Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

12. hét - I. Trimeszter nyugat-római császár uralmának vége

2014. december 02. - Mangalány

A szívhangfigyelővel a birtokomban, egész felvirágozva vágtam neki a 12. hétnek. Sok újat nem hozott ez a hét sem, sajnos sem macska, sem róka témában nem állt be változás. A folyadékveszteség ellen felvettem a harcot: kilónyi hidratálóval kenem a fejem, mert már hámlik a képem. De legalább mitesszeres a bőröm. Méghogy megszépülsz a terhesség alatt! Dehogy szépülsz, max. a terhességi elhülyülés kiterjed a látóideg-pusztulásra is. :D

Hétfőn jött a védőnő, kedélyesen elbeszélgettünk, persze, Minimanga vitte a zászlót, kikísérte a csajt a fürdőszobába, és elmesélte, hogy hol tud kezet mosni és megtörölközni. :) Elmeséltem a túlkombinált tesztet, hát, nem volt meglepve... Megbeszéltük az ovis helyzetet, így két legyet ütött két csapásra, letudta a kiskorút is, és a méhmagzatot is. :D

Szerdán végre újra önmagam lehettem, apuka lelépett a kiscsajjal, én pedig feltűztem a zászlómra a "vásárolj!" jelszót, és ennek tudatában láttam neki a pénzszórásnak. Sajnos a pénzem hamarabb elfogyott, mint a listám, de beszereztem egy pár csizmát, egy táskát, és két kötött ruhát. Az egyikről utólag kiderült, hogy nem ruha, csak mellény... Bár apuka szerint semmivel sem rövidebb, mint a korábban szoknyának csúfolt ruhadarabjaim. :D Vettem még néhány Mikulás-dekort is, és mivel márkahű vagyok, kizárólag a kínai ipar remekjeit válogattam össze. :D Nagyon büszke voltam magamra: másfél óra alatt 4 üzletben jártam, ebből az egyik kétszintes, szóval volt rohangászás, de megérte. :) 

Másnap apuka a garázsban molyolt, és beindított egy motort, a hangosabbikból. Le is mentem, olyan jó volt egy kis kipufogófüstöt szagolni... Eszembe jutott, hogy milyen érzés is volt, amikor a beindított, még melegedő motorom mellett álltam, öltözködtem, hogy milyen volt felülni rá, milyen volt falni a kilométereket, milyen volt a hangja, a rezgése, a visszajelzései, a közös életünk. 3 éve már, hogy nem ültem rajta. Borzasztóan hiányzik. Ezen el is gondolkodtam, hogy érdekes dolog ez az anyaság, mindenkiből más érzelmeket csal elő, annyira eltérő, hogy kit milyen mértékben változtat meg. Én is változtam. Sokat. De valahol még él az a vörös tűzlány... Csak most alszik. (és terhes, és nyűgös... :D) Nem tudnék már napokra-hetekre eltűnni, valóban a gyerekem lett a legfontosabb, de ha egyszer leér majd a lába a lábtartóra... :) 

Aztán így az első harmad vége miatt is töprengtem. Jó, hogy a babonás 12 hét véget ért. :) Gondolkodtam azon is, hogy milyen lesz 2 kicsivel. Valahogy mindig arra jutottam, hogy erre aztán szintúgy nem lehet felkészülni, mint az első gyerekre. Ha kifogsz egy alvó-evő babát, akkor örülj a szerencsédnek. Ha egy üvöltős-problémásat, akkor megpróbálsz túlélni. Szerintem most is bármi lehet: a testvérféltékenység egy dolog. Ketteske alaptermészete a másik. Ha vele is megismétlődik az éretlen idegrendszeres-mozgásfejlődéses történet, akkor már legalább tudom, hogy mire számítsak. De ugye lehet, hogy tök más lesz vele a gond. Vagy pont az, hogy nincs gond, csak olyan égetnivaló lesz, mint én voltam. :D Szóval egyelőre nem agyalok sokat a kétgyerekes létezésen, szerintem ez úgyis élesben fog kiderülni, hogy húztunk-e 19-re még lapot. :) Annyiból könnyebb lesz, hogy most magát az anyaságot, a kötöttségeket, a készenlétet nem kell már megszokni. 

Minimanga napról napra okosodik, napról napra alakul a saját jelleme. Ez persze nem mindig kellemes dolog, remekül lehet vele már veszekedni, pedig még nem is serdül... :D Volt egy aranyos sztorija. Még egy pár hónapja beütötte a lábát, sírt, és én pedig megpuszilgattam. Erre valamelyik nap látom, hogy puszilgatja a saját lábfejét. majd meg is adta a magyarázatot, elmesélte, hogy beütötte... :D Na, azért kért tőlem is puszit, biztos, ami ziher alapon. :D Ha az apja is jelen van, akkor pedig egy egész puszifutam van, kettőnk között rohangászik, sőt, valamelyik nap már maga súrolta oda a kis könyökét a szekrényhez... :D Na de ki tudna ellenállni, még ha tudja is, hogy önhibából történt a baleset. :)

Várom már, hogy a nyelvvizsga is meglegyen, már őszintén szólva, semmi kedvem sincs a japánnal foglalkozni. Már készülnék az ünnepekre. és amennyire az erőm engedi, nekilátok majd nagytakarítani. Meg persze dekorálni. :) Jó lesz megint egy kis kiugrás a mókuskerékből. :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hasasmanga.blog.hu/api/trackback/id/tr686952721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mangalány 2014.12.03. 12:44:22

