet, az elmúlt időszakban többször is a pokolba kívántam olyan helyeket, mint pl. a Földhivatal vagy a bank. Nem azért vannak, hogy egyszerűsítsék az életet, na.
A BA új felületével meg ismerkedem, de még nem szoktam meg. És egyesek stílusa sem jön be annyira, vitázni meg se kedvem, se erőm :D

Mangalány 2014.11.26. 21:46:45

@Hóttkomolytalan: Hajjaj, csak nem lakásvásárlás? Részvétem, drága, kaptál egy szopórollert ajándékba állam bácsitól. :D De sikerült mindent elintézni azért?

A BA-n az elmúlt két napban úgy éreztem, hogy az anti-mensa klub megalakult. A "hogy lehet valaki ekkora hülye" kifejezés többször hagyta el a számat, mint rendesen... :DDD

Hóttkomolytalan 2014.11.26. 21:51:08

@Mangalány: Nem tudom, miből jöttél rá :D A fenét sikerült, most a Földhivatalnál a labda, de szorít a határidő, még ünnepek előtt le akartam zavarni a dolgokat (vagy legalábbis a nagyobb részét), de ugye az említett szopóroller...

A kifejezés ismerős :D De szerintem a klub nem olyan nagy taglétszámú, csak az a pár ember marha "hangos"

Mangalány 2014.11.27. 10:26:43

@Hóttkomolytalan: Jahajjj, határidő, Földhivatal, még vannak illúzióid? :/

Konkrétan most 2 emberre buktam ki a héten, bazmeg, mintha a falnak beszélnél. Az ilyenektől élőben is kiborulok. :)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.11.28. 09:05:26

@makimano80: Meg szep, hogy minden rendben lesz, hisz az ÉN unokam. :DDD

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.11.28. 09:18:48

@Mangalány: Az egyik en voltam, pedig a heten visszafogtak a teendoim. :D

Az elobb a postan kikeszitettem az alkalmazottat, vagy o engem?
Nagy nehezen megertette, hogy legbuborekos boritekot akarok, es nem akkorat amibe en beleferek, csak 1 toltot raknek bele. Kitoltottem a cedulat, visszaadja, hogy ebben az orszagban ilyen helyseg nincs!
Hat mar hogyne lenne, magyarazom neki merre van, kiderult, a barma a gyerek nevet nezte felre.

Mangalány 2014.11.28. 09:43:52

@dömbi: IGEN!!!!! Imádom Svájcot, akkor ott is működik a hülye fokozása: hülye-hülyébb-leghülyébb-postás-rendőr-vasutas :DDDD

Bocs, Liba, ha erre jársz. :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.11.28. 10:18:53

@Mangalány: :)))
Kipicsaznak innen is, ha nem teljesen PC-n irok?

Itt a birkapasztor-ozas a legnagyobb sertes.
Pasim munkatarsa birkapasztor masodallasban. Akkora surmo, hogy megdobbento. Szerinted fuldoklunk a rohogestol, mikor o mondja ezt masokra? :XDD

Mangalány 2014.11.28. 13:36:20

@dömbi: (nem, Dömbi, itt én moderálok... :DD)

Birkapásztor... :DDD

lilaliba.otvenedszer 2014.11.29. 18:25:17

itt csak a MÁV-ekézés, kérem... :DDDDD
visszatérek itt ki tudja hány hét után, és máris kapom a kandúr-máv vonalon az ívet.. szépek vagytok, mondhatom :DDD

lilaliba.otvenedszer 2014.11.29. 18:27:45

@Mangalány:
BA-ról ne is beszéljünk, egyesek megint úgy felbaszták az agyam (elnézést, nem vagyok szofisztikált, tudom, de a szopóroller már kihozza belőlem a vadállatot), hogy el is ment a kedvem a kommenteléstől

lilaliba.otvenedszer 2014.11.29. 18:29:24

jut eszembe, mit énekelnek a molyok a szekrényben? EDDA-bluest..
abbahagytam.. :DDDDD

