Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

Ne ess kétségbe, ess inkább teherbe!

9. hét - ráksaláta, vas-taps a vérképnek, elsőbbséggel menjünk már haza, kislányom

2014. november 11. - Mangalány

Íme, beleléptünk a novemberbe. Közeledik a karácsony, fokozódik a hangulat, de egyre úgysem tudnak rábeszélni - nem kell kariajiba tengeri hajóút... :D

Hűséges rókám továbbra is velem van, nonstop nyomja, ezért a férjem el is nevezett Szvájpörnek. Azok kedvéért, akik - baromi elítélhető módon - nem Dora-n szocializálódtak, elárulom, hogy az említett jószág egy veres róka a táncos-énekes-népnevelő rajzfilmben. Innen vont párhuzamot életem netovábbja. 

Hétfőre meglett a laboreredményem, állati - lásd fent :D - büszke vagyok magamra, minden érték tökéletes, és ami csodaszámba ment, a vasam túl sok. 3 éves koromtól kezelnek nagy lelkesedéssel, de annál kisebb sikerrel vashiány miatt, és lám... Azért így szűkkörben megvallva, nagyon örülök, hogy erre egyik doki sem gondolt, mégiscsak szar lett volna, ha a hematológus ezzel indokolva rámmászik... :D 

Csütörtökön várt a védőnő, késett, így egy nagyon határozott kismama határozott véleményét hallgathattam, határozott unalommal. :D Ő mindenki kiosztott, inkluzive anyós, após, nőgyógyász, szonográfus. Igazi sármőr lehet... .D A védőnő nagyon megörült a vérképemnek, mondtam, hogy ne fáradjon a magyarázattal, tudom, hogy 2-3 csillagtól nem kell végrendelkezni. :) Aztán lehervadt a mosolyom, mert a vérkép nem volt teljes, ugyanis:

- a vércsoport ellenanyag teszt eredményéért a vérellátóba,

- a toxoplasma ereményéért a házidokihoz

- a szifillisz eredményéért újra a védőnőhöz

kell eltáncikálnom. Faszomat, ez nem terhesgondozás, ez tájékozódási futás...

Másnap a rákszűrés eredményéért a nőgyógyászhoz kellett elfáradnom, majdnem sikerült elkésni, mert 5 km-re otthonról jutott eszembe, hogy otthonhagytam a papírjaimat. Ész, ész hová mész... Sikerült találkoznom egy olyan dokival, aki úgy tudta elmondani a mondókáját, hogy sem felesleges latin nyelvű idézetekbe, sem szubmissziv párkapcsolatot idéző alázásokba nem ment bele. Ritka állatfaj, valahogy mindig kényszerük van a felsőbbrendűség villogtatására. Minden rendben van rákászatilag, uh-t most nem csinált, arra még várnom kell 3 hetet. :/ 

Valahogy annyira más ez a terhesség, mint az előző volt. Nem igazán van sem időm, sem módom ráhangolódni. Minimangával a ciszta miatt hetente jártam uh-ra az első 12 hétben, otthon feküdtem, és minden gondolatom ő volt, olvasgattam az újságokat (nem röhög!!!), és még akkor is minden hét olyan lassan vánszorgott, annyira szorongtam, hogy minden rendben legyen. Most valahogy más, az időm is kevesebb gondolkodni, Minimanga és a háztartás lefoglal, próbálok napközben egy-egy negyedórát elcsípni, és lepihenni, akkor tudatosan pihenek, hisz Neki is jár, ami a nagytesónak. De mivel most is lesz 4 hét a következő uh-ig, olyan vegyesek az érzéseim, valahogy alig tudatosult még a dolog bennem, még mindig olyan megfoghatatlan az egész, másrészt meg zavar a saját nyugodtságom, az, hogy most nem izgulok. Most valahogy úgy érzem, hogy minden rendben lesz, na de honnan veszem ezt meg? Lehet, hogy még nem merek örülni a kicsinek igazán, talán még mindig félek egy kicsit beleélni magam, nem tudom. Nem tudom a folsavat sem szedni, nagyon rosszul vagyok tőle, ez viszont zavar, tudom, hogy a folsav fontos lenne. Ennyit megtehetnék a kölykömért, ugye, egyrészről, másrészről meg, ha pont a folsavtól hányok ki mindent két napig, akkor nem sokkal vagyok beljebb...