@fleur_de_lys: Nem, én is meglepődtem. Mintha írtak volna a díjátadóról, de ha nyilvános volt, akkor miért nem jelezték (mert nem jelezték), ha meg zártkörű, akkor meg ugye... Látod, EZÉRT nem oda írom a naplóm. :)

Mangalány 2014.12.03. 12:50:40

@makimano80: Ja, betegen könnyű leittasodni...

makimano80 2014.12.03. 13:41:05

@fleur_de_lys: Hàt, nekem is fura volt, hogy lemaradtam valamirol. Persze ugy sem tudtam volna megjelenni semmilyen otthoni rendezvényen, de azért ez igy fura.
Azt hittem, csak én maradtam le, mert nem olvasom rendszeresen a BA-t és amugy is tobbnyire, csak a babagyàr offolda kozott mozgok, de akkor ezek szerint nem vagyok ezzel egyedul?

makimano80 2014.12.03. 13:48:27

Ja, most làtom, hogy ez a zàrtkoru dijàtado party volt. Tunde irta, hogy a kovetkezo nyilt lesz. Remélem itt rendezik! ;-DD

ötvöscsöpi12 2014.12.03. 14:01:06

@fleur_de_lys:
de, zavar. Illetve ez talán erős kifejezés rá, inkább fura. Zártkörű buli, de azért kis cseppeket kapunk abból, hogy milyen jó volt, így a "belső kör"-ön kívülinek érzi magát az ember...

Mangalány 2014.12.03. 14:03:58

@ötvöscsöpi12: Most epés leszek, de ugye nekem meg időről időre ezért mossák ki a szám, hogy ÉN klikkesítek, meg teszem zártkörűvé az offot... Muhaha, ugye. :D

fleur_de_lys 2014.12.03. 14:24:03

Akkor mégsem én vagyok helikopter.

Ez az outsider-érzet keltés ez valami lelki igény a BA kemény magjától, úgy látszik. Na mindegy.

Manga, kérdést köszi, csöpp jól van, írok majd levelet, ne rólam szóljon a posztod (így is elég sokat nyígok itt).

Tényleg, ovival mire jutottatok a védőnővel?

Mangalány 2014.12.03. 14:28:35

@fleur_de_lys: Ne vedd magadra, itt meg mi vagyunk a keménymag. :D

Írj, kíváncsi vagyok, hogy hogy vagytok, és hogy hogy viseled. :))) Az meg nem nyígás, hogy két anya megbeszéli, hogy tökre ugyanattól vannak úgy, mint a karalábé. Márhogy fásultak. :DD

Adott tippeket, hogy hova ne írassam, ahova gondoltam, azokról jókat hallott, tök átlag mezei ovik, semmi elitképzés, de nem is a lecsúszott dolog. :) De a jövőévünk az még sokfelé változhat, tervezgetjük, hogy itthagyjuk a megyét, tavasszal majd kiderül, hogy mi is lesz a tervekből. :)

ötvöscsöpi12 2014.12.03. 14:41:59

@fleur_de_lys:
Lys, mennyi idős a nagyobbik gyerkőcöd? Mert nekem a kicsi még nincs 2,5 éves sem, így még nagyon jól bírom úgymond (meg túl sok jönni-menni, szervezni való van folyamatosan, ahhoz hogy bezárva érezném magam). De amikor a most már lassan 15 éves nagyfiam 4, a nagylányom 2 éves volt, akkor én is besokalltam. Nekem az segített, hogy találtam egy engem nagyon érdeklő témájú tanfolyamot, heti 2-szer volt reggel 9-13-ig, és anyukám eljött unokázni azokon a napokon. Elég sokat kellett rá tanulni, végén vizsgázni, aztán sajnos nem hasznosítottam munkában, csak maradt érdeklődés szintjén. :-)
De persze ehhez szülői segítség kellett, most már nem tudnék így eljárni (anyukám már 75 éves, örülök, hogy nem kell nekem segíteni...).

fleur_de_lys 2014.12.03. 15:42:40

@ötvöscsöpi12:
A nagy 3,5, a csöpp 11 hónapos.

A nagy mellett befejeztem egy sulit, bár a diplomamunkát ellinkeskedtem. Most meg nem tudom, hogyan fogom megírni.
A kicsi mellett pont kezdett volna könnyebbé válni az élet, amikor kiderült, hogy fejlesztésre szorul. Azóta nem nagyon van más.
Most elkezdtem horgolni tanulni, az legalább egy kicsit csak az én időm. Bár persze közben is van mindig valami (anya, szomjas vagyok, anya kakilni kell, anya vidd innen az öcsit; a kicsi üvölt mert: be van zárva/szorulva, kakis a segge, éhes-szomjas-fáradt, vagy csak mert).

Igazából péntek délelőtt van 2 órám, amikor a nagy oviban van, apa meg viszi a csöppet úszni, na azt úgy várom, mind zsidók a Messiást. Már az felüdülés, hogy egyedül mehetek el bevásárolni.
A múlt pénteken meg én is belecsaptam a lecsóba, elmentem magamnak vásárolni. Ciki, nem ciki, kész élmény volt.

fleur_de_lys 2014.12.03. 16:02:50

@ötvöscsöpi12:
a múlt heti kérdésedre meg nem is válaszoltam, bocsi.