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.11.29. 18:59:18

@lilaliba.otvenedszer:
Mi tortent Libuskam, ki bantott, akarsz rola beszelni?
Azt remelem tudod, hogy mi max. poenkodunk veled minden hatso szandek nelkul! :)))

lilaliba.otvenedszer 2014.11.29. 19:25:55

@dömbi:
tudom, anya, tudom :))))) csak ez a fránya roller, amire felszálltam a hónap elején..
BA-n nem bántott senki, csak nem bírom elviselni a beszűkült látásmódot.. BA-n kívül meg.. na jó, ez továbbra sem az én blogom

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.11.29. 20:26:02

@lilaliba.otvenedszer: Huszas eveid elejen nem tudod elviselni, hat mi lesz kesobb? Mit szoljak en?
Oreg is vagyok, vak is vagyok, hulye is vagyok...:DDD Tessek 1 pelda.
Gyerekem nem kapta meg a csomagjat, amit feladtam neki tegnap. Most jutott eszembe, hogy semmilyen papirt nem kaptam a feladasrol a postan. Tok jo, hetfon mehetek kuszkodni a postashoz. Kivancsi vagyok, mit fog elnezni? :(((

Elfelejtettem elujsagolni nektek, hogy a lepcsohazban padlotol a plafonig ero fenyo van feldiszitve 3 hete.
Alatta rengeteg fele csoki. Szolt a hazmester, o allitotta a fat, hogy mondjam a fiuknak, egyek a csokit, mert azert van ott. Koszontem szepen a kedvesseget, es fogyasztom a fiuk helyett az alkohollal toltott csokikat. Eloszor latom hasznat, a lenti mosodanak, ma vagy tizet fordultam :XDDD

lilaliba.otvenedszer 2014.11.29. 20:33:31

@dömbi:
ez nálam valami genetikai dolog, 12 évesen is élesen kikeltem magamból, ha valaki szűklátókörű volt :))) dehogy vagy te hülye, ne idegesíts...
csokiiiiiiiii.. keresem a GPS-t, és megyek sviccerlandba :DD

fleur_de_lys 2014.11.29. 21:18:41

Na, csak ideértem az új poszt megjelenése előtt.... egész héten erre készülök, ma sikerült végre.

Liba, én nemtom mi van, hogy szopóroller-e vagy sem, de én is azt érzem, hogy valami kilátástalan mókuskerékbe kerültem. Vagy csak kimerültem, és teljesen tartaléküzemmódra kapcsoltam, de így pont a szórakozás (haha, ez is mekkora gáz már, kisgyerekes anyukák szórakozása a babás-mamás fórumok olvasása/kommentelése) teljesen kimarad.

Manga, örülök, hogy rókakoma kicsit el-elmarad, a terhesgondozás viszont tényleg egy rossz vicc lett. Nincs nálatok valami magánklinika, ahol viszonylag baráti áron tűrhető minőségű szolgáltatást kapsz?
Nagyon gondoltam ma rád, anyukámék egyik szomszédja, kicsit bolond néni (nem ez volt az asszociáció alapja :)), van vagy 30 macsekja. Na, a hét elején kórházba került, a cicák meg már teljesen meg voltak vadulva, úgyhogy az utca összefogott, és hordják nekik a kaját. Olyan dagik lesznek, hogy a néni rájuk sem ismer, mire hazajön. Lehet, hogy a te Putyinod is valami hasonló zabaforrást talált, és hát a macskák hűségéről és sziklaszilárd jelleméről megvan a véleményem, pedig imádom őket én is.

A BA-ból meg kezdek teljesen kiszeretni. Persze időm se nagyon van mostanság olvasni, de ha véletlenül odakattintok, mindig csalódottan távozom. Van a hülyeségnek az a foka, ahol már kommentelni sincs kedvem.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.11.29. 21:19:31

@lilaliba.otvenedszer: 10 ezerert tudok jegyet, hirdetik a facsen. Lefoglaljam?
Ez is milyen mar, hogy nem valtjak vissza, nem irjak at masik idopontra? Repjegyekrol ne is beszeljunk. :((