A héten a postára is kellett menni, na, Minimanga adta az ívet, alig tudtam elcipelni. "Erre menjünk", "Táblán számok, számoljunk", "tetszik az ablak", "elefánt van a könyvön, kéred?" Vagy 15 percig hagytam sztendápolni, aztán megkértem, hogy menjünk, apa vár. Úgy, ahogy Vekerle megírta, leguggolsz, szemébe nézel, halkan megkéred. Eltereled a figyelmét. És így majd működik... Faszt. Én amondó vagyok, hogy kétszer, nem többször, kétszer megkérem. Ha nem, akkor jön a nyers erő. Szóval a postai tündöklés vége az lett, hogy egyik hónom alatt a csomaggal, a másik alatt a hellokittibe bújt, üvöltve hörgő lányommal kisétáltunk, minden feltűnést kerülve... :D A biztonsági őrt megkértem, hogy feszegesse ki a kezéből a polcról lenyúlt, de 1700-ért nem megveendő, 6 lapból álló könyvet, és a segélyhordó postás fogadására felsorakozott hátrányosék között kivonultunk a parkolóig. 

Apámék megint várhatóak hétvégére, így a péntek megint főzéssel telt. Náluk a villámlátogatás valóban az: szombat este 7-re érkeztek, és vasárnap reggel 7-kor már indultak is. Csak a motorokat hozták le, hogy az érintettnek a határőrrel folytatott emeltszintű párbeszédét idézzem: "motor kaputt, Ungarn szerviz". :) A szarvasból sikerült mintegy 5 óra alatt gulyáslevest főznöm, szegény Mikulás idén rábaszik, ha apám még néhányszor elmegy vadászni... Amíg a kaja főtt, mi elmentünk sétálni, a hegy tetején levő kilátóba mentünk fel. Minimanga nagyon élvezte, ahogy az erdőben karistolhatott a falevelekben, meg a víz által kimosott árkokban. Persze megint alig lehetett becsalni a házba, pedig rám már nagyon rámfért addigra a pihenés. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hasasmanga.blog.hu/api/trackback/id/tr796888197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ötvöscsöpi12 2014.11.11. 23:36:59

Manga, ez a róka már eltávozhatna tőled más vadászmezőkre :-)
Erre meg nem is emlékszem, hogy ennyi felé kell menni a terhesgondozás során? Vagy ezek új elemek?
A postát manó is élvezte, múltkor kivett egy csomó rejtvényújságot a középen álló forgó újságtartóból és szépen akkurátusan felpakoltra a pultra, ahol ügyintéztem... aztán szerencsére visszavitte a nyomatékos felszólításomra (szóval érteni ért mindent, csak nem beszél), és igaz, hogy nem a helyükre, de valahová csak visszarakta őket :-)

A szarvashús amúgy nem rágós? Én életemben egyszer ettem étteremben szarvas vagy őz hússzeletet körtemártással, és alig tudtam lefarigcsálni egy kis ehető részt a husiból. O.k., tudom, nyilván a szakácstól függ (meg a fogaktól...) :DDD

Mangalány 2014.11.12. 08:43:25

@ötvöscsöpi12: Ezek új elemek, júliustól változott a terhesgondozás protokollja. Komolyan mondom, tiszta Észak-Korea lett a rendszer. :D

A szarvahúst - és a vadhúsokat úgy általában - sokáig kell főzni. Az 5 órás szintidő valós, ennyi alatt puhult ehetőre. És kb kockacukor méretűre vagdaltam a húst... Amúgy nagyon szeretek vendéglőbe járni, de apám elmondott egy-két dolgot, hogy mit miből hamisítanak, azóta azért nem rendelek semmi egzotikusnak hangzót. :)

fleur_de_lys 2014.11.12. 13:38:04

Hát ez fasza, futtassuk a szegény terhes nőt egy kicsit, lehetőleg minél több olyan helyre, ahol valami bájos fertőzést össze lehet szedni. Pffff :(
Ez a gumicicám, az első azért jött valszeg 4 héttel előbb, mert volt egy cukker kis fertőzésem, a 34. héten, amit igen nagy valószínűséggel a kórház wc-jében szedtem össze (én nem tudom, más hogy van/volt ezzel, de nekem az első terhestünetem már az volt, hogy kb 10 percenként pisilni kellett mennem, és ez kitartott egészen a terhesség végéig).