Szóval nem is csak a fejlesztést érzem kilátástalannak, hanem az egész mostani életünket. A kicsi fejlesztése előre láthatóan egy 3-6 éves fix program, de utána is folytonos odafigyelést igényel majd.
Plusz a nagy is besokallt már az öcsivel meg a körülötte lévő felhajtásból, nem könnyű most vele sem.
És ugye ha már nyakig ér a szar, mindig akkor jön még egy hullám: vasárnap este észre vettem, hogy penészedik a ház két ponton (4 évig semmi, most meg....). Úgyhogy egész hétfő éjjel penészt irtottunk, azóta meg ezerrel fűtünk + szellőztetünk (és már most rosszul vagyok a jövő havi gázszámlától).:(

Mangalány 2014.12.03. 16:17:25

Kb 6 hónapos lehetett a lányom, amikor besokalltam az állandó otthonülésbe, hogy sehova sem tudunk elmenni, mert állandóan sír, otthon is csak sír, és akkor nagyon szerettem volna eljárni valahova tornázni. Nem volt megoldható, nagyszülő nyista, a férjem meg egyszerűen nem boldogult a gyerekkel (mondjuk nem csoda, hisz én sem, meg ugye mivel cumisüvegből nem evett, a hozzátáplálás még messze járt, a szoptatást sem tudtam volna megoldani. Max úgy, hogy elmegyünk együtt, én lelépek táncikálni, az uram meg megvár a babával az autóban - ahol Minimanga végig üvölteni fog...) Az egy szar időszak volt, utána pár hónap múlva a gyereknek kezdett kialakulni a napirendje, és akkor könnyebb lett. De a babával kávézóban beszélgetünk a csajokkal álom nem jött be...

ötvöscsöpi12 2014.12.03. 16:27:38

@fleur_de_lys:
Hát, csak együtt tudok érezni: penész!!! Nálunk meg 10 évig semmi, most meg... és nem 2, hanem 100 ponton :-(
A fejlesztéssel kapcsolatban is ugyanez: hogy ez egy hosszú, folyamatos tevékenység lesz, és sose lehet előre tudni, hogy megúszunk-e egy újabb műtétet, vagy ha igen, akkor is lehetnek "csak" esztétikai problémák a lábával :-(
Még szerencse, hogy a nagyok igazán "jó" kamaszok, az ellenvéleményüket is normálisan tálalják és nagyon szeretik a picurt :-)

ötvöscsöpi12 2014.12.03. 16:40:13

@Mangalány:
Tudom, nem vigasztal, de amikor 6 hónapos volt valamelyik gyerek, akkoriban max. a nagyszülőkhöz mentünk, vagy kicsit sétálni :-) És teljesen összevissza szoptak, kész csoda volt bármikor bárhová időpontra odaérni. Vagy egyedül valamilyen programot csinálni, úgy hogy az utazás is beleférjen 2-3 órába?! Inkább el se indultam...

Mangalány 2014.12.03. 17:31:57

@fleur_de_lys: Lys, erre van az a mondás, hogy nincs baj, míg nincs baj... :/ Akkor viszont csőstül jön sajnos. Ha egy dolog elromlik, tuti isten, hogy onnantól lesz egy csomó probléma, gond...

Szar lehet így lavírozni 2 gyerek között, megérti az ember mindkettőt, de ugye nem tudunk kétfelé szakadni... :/ Most mi a fenét csinálhatnál? Majdcsak túllesztek ezen is. Karácsonykor lesz egy kis pihi? Nagytesót jobban lenne idő egy kicsit körbeajnározni. :)

lilaliba.otvenedszer 2014.12.03. 17:34:51

vizsga, ufff... szorítok! :) (én 2 napja csak vizsgázni járok.. és még hol a vége.. :DDDD)

Mangalány 2014.12.03. 17:35:09

@ötvöscsöpi12: De, vigasztal. :) Tudod, azt olvasni ám mindenütt, hogy minden gyerek beáll a 3 óránkénti szopásra, és egy álom velük a nappal s az éjszaka... Szóval nem én basztam el, csak vannak nem tankönyvérzékeny kölykök. .D

lilaliba.otvenedszer 2014.12.03. 17:35:33

anyádat, mérküldtedel, mikormégakartamírni

kiléptetett.. elfelejtettem.. hagyjuk :D

lilaliba.otvenedszer 2014.12.03. 17:38:13

szóval.. Mangácska, maga járt az eszemben jogvizsga alatt.. (még véletlenül sem azért, mert az egyik kérdés a TGYÁS volt, neeeeeeeeem)eszembe jutott, hogy átlépted a határt.. meg úgy amúgy is.. és mosolyogva vizsgáztam (oktatón kívül mindenki hülyének nézett :DDD)

Mangalány 2014.12.03. 17:42:41

@lilaliba.otvenedszer: :D Legalább 5-öst kaptál? :) Márhogy a felső összeghatárt léptem át?

lilaliba.otvenedszer 2014.12.03. 17:46:39

@Mangalány:
nem, a trimet :)
szerintem ötös lesz, de nem merem elkiabálni (ezt tényleg tudtam, mind a 6 kérdésre tudtam a választ.. bezzeg a tegnapi, pfffffffffff :DDD)

ötvöscsöpi12 2014.12.03. 17:51:55

@lilaliba.otvenedszer:
Mikor tudod meg az eredményeket? Gondoltunk rád tegnap-ma :-)