Kulonben meg ne kajabald ki, hogy rendben a szellemi kepessegem, ha kerhetem, jooo??!!
Eloszor is, jon a Mikulas, en meg nemhogy gyujtogetnem a dogoknek az ingyen csokit, felzabalom.
Masodszor, azon gondolkodom, hogy sokkal jobban jarnek, ha elmeroggyantnak nyilvanittatnam magam. Mennyi mindent megtehetnek buntetlenul... ragondolni is gyonyoruseg. :)) Persze kellene talalnom valami jooo naaagy balekot, aki a gyamom lesz, majd rajta verik le a ganekodasaimat. :DDDD

lilaliba.otvenedszer 2014.11.29. 21:57:06

@fleur_de_lys:
el se kezdem részletezni a novemberemet.. kitartást! :))))

@dömbi:
vonat ócccccssóóóóbbb :)))))))

ötvöscsöpi12 2014.11.30. 00:40:49

@fleur_de_lys:
lys, te mit érzel kilátástalannak? A kicsi betegségét, fejlesztését? Mert az utóbbi időben én is úgy elkeseredtem, egy féléve sokkal jobban láttam a végét, aztán ahogy elmúlt 2 éves, jöttek a visszajelzések, hogy mégsem lesz még minden o.k. óvodára, pedig én mindig ebbe kapaszkodtam!
De még ezt megelőzően, hogy kiderült, tovább kell masszírozni, gyógytornázni és nem is egyfélét, már év elejétől kezdve nagyon nagy veszteségeink, kiadásaink voltak az elhúzódó vagyonmegosztás, aztán a nyári ítéletidő miatt :-( Azóta is nézhetjük minden nap az óriási penészfoltokat a falon és a plafonon, mert úgymond száradnia kell a falnak. Szóval, én sem vagyok túl vidám.

Pff, tudom a dühöngőbe kellett volna írnom (csak érzékeny kis lelkem nem örült volna, ha lelúzereznek), nem Manga blogját offolni, mert kimoderál ám... bocs, Manga, hogy ezt így ide, most :DDD

lilaliba.otvenedszer 2014.11.30. 14:21:35

@ötvöscsöpi12:
szegeny Manga, mindig akkor talalok ide en is, mikor kinom van.. :DDDDD es akkor atalakulunk libaklubba.. :D:D

lilaliba.otvenedszer 2014.11.30. 15:33:28

hjaj, gyerekek (mondja a 21 és fél éves), muszáj ezt ide is leírnom nevek meg minden nélkül, én ma egy olyat olvastam a BA-n egy régebbi posztban, hogy még mindig sírva nevetek.. :DDDDDDDDDDDD

ötvöscsöpi12 2014.11.30. 18:08:18

@lilaliba.otvenedszer:
Nohát, mit olvastál, csak nem a Polizolis posztokat? Ha nevettél, jöhet, de ha inkább sírós volt, akkor mégse, ma délután már sírtam egy rajzfilmen...

lilaliba.otvenedszer 2014.11.30. 20:00:03

@ötvöscsöpi12: neeeeeeeem, nem poszt volt, hanem egynéhány komment :DDDD nem olyan régi poszt, vmikor 1 hete került talán ki

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.01. 13:23:48

@lilaliba.otvenedszer: Olvasd a mai posztot. Nem tudom eldonteni sirjak vagy nevessek?
Buszkeseggel tolt el, hogy a BA szinte osszes olvasoja elit gimibe jart.
Csak azt nem ertem, hogy a vilag kekveru es nagyon gazdag retege, miert kuldi a gyerekeit meg mindig a svajci elit sulikba, a magyarorszagi helyett?

Valaki legyen kedves megnezni hol a menyem, nem vagyok en ehhhez szokva, hogy orakig csendben legyen. :)))

lilaliba.otvenedszer 2014.12.01. 14:42:11

@dömbi:
mindjárt olvasom.. úgyis leépültem szellemileg a jogtól, muszáj feltöltődnöm :DDD

lilaliba.otvenedszer 2014.12.01. 14:52:25

@dömbi: idézgetek, jó? folyamatában.. :DD
"Kilenc hónapon át hordtam a szívem alatt, minden mozdulatát figyeltem, a pelenkát is olyan gonddal választottam ki neki, mint az első zöldségeket és gyümölcsöket, amit a biopiacon vettem. Az óvodáját és az iskoláját nem kevésbé. 16 hónapig szoptattam és figyeltem a lelki egészségére." bazdmeg
mindenki elit/alapítványi/iskolába jár/járatja a kölykét, beszarás.. én szégyellem magam azért, mert egy mezei (igaz nemzetiségi) általános iskolába, és egy még mezeibb középiskolába jártam, az egyetemről meg ne is beszéljünk..
személyiségfejleszteni a másodikos gyereket, az igen..
jó, az én gyerekemnél (ha lesz) kurvára nem lesz szempont, hogy elit-iskola vagy nem elit, hanem inkább az, hogy milyen a tanító bácsi/tanító néni.. uff.. meg a különórák, mária isten.. minek egy másodikos gyereknek 66 féle különóra? abbahagytam