ötvöscsöpi12 2014.12.03. 17:59:11

@Mangalány:
Örülök, hogy vigasztal, akkor már megérte :DDD A kisfiamnál még hadakoztam ellene és próbáltam betartani a hivatalos 3 majd 4 órát, a lányoknál már hagytam a fenébe, inkább a nagyszülők sértődjenek meg, hogy 12.00-kor még nem vagyunk ott vasárnapi ebédre :-)

lilaliba.otvenedszer 2014.12.03. 18:05:06

@ötvöscsöpi12:
jövő kedden, mikor megyek a következőre.. hacsak nem beírják a neptunba addig.. köszönöm, tegnap kellettek a pozitív gondolatok :)))

lilaliba.otvenedszer 2014.12.03. 18:52:05

várjatokmán', milyen díjátadó?? le vagyok maradva, mint a borravaló

lilaliba.otvenedszer 2014.12.03. 19:14:10

jó, majd ha jön Minakó, megkérdezem tőle, hogy írhatok-e posztot a találkozásainkból :DDD

lilaliba.otvenedszer 2014.12.03. 19:23:37

@lilaliba.otvenedszer:
osztakkó' lehet bennfenteskedni.. állandóan kidob ez a fosch, asszem regelek újat..

Mangalány 2014.12.03. 19:40:04

@ötvöscsöpi12: Mi eleve közöljük, hogy majd megyünk, ha a gyerek felébredt/evett/ivott/mittomén. Telefonok lenémítva, és ha délután 4-re érünk oda az ebédre, sem történik semmi. Meg lehet melegíteni a kaját. :) (de hozzátenném, mi azért extrém elvadultak vagyunk a családtól :DD)

ötvöscsöpi12 2014.12.03. 19:52:39

@Mangalány:
nálunk anyuék rugalmasak (pláne mert anyu olyan szétszórt, mint én és soha nincs kész a kaja :DDD), de anyóspajtiék... :-(
képesek voltak már többször páromra telefonálni mondjuk 12.15-kor (kocsiban ültünk), hogy hol vagyunk, vagy a tesója megkérdezte, miért "késtünk"... :-(
(késett az anyád, örüljetek, hogy jöttünk - gondoltam én, persze magamban...)

barbi.a.volgybol 2014.12.03. 19:54:09

@ötvöscsöpi12:
a "késett az anyád, örüljetek, hogy jöttünk" nagy bejárós szlogen nálunk.. :DDDD

ötvöscsöpi12 2014.12.03. 20:15:58

@barbi.a.volgybol:
én csak pókerarcot erőltetek ilyenkor magamra... De vasárnap KIDOBTAM a szemetesükbe a 4 éve lejárt szószokat, miután anyós közölte, hogy ők sajnálják az ételt és semmit nem dobnak ki :DDD még egyéb szemeteket is rádobtam, nehogy kikukázzák :DDD

barbi.a.volgybol 2014.12.03. 20:18:33

@ötvöscsöpi12:
jessszuuuuuuuuussssssss.. nem másztak ki a kukából? :DDDD

ötvöscsöpi12 2014.12.03. 21:29:15

@barbi.a.volgybol:
:DDD
meg ilyenek, hogy a cipőmet nem látom az előszobában, mert após még a takarékos izzóknak is a felét csavarja be, meg sajnálja a pénzt a szippantós autóra, inkább kimeregeti, nem akarom tudni, pontosan hogyan-hová... De egy óriási házban laknak ketten (arra számítottak hogy majd a két fiuk oda hozza a családot, de szerintem ilyet nem szabad várni, inkább egy-egy kezdő kis lakáshoz kell a gyereket segíteni, nem azt várni, hogy velem maradnak örökké) :-(

Mangalány 2014.12.03. 21:53:14

@ötvöscsöpi12: Ebbe hányan belefutottak, nézd meg, milyen gigaházak épültek a 70-es években! Most meg a nyuggerek egymást kergetik benne. Egy embernél volt jogos, hogy asszonyt vitt a házba, Kőmíves Kelemen, a többi meneküljön. :DDD

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.04. 08:47:12

@barbi.a.volgybol:
Anya kicsi tundere, okos tulipanoskertje, nagyon szoritok neked, tudom, hogy menni fognak a vizsgaid siman. :))) Mindig tudtam, hogy lesz beloled valami, ha mas nem aprofa, mert sziiijjjje hasogatlak, ha nem kitunovel diplomazol!

Ti meg mit ultok itt nema csendben heee....? Biztassatok dicserjetek ahogy csak tudjatok! :DDDDD

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.04. 08:58:38

@ötvöscsöpi12:
Atyaeg Csopi, kitartast neked!
Dobbenet, hanyan kuszkodnek hasonlo problemakkal, es latni, mennyire nincs belole kiut, mig elnek az ilyen szulok.

Manga, azok a buta nagy hazak, szakertelem penz nelkul osszetakolva... es nem ertik miert nem kell senkinek szinte ingyen sem. Kesz se lett, mar elvaltak, vagy a gyerekeik elmentek, fizikailag anyagilag erzelmileg kiurultek az epitkezes alatt. Nincs 1 meleg zug bennuk mert nincs mibol futeni vilagitani.

Mangalány 2014.12.04. 13:23:27

@dömbi: Igen, azok az apró szobákkal, folyosókkal, eltolt szintekkel, falatnyi konyhákkal szétszabdalt, teljesen lakhatatlan hodály házak. Azaz, errefelé tényleg féláron sem kell a kutyának sem. :/

ötvöscsöpi12 2014.12.04. 15:33:55

@dömbi:
Dömbi, én lemaradtam itt valamiről, te csinálod azokat a szappanokat, amik a neved melletti oldalon feljönnek??? Ha igen, akkor tudd, eszméletlenek! :DDD Néztem, hogy torták, vagy mik ezek? :-)

barbi.a.volgybol 2014.12.04. 16:55:39

@dömbi:
belolem aprofa? jo vicccccc :))))))

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.04. 17:33:21

@ötvöscsöpi12:
Koszonom szepen, igen az en szappanjaim, de van ott torta is, ha jol remlik. :)))
Jo, hogy szoltal, eszre sem vettem, hogy itt a blogom reklamozva van. :(( Holnap jon a Kisdombi majd szolok neki tuntesse el.

Manga, bocsanat, ez nem volt szandekos tenyleg.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.04. 17:36:24

@barbi.a.volgybol:
Amit mondtam, megmondtam!!!

Kisdombit kerdeztuk, na, szerinted, milyen lesz a dolgozatod? Ha azt mondta, tudott mindent, ugy erzi otos, akkor nagyon szar lett, mikor elkeseredett, hogy tuti egyes, es nagyon szar lett, akkor otos.
Szoval, ha lehet ezt ne tanuld el tole :XDDD

ötvöscsöpi12 2014.12.04. 18:54:51

@dömbi:
kár lenne eltüntetni, olyan jó rájuk nézni :-)

barbi.a.volgybol 2014.12.04. 19:43:42

melyik a cikibb? mikor a saját felmenődet ugyanúgy hívják, mint téged, és a család azon fele még annyit sem képes böfögni, hogy pusztujjá'meg a mai nap alkalmából, vagy az, ha magának a felmenőnek sem jut eszébe még csak egy SMS-t se írni? (tisztelet az egy szem kivételnek)

barbi.a.volgybol 2014.12.04. 19:44:40

@dömbi:
a jogom 100%, hogy jó lett.. tudom :))))))) különben én is detto ugyanez vagyok :DDD

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.04. 20:07:16

@barbi.a.volgybol: Kerhetem, ha joslasba bocsajtkozol a vizsgaiddal kapcsolatban, en ne lassam?
Koszonom :DDD
Ha megsem 100 %-os, amiert becsaptal, belevaglak a babaszekerbe amit a Banyatol kikonyorogtem tegnap, es a legnagyobb tomegben foglak tologatni. :XXDDDD Vagy veletlenul de keszakarva kiboritalak belole. :DDD

Isten eltessen sokaig, boldogsagot oromot kivanok neked.
(azt nem tudom miert, mert a szemelyes adataidat meg nem osztottad meg velem.:DDDD)

barbi.a.volgybol 2014.12.04. 20:16:12

@dömbi:
bele se férek, anya :))))))))))))
köszönöm.. na mindjárt bejelöllek a kék izén, csak pörölök egyet a trémobillal, hogy ne követeljék a decemberi számlám befizetését, mikor már elsején megtettem :DD

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.04. 20:20:11

@ötvöscsöpi12:
Ismet koszi, tok rendes vagy.
Nem artana kicsit torodni vele, igen elhanyagoltam az utobbi idoben. Gondolkodom, hogy megszuntessem, vagy keressek valakit, aki neha gondozza...
Nyugodtan irhatsz oda kommentet, kerdezhetsz is, valaszolni szoktam. :))))

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.04. 20:25:23

@barbi.a.volgybol: Mondd meg nekik, ne varjak meg, hogy az anyukad felhivja oket, mert az el nem kovetett buneiket is megbanjak!!! :)))
De de, bele fogsz ferni ha en ugy akarom, legfeljebb kilog belole nehany alkatreszed :XDD

barbi.a.volgybol 2014.12.04. 20:29:03

@dömbi:
a fejem túl nagy, az egyéb testarányaimról ne is beszéljünk, a karjaim és a lábaim túl hosszúak, széles vagyok.. szóval max 5 kocsiba férnék el... :DDDD

barbi.a.volgybol 2014.12.04. 21:24:11

@dömbi:
biztos úgy van, én aztatat nem tudom :DDDD

makimano80 2014.12.04. 22:03:27

@barbi.a.volgybol: Boldogságos névnapot! :-)
Kitartást a vizsgákhoz!

makimano80 2014.12.04. 22:05:30

@dömbi: Lemaradtam, hol az a blog reklám? Én is megnézném a szappan tortáidat!

barbi.a.volgybol 2014.12.04. 22:08:45

@makimano80:
köszönöm :)))))))

ötös lett a jogom, muhahahahahahaaaaaa

makimano80 2014.12.04. 23:12:31

@barbi.a.volgybol: Wow! Drakulàlok! Akkor most màr okos vagy. ;-))

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 08:39:00

@makimano80:
nono.. kedden még lesz egy olyan vizsgám.. ha szóbeli lenne, stand-up comedy-nek nevezném.. de így.. :DDDDD

makimano80 2014.12.05. 09:24:08

@dömbi: Ezek szerint megàllapithatjuk, hogy engem sem az eszemért lopnànak el. :-/
Pedig làttam én, hogy olyan fura a nicked itt, de gondoltam a Dombi-féle humorba ez is belefér. ;-D

Gyonyoruek a szappanok, csak attol tartok a rendeltetésszeru hasznàlat helyett én inkàbb beleharapnék. Bàr az ilyen tipusu szappanokat az ember inkàbb disznek veszi, nem? Fàjna a szivem elhasznàlni. De te nagyon ugyes vagy!