ötvöscsöpi12 2014.12.01. 14:57:43

@dömbi:
Sőt, már elit általánosba is, dömbi! :DDD
Ja, mangát én is hiányolom, csak nem vadul tanul a nyelvvizsgára?

lilaliba.otvenedszer 2014.12.01. 15:45:25

jut eszembe.. Maki kedves, Emil neve ismerős, mint olyan? :PPPPP (ez persze mindenki másra is igaz, aki az utóbbi X időben nem dobált meg emillel, ujjal mutogatás nélkül!!! nem is tudok ujjal mutogatni, a jobb fásliban van, a ballal meg gépelek :DDDDD)

Mangalány 2014.12.01. 19:20:40

Na, a számítógépem 2 napig nem kapcsolt be, hiába, öregszik szegény. Ha megint napokra elmaradnék, akkor zavar van a szoftverben. :DD

Lys, elhiszem, hogy kivagy. Nekem is voltak mélypontok, meg a bizonytalanság, hogy de mit hoz a jövő a kölyöknek... Kicsit ki kellene kapcsolódni. Nem, valóban nem ennyivel, hogy mamachat, hanem komolyabban. :) Nem, azt nem tudom, hogy miből. Ha tudnám, már úton lennénk, hidd el. :)))))

Csöpi: pff, na igen. Ez az év nem rólatok szólt... :/ Hátha jövőre könnyebb lesz!!! :) Ja, a fürdőszoba nálunk is penészedik. Szigorúan a festés ÓTA. :DDD Picúr miatt elhiszem, hogy aggódsz, az embert a gyereke betegsége tudja a legjobban kiakasztani. :/ Biztos, hogy még a jövő év is kemény lesz, ami a fejlesztéseket illeti, biztos, hogy lesz, amikor te is fáradtnak érzed majd magad, de nem lesz mindig felhő az égen!!!!! :)

Mangalány 2014.12.01. 19:29:53

@ötvöscsöpi12: Köszi, hogy hiányoltál! A gép szarakodott, és a legszebb, hogy a japán tesztek is a gépen vannak, szóval most 2 napig regényolvasás volt. :DD

lilaliba.otvenedszer 2014.12.01. 19:45:12

@Mangalány:
szeva főnök.. na mennyire örülsz, hogy megint elárasztottalak három hét után? :DDD

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.01. 19:50:07

@Mangalány: Orulok, hogy csak a geped van szarul, es nem te.
Valamit ki kell talalni az ilyen alkalmakra, hogy ne izguljunk feleslegesen.

Mangalány 2014.12.01. 19:53:50

@dömbi: Itt vagyok, kedves anyósom, kérek karira egy új laptopot. A Jézuskától, mert más mindenki elhajtott. :DDDDDD Ő az utolsó reményem. Vagy Obi van Kenobi. :DD

Mangalány 2014.12.01. 19:57:39

@lilaliba.otvenedszer: Cső csaj! :D Ja, láttam, hogy eltűntél, mint Petőfi a ködben... :/ :DD

Mangalány 2014.12.01. 19:58:27

@dömbi: Írjatok mobilszámot, és akkor küldök sms-t, hogy megvagyok, csak technikai zavarjaim vannak. :) Merugye emailen nem tudok szólni, hiába van meg a címetek... :)

lilaliba.otvenedszer 2014.12.01. 20:25:26

@Mangalány:
ja.. de most itt vagyok - ki tudja meddig.. :DDD

lilaliba.otvenedszer 2014.12.01. 20:30:54

@Mangalány:
hékás, ha én Dömbi lánya vagyok, te meg a menye, akkor te a sógornőm vagy? :DDDDD