Mangalány 2014.12.05. 09:25:48

@barbi.a.volgybol: Liba, most egy kis nyersességgel próbállak felrázni az önsajnálatból: Liba, anyád majd' 20 éve lelépett. Komolyan elvárás volt, hogy felköszönt? Nem fog, karácsonyra sem fog, diplomázásodra sem fog. Hamarosan kilépsz az életbe, örülj ennek, örülj, hogy tanult, fiatal nő vagy, aki előtt még ott áll az élet az összes örömével, összes lehetőségével, ne a múlton borongj, akkor még a jelennek sem tudsz örülni. Örülj, hogy felnőttél, hogy többé nem vagy gyerek, hogy magad választod meg a családod, egyenrangú félként, nem alárendelve a vérségi kapcsolatnak.

makimano80 2014.12.05. 09:26:27

@barbi.a.volgybol: Jol van az Barbi a volgybol. Az a lényeg, hogy tul legyél a vizsgàkon, aztàn fellélegezhess.
Most olyan a nicked, mintha a Gyuruk uràbol jottél volna, de azért tetszik. ;-))

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 09:57:19

@Mangalány:
:)))))))) a hormonjaim, tudod.. (neeeeeeeem, csukd be a szád, gondterhes vagyok csak.. mondom, hogy csukd be, szeplőtelen fogantatás nem létezik!!! :DDDDD)

@makimano80:
Lovasi Andrásnak van egy olyan albuma, hogy Bandi a hegyről.. abból jött, a gyűrűk urát nem szeretem :-DDD olyan szavakat tanulok, öcsém.. komorbiditás.. azt se tudom, eszik-e vagy-e isszák-e.. :DDD

ötvöscsöpi12 2014.12.05. 11:54:03

@Mangalány: és Liba:
Vajon ezek az anyák nem bánják meg később, 20-30 év múlva sem, hogy kiléptek a gyerekük életéből, kimaradtak rengeteg élményből, szeretetből, és már sosem tudják pótolni? Amikor ott az a felnőtt ember (a gyereke), és teljesen idegenek egymásnak, az ő, az anya hibájából? :-(

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 12:54:49

@ötvöscsöpi12:
kétlem, hogy enyém megbánta.. annyira sem érdeklem, mint egy idegent.. na mindegy, majd a kis alienen kiélheti magát

Mangalány 2014.12.05. 12:59:46

@ötvöscsöpi12: Nem. Általában az ilyen emberek - nyilván az apák is - tökéletesnek hiszik magukat, és azzal mentegetőznek, hogy a körülmények kényszerítették őket erre a lépésre, vagy akkor is a gyereket hibáztatják, hisz az baszta el az életüket. Tudod, mikor jön a ragaszkodás? Amikor már öregek és betegek. Magányosan szar meghalni, és akkor bezzeg jó lenne egy jó szó, a gondoskodás, a pénz... :/

Apámmal elég jó a kapcsolatom, 6 voltam, mikor elment. Jól kijövünk, szeretem, de pl tavaly 3 hónapig nem beszéltünk, mert megsértődött, amikor megmondtam neki, hogy apának zéró. Akkoriban volt egy kis szar az életében, csak én álltam ki mellette, csak én nem basztam át (khm, a felesége és a másik két gyereke is bebukott egy-két dologban...), aztán amikor csitult a vihar, megint nagy arca lett, és leállítottam. Hú, halálra sértődött. És tudod, mit? Ha 3 hónap múlva nem hív fel, én biztos, hogy nem emelem fel a mobilt... Azok az évek elmúltak, amikor a feltétel nélküli ragaszkodást kellett volna kialakítania bennem. Most már késő... Apám a maga szintjén megbánta, de nem tanult belőle. És ezen van a hangsúly. A megbánásba bele lehet szarni, ha nem követi valami változás. :)

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 14:04:39

@Mangalány:
akkor kérdem én, minek vállal gyereket az, aki úgy érzi, hogy elbaszta az életét? a másik kedvencem az, hogy "túl fiatal voltam még".. hát, ha tudom magamról, hogy túl fiatal vagyok ahhoz, hogy gyereket vállaljak, akkor nem csináltatok magamnak.. papám tesója mondja mindig, hogy lassan kiöregszem ( :DDDDDD), de tudom magamról, hogy a következő 5-6-7 évben semmiképpen sem lesz gyerekem, még ha piros hó esik visszafele, vagy ha cigánygyerekek potyognak az égből, akkor se.. ha valamire nem tartom késznek magam, akkor nem csinálom, ennyi

fleur_de_lys 2014.12.05. 14:20:44

Liba, gratulálok!

És neked is, meg Mangának is egy kocsideréknyit kívánok a következő vizsgátokhoz, meg egy röfögő disznókondát!

Liba, figyi, nagyon szar ez a helyzet anyukáddal, de. Keress szerintem valakit, aki segít neked feldolgozni, hogy az anyukádnak nem kellesz. Ez nagyon fáj, nagyon kegyetlen, iszonyatos meló lesz, de inkább most. Ott van elrettentő példának a saját anyám, aki 63 éves, és abba fog belepusztulni, hogy nem szereti a anyja. Pedig már két unokája is van, gyerekei, saját családja, akitől sok-sok szeretetet, elfogadást, megértést, tiszteletet kap, és mégis, bármikor felrúgna mindent, ha biztosan tudná, hogy ez lenne az ára az anyja szeretetének. Annyira sajnálom, és nem és nem lehet neki segíteni.