ötvöscsöpi12 2014.12.01. 20:37:52

@Mangalány:
akkor jó, megnyugodtunk hogy "csak" technikai gond volt, nem szoktál te ilyen hosszan hallgatni :DDD

Mangalány 2014.12.01. 20:47:38

@lilaliba.otvenedszer: Hát, ha lehet hinni a Gothai Almanachnak, akkor igen. :DDD

Mangalány 2014.12.01. 20:48:32

@ötvöscsöpi12: Nem, nem jellemző. :D Remélem, a héten még műkszik a gép, és írom majd az új posztot. :)

lilaliba.otvenedszer 2014.12.01. 20:52:18

@Mangalány:
kebelemre, rokony! :DDD hamarosan csinálhatom a családfát..

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.01. 21:18:42

@lilaliba.otvenedszer: Kivancsi vagyok, kinek mit jelent az elit iskola, mi alapjan hatarozzak ezt meg?
Fiam elsoben egyismeretlenes egyenletet tanult, igaz, nyitott mondatnak hivtak, viszont csak 20-ig tudtak szamolni. Ev vegen ugy irtak a zaro dolgozatokat, hogy vadidegen tanar akit a miniszteriumbol kuldtek, bement az orara, kiosztotta a kozponti dolgozatokat, ora vegen osszeszedte, elvitte. Egyedul el kellett tudniuk olvasni, ertelmezni, idore megcsinalni. Elsos gyerekekrol beszelek, normal pesti altalanos iskolaban. 8-16-ig volt tanitas, igaz normalisan ebedeltek, etkeztek. Kotelezo volt a korcsolya uszas es a neptanc. Suli utan minden nap szepen ment edzesre, ritka volt, hogy gyerek edzes utan haza jutott. 8 oszt. gimibe kerult, ott kezdettol fogva heti ketszer haromszor 2 ora nemet maganuton, termeszetesen az edzes napi szinten ment tovabb. Egyik gyerekemnel sem emlekszunk olyan iskolara, ahol ne lett volna hazi feladat naponta, szunetekre, es egyik gyerekem sem az iskolakban tanulta meg hasznalhato szinten az idegen nyelveket. Hanyszor keltek fel hajnalban, lecket irni, tanulni, mert keso este mar keptelenek voltak ra. Ha van pokol, na, ezert fogok odakerulni. Nem bezzegelek, de nekem akkor is iszonyat leterhelonek tunt az oktatasi rendszer gyereknek szulonek egyarant. Igen, mindennek ara van, mar gyerekkent is. Osszesen 5 olyan gyereket ismertem, akik mar egesz kicsi korukban tudtak, hogy mik akarnak lenni, es azert ami toluk telik meg is tettek tesznek mindent. Szerintem a szulok jobbara belemagyarazzak dolgokba a gyerekuk kepessegeit, probaljon ki mindent, es majd az marad, ami fele a szulo orientalja, es elvarja hozza mindenkitol a bologatast. Pfff...ma nem vagyok formaban, nincs jo kedvem. :)))

lilaliba.otvenedszer 2014.12.01. 21:31:10

@dömbi:
ha ilyen szempontból nézzük, akkor én is elit általános iskolába jártam, alsóban heti 5 németóra, egy német tesióra pluszban, felsőben heti 6 német, nemzetiségi történelem, német tesióra, 2, 4, 6, 8. osztályokban év végi vizsga magyarból, matekból, németből, mellette felsőben zeneiskola (heti 4 óra).. középiskolában 2 évig emelt német, aztán emelt angol-emelt magyar, aztán emelt angol-emelt német, hadd ne mondjam hány pluszórát jelentettek ezek, mellette minden nap tanultam keményen 2-3 órákat (általánosban is, igen, hiába van jó nyelvérzékem, volt bennem megfelelési vágy), közben az újságnál is dolgoztam, stb stb.. szintén nem bezzegelés, de ha ez elitnek számít, akkor elit vagyok ;-DDD

lilaliba.otvenedszer 2014.12.01. 21:38:09

@lilaliba.otvenedszer:
azt elfelejtettem hozzátenni, hogy nem fogom a (valószínűleg soha nem megszülető, de álmodozni jó) gyerekemtől/gyerekeimtől elvárni, hogy ugyanilyen szinten csináljon mindent, tisztában vagyok vele, milyen az, ha irreális elvárásokkal vagyok irányába, engem az se fog érdekelni, ha nem gimnáziumba megy, az meg aztán főleg nem, hogy egyetemre menjen (a mai eszemmel én sem gimnáziumba mennék, schade, nem lehet visszacsinálni). jelenleg úgy érzem, hogy ha gimnáziumba is megy, nem fogom rögtön utána egyetemre kényszeríteni, mert az ember 18 évesen nem biztos, hogy jól dönt (megint csak saját magammal tudok példálózni, ha visszacsinálhatnám, közlekedésmérnök vagy logisztikai mérnök lennék, leszarnám, hogy alapjáraton humán beállítottságú vagyok, sajnos későn vettem észre, hogy ez is érdekelne, pénzem meg nincs arra, hogy elvégezzem.. szóba került, hogy másoddiplomának megcsinálom a jogászt, de schade nincs emelt szintű érettségim, pénzem még mindig nincs)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.01. 21:51:56

@lilaliba.otvenedszer: Meg szep, hogy elit vagy, ha mar bekerultel a pereputyaremba teee....:)))))
Jah, jut is eszembe edes lyanyom te Liba! Surgosen adatokat kell cserelnunk, hogy nez ki, ha megyek beiratni teged az egyetemre, es vakon leszek , meg te is, mert majd nem ismered fel az ocsedet (vagy batyadat?) a folyoson?

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.01. 22:04:26

@Mangalány: Irok mobilszamot, deee akkor ne pampogj, hogy az Anyosom de Draga... :DDD
A heten utana nezek a dolgoknak, van otletem. A Komam tuti inkabb hetente hazhoz hozza helyette a farkat s mi meg jo falat, nyehe-heee. :XDDD

ötvöscsöpi12 2014.12.02. 00:08:22

@lilaliba.otvenedszer:
ejnye, hát akárkinek is vagy a lyánya/menye/sógornője, még egyszer hozzá ne tedd, hogy "valószínűleg soha meg nem születő" gyerek, hol az a pozitív gondolkodás kérem?! 21 és fél évesen, istenem, még vagy 22 évük van azoknak a gyerekeknek megszületni... :DDD

Mangalány 2014.12.02. 17:18:08

@dömbi: Írjál mobilszámot, most, hogy már nem Zürichbe tolom a pénzt a bankon keresztül, egy sms-t bármikor megengedhetek magamnak. :D

Sicceungarn, esik-e mán-e a hó-e nálatok-e? :)

lilaliba.otvenedszer 2014.12.02. 22:00:51

@dömbi:
én már lecsekkoltalak a nagy kék közösségi portálon :)))))))))

@ötvöscsöpi12:
pozitív gondolkodás az nincs.. nagyon mélyen vagyok ippenpont..

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.02. 22:06:04

@Mangalány: Mar vagy haromszor el is olvadt. A hegyek feherek most is, de a volgyben most nem esik kivetelesen semmi, persze ma meg csak kedd van.
Eszed annyi van, haza talalsz egyedul. Nem Zurichbe kellett volna a sok penzt kuldeni, hanem ide nekem. En vagy 10 %-ot is visszaadtam volna belole nektek. :)))
Egesz nap 1 patkanyivadekkel kuszkodtem. Megfeszulok sincs pati kinezete, hanem eger.
Azert tetszett annak akinek csinaltam, na jo, masoknak is.
Nem tudom a szamomat, nem szoktam magam hivogatni, elojon valamelyik dogom, megkerdezem.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.02. 22:09:52

@lilaliba.otvenedszer: Jee, fel se tunt nekem. Meg is jeloltel?
Tesodat is felismered majd? Lattad a remekmuvemet is? Na jo, ez tulzas volt.

lilaliba.otvenedszer 2014.12.03. 17:31:36

@dömbi:
nem jelöltelek be, nem mertelek :-/ :DDDD

barbi.a.volgybol 2014.12.04. 20:00:25

@dömbi:
én is szeretlek, vazze :( :DDDD akko' bejelöllek akko' :DDD
süti beállítások módosítása