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 14:34:20

@fleur_de_lys:
köszönöm :))))))
folyamatban van.. vagyis, van valaki, akivel beszéltem erről a héten, és érti a problémámat (akadtak olyanok is, akik nem értették), és közölte, hogy ha ebbe belemegyek, akkor ő nagyon szívesen segít nekem, de arra készüljek, hogy olyan dolgokat is elő fog hozni belőlem, amiket biztos, hogy nem akarok tudni. ezzel persze nincsen probléma.. most kaptam gondolkodási időt jövő hétig (nem azért, hogy engedélyt kérjek, nem beszélem meg senkivel itthon, ez a saját ügyem lesz asszem.. legalábbis elsőre nem fogom közölni, hogy miért megyek oda, ahova..), de nem vagyok menthetetlen.. talán :)

Mangalány 2014.12.05. 14:43:06

@barbi.a.volgybol: Liba, az, hogy valaki gyereket VÁLLAL, vagy ÚGY MARAD, az nem egyenlő. Szerintem még mindig sokan válnak így anyává, és nem tudatos tervezéssel. Pláne régebben. Meg sokan érdekből (pasit megtartani, "benne vagyok a korban", anyámék nyúznak már, szar a munkahely stb), szerintem nagyon kevés az, aki valóban érett személyiségként, megfontolt elhatározásból vág bele. Ami nem baj, de ha már ugye megvan a kölyök, akkor meg el kellene látni, maximálisan... :/

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.05. 14:50:47

@makimano80: Felesleges penzkidobas ha csak disznek veszed. Bizonyos ido utan megavasodik, veszit a szinebol, porosodik, megreped, elparolog az illata. Ezeket a szappanokat azok keresik inkabb, akiknek bor problemajuk van, esetleg, nagyon okotudatosan elnek. Nem kell beleharapni, eleg a nyelveddel megerinteni, UNDORITÓ az ize. Ezert nem feltjuk a gyerekeket sem ettol, ok is csak egyszer, utana soha tobbet. :))) Bar meg kell hogy mondjam, van olyan olaj osszetetelu szappan, amit a hangyak pillanatok alatt felzabalnak, es meg jonnek kerni repetat. :)))

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 15:04:19

@Mangalány:
undorító dolognak tartom úgy megfogni a pasit, hogy teherbe esek.. mindennek a legalja

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.05. 15:16:10

@Mangalány:
Na igen, a feltetel nelkuli ragaszkodas...
Ezt magyarazza el nekem egyszer valaki, hogy mitol miert alakul ez ki 1 gyerekben a szuleivel szemben?
Annyira maskent ertelmezik emberek a szeretetet a szulo-gyerek kapcsolatban is.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.05. 15:28:42

@barbi.a.volgybol: Azert azt tudd, hogy a mai napig bevett szokas.
Egyre undoritobb aljasabb modszerekkel esnek teherbe. Utolso otthon letemkor 2 ilyen esettel talalkoztam.

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 15:35:45

@dömbi:
azt tudom, számtalan esetet hallottam már.. volt, ahol a gyerek büszke volt arra, hogy az anyja milyen rafkós volt..

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 15:51:54

csak itt, csak most, speciális ajánlat tőlem nektek:
soroljátok fel, milyen egészségügyi panaszaitok vannak, én pedig megmondom, milyen szenvedélybetegségben szenvedtek! :DDDD

ötvöscsöpi12 2014.12.05. 16:41:17

@barbi.a.volgybol:
2 hete köhögök, fáj a torkom, teljesen el van dugulva az orrom és a fülem, nem érzek szagokat-ízeket :-(
pedig kezeltem neocitrannal, coldrex-szel, aspirinnal, teával. Ennyi :-)

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 16:52:25

@ötvöscsöpi12:
szóval köhögsz.. azzal a zavarodat próbálod leplezni.. tehát bűntudatod van.. a füled bedugulása azt jelenti, hogy nem akarod hallani a belső hangodat, amely arra figyelmeztet, hogy abba kéne hagyni ezt a szenvedélyeskedést.. az orrod pedig csak azért van bedugulva, hogy valódi betegségnek tűnjön.. szóval, bűntudatod van, nincs probléma-belátásod, már pszichoszomatikus tüneteket is produkálsz, szomorú smiley-t írsz, amely major depresszióról árulkodik.. ez egyértelműen kóros gyűjtögetés!
:DDDDDDDDDDDD

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 16:56:12

@barbi.a.volgybol:
a szagok-ízek nem érzése szintén depresszióra utaló tünet.. mondd csak, szeretsz teljesen birtokolni tárgyakat, vagy képes vagy elfogadni azt, hogy valami csak korlátozottan a tiéd?

Mangalány 2014.12.05. 17:46:05

@dömbi: A feltétlen ragaszkodás nyilván kell ahhoz, hogy a gyerek túlélje a gyerekkorát, mert ki van szolgáltatva a szülőnek. nyilván, ha van valami kódolt szeretet, akkor könnyebb ez a túlélés. :)

Én úgy gondolom, hogy a gyerek-szülő viszonyban kölcsönösnek kell lenni az elfogadásnak. Illetve a szülőnek kell először éreztetni a gyerekével, hogy elfogadja, szereti, akármilyen is, akármit is tesz. A gyerek később, már érett egyéniségként tudja átértékelni a szülei tetteit, érzéseit, és ha ezt érzi, akkor fog ő is megbocsátani, vagy elfogadni bizonyos, esetleg nem tetsző dolgokat. De alapvetően azt gondolom, hogy az egészséges személyiséghez kell a stabil szülői érzelmi háttér, ha tőlük nem érzi a gyerek az elfogadást, hát kitől? :/

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.05. 17:51:03

@barbi.a.volgybol:
Nem latok rendesen szemuveggel sem.
Kohogok faj a torkom.

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 18:10:59

@dömbi:
nem látsz.. ez többmindentől is lehet.. annyi mindent vásároltál össze, hogy már nem látod a kiutat, vagy valami olyan dolog hatása alatt állsz, ami nem engedi, hogy láss.. betegségbelátásod van, mivel kijelentetted, hogy nem látsz.. szóval eleve 3 dolog kizárva.. a többit meg feltételezni sem merem :DDD

ötvöscsöpi12 2014.12.05. 19:57:21

@barbi.a.volgybol:
Látod, neked 2 Mrd-os jósgömb nélkül is megy :DDD

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 20:16:58

@ötvöscsöpi12:
ajjmárrrrrr, miért kell lebuktatni? :( :DDDD

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.05. 21:15:42

@barbi.a.volgybol:
Hat vesszen meg a gomb tulaja, ha ertem mit nem feltetelezel? :)))
Hatas alatt allok, hanyinger hatasa alatt, ez igaz. Neeem, nem, kislanyom, nem vagyok vemhes, nem lesz ujjabb tesotok. Csak beleolvastam a duhosbe...:(((((

barbi.a.volgybol 2014.12.05. 21:24:28

@dömbi:
ne ijesztegess, elég lesz nekem januárban.. bah.. :DDDD
én is olvastam.. és inkább nem mondok semmit, szofisztikált jányod van :)))))))))))))
alkohol, drog, játékszenvedély.. ezeket nem :D

ötvöscsöpi12 2014.12.07. 13:47:45

@Mangalány:
Háromnegyed 2, lehet, hogy már vége a vizsgának (rajtunk nem múlt a siker... :-)), és vár a cicás kávézó!
Sógornőéknek van macskája? Gondolom a sajátokat nem utaztattátok ide? :-)

fleur_de_lys 2014.12.09. 06:51:28

Na de most aztán már igazán, Manga.....

Remélem, hogy baj nélkül hazaértetek, a vizsgád 120 % lett, és halálra dögönyöztél legalább 10 macskát a kávézóban.
Szóval, ha van öt perced, legalább egy gyorsjelentést írj, mert tövig rágtam már az összes körmömet.:)

Mangalány 2014.12.09. 10:02:17

Sziasztok! :)

Na, megvolt a vizsga, majd részletesen a 14. heti naplóban, elöljáróban annyit, hogy nehéz volt, de azért bizakodom, úgy érzem, hogy meglesz. :) A macskás kávézó kimaradt, elég hulla voltam a 2 és fél órás vizsga után, szóval egy kicsit andalogtunk az emberrel, aztán hazamentünk sógornőmékhez. Február elejére ígértek eredményt, hát, a fene megesz, hogy megtudjam, de nemigen tudok mit csinálni. :)

Mangalány 2014.12.09. 10:20:34

@ötvöscsöpi12: Sóginéninek nincs macskája, te, ezek annyira pestiek, hogy szerintem csak képen láttak még macskát. :D :)))

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.09. 10:40:21

@Mangalány: Ezt ha lennel kedves es visszavonnad, legalabbis finomitanal rajta.
Koltozz pestre, rogton megtudod mennyi macska vernyog az ablakod alatt, anyazhatsz majd te is naponta tobbszor, mert osszetapicskoltak karistoljak az autodat, szivszaggato latvanyrol nem is beszelve, amennyire ehesen betegen, .... ahhh nem is mondom. :(((((:((((

Mangalány 2014.12.09. 11:28:03

@dömbi: :/ Ez borzasztó. :( Sógornőék felé még tényleg egyszer sem láttam szerencsére kóbor cicát, éjjel sem hallani őket, de nyilván másfelé akkor csak vannak. Megszakad a szívem, amikor a kis testüket látom az úton, nagy árat fizetnek a szabadságukért, semmi védelmük sincs, senki sem gondoskodik róluk. :'(

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.09. 12:46:56

@Mangalány:
Annyi kobor gazdatlan allatrol tenyleg keptelenseg gondoskodni, elkepesztoen sokan vannak.
Fogalmam sincs hogy lehetne tenni ellene, milyen humanus megoldas lenne a jo. Nyilvan nem a kiirtasra gondolok. Galambok detto.

ötvöscsöpi12 2014.12.09. 13:10:10

@Mangalány:
Nálunk itt Pest szélén (a rosszjányok övezetének közelében :-)) annyi óriási, dagi, túletetett macska van, és imádnak a kertünkbe járni a dolgukat végezni :-( de ne aggódj, azon kívül, hogy sicc-sicc, nem teszek semmit ellenük :-)

Gratula a vizsgához, akkor ügyes voltál! Elhiszem, hogy idegesítő ennyit várni az eredményre...

barbi.a.volgybol 2014.12.09. 19:13:10

gyorsjelentés: múltkeddi ötös, mostkeddi négyes.. kibaszottul megszenvedtem a mostaniért.. aztán majdan olvasok is, egyelőre stresszlevezetek

barbi.a.volgybol 2014.12.09. 19:30:04

@Mangalány:
juhuuuuuu, örülök, hogy minden rendben volt! :))))))

ötvöscsöpi12 2014.12.09. 20:07:16

@barbi.a.volgybol:
Te is ügyi vagy, csak így tovább! :DDD

barbi.a.volgybol 2014.12.09. 20:24:39

lányok, van köztetek olyan, aki szépen tud fogalmazni, és van felesleges 1-1,5 órája? :DDD

barbi.a.volgybol 2014.12.09. 20:25:51

nem ma, csütörtök estig kellene felesleges 1-1,5 óra! :DDD
süti beállítások módosítása