makimano80 2014.11.12. 17:17:13

@Mangalány: Úgy emlékszem azt olvastam a folsavról, hogy az a terhesség legelején nagyon fontos, amikor még nem is tudod, hogy terhes vagy. Ezért ajánlják, hogy már a tervezéstől szedje az ember. Ebben, csak az az érdekes, hogy aki nem tervezi és nem szedi, általában annak is egészséges babája lesz.
Ebből azt tudom leszűrni, hogy jó, ha szedi az ember, de talán nem katasztrófa, ha nem.

makimano80 2014.11.12. 17:21:26

@ötvöscsöpi12: A vadhús bográcsban a legjobb. És sokáig kell főzni.
Az éttermek, elősütött kajákkal dolgoznak többnyire. Kinek lenne 5 órája kivárni a husijátL Vagy reggel be kéne jelentkezni ebédre...;-))
Szóval én étteremben, csak olyat merek rendelni, amiről tudom, hogy nem lehet elrontani és hamar kész van. Mondjuk nem is igazán járunk étterembe. De én jártam már úgy, hogy éttermi sült csirkébe belevágtam és kiömlött a vér belőle. Hát nem ettem meg. :-/

makimano80 2014.11.12. 17:22:24

@fleur_de_lys: Én így is folyton pisilni járok. Ha egyszer terhes leszek fel sem fogok tudni állni a wc-ről? :-o

Mangalány 2014.11.12. 18:00:47

@fleur_de_lys: Nekem is nagyon sűrűn kell pisilnem, és nekem s nagy félelmem, hogy valahol összeszedek valamit. Jó, nem ülök rá, de megfogom a kilincset, bezárom a zárat, szerintem nehéz elkerülni... :/

Tökre igazad van, a férjem is rosszul van ettől az örökös rohangálástól, ő is a fertőzések miatt aggódik.

34. hét, na igen, azt se kívánom senkinek, amiken akkor keresztülmentetek. :/

Mangalány 2014.11.12. 18:05:07

@makimano80: Én is abban bízom, hogy szedtem az első 2-3 hétben a folsavat, és így nem lesz gond. Az a baj, hogy amúgy szkeptikus vagyok ezzel a magzatvédő-vitamin és kismamariogatós lobbival szemben, de ugye, ha 1%-ban is igazuk van... :/

Hehe, majd te leszel a hugyos Józsi bácsi. :) Kapsz egy beépített villamosszéket. :D

makimano80 2014.11.12. 19:47:19

@Mangalány: Koszi a biztatàst! ;-D

Hàt nézd, tedd meg amit tudsz és ennyi. En is szkeptikus vagyok, de bennem is bennem van, hogy de mi van ha... :-))))

Mangalány 2014.11.12. 20:45:29

@makimano80: Na ez az, ha rólam lenne szó, ott szarnám le, de a kölyökről ugye... De mindegy, már nincs energiám idegeskedni mindenen, majd lesz, ahogy lesz. :)

makimano80 2014.11.12. 21:03:43

@Mangalány: Hàt igen ez is jo. Legtobbet az idegeskedés àrt, erre minden hulyeséggel rakjàk az ideget a kismamàba. Foleg az elso gyerekesekbe. Rutinosabbak màr tapasztaljàk, hogy mi az ami tényleg jo és fontos és mi az ami kevésbé. :-))

Amugy igy birom, hogy ilyen "okos" vagyok. :-DD Ehez képest roppant kivàncsi vagyok, hogy hogy fogom viselni/kezelni az elso terhességem. (Màr, ha lesz nekem olyanom...:-o) Szerintem jokat fogunk rohogni. :-)))

Mangalány 2014.11.13. 19:47:19

@makimano80: Nagyon is helyes, hogy "okos" vagy, erre fel kell készülni, kérlekszépen. :))))) Sokkal kevesebbet fogsz parázni, ha eleve tisztában vagy a dolgokkal, és i tudod szűrni, hogy mi az, ami tényleg fontos, meg mi a parasztvakítás. :)

Nick a banya 2014.11.14. 16:02:08

@Mangalány: Haliho:)
Warum nicht kered meg apadat, hogy Loje le a rokat ???

Mangalány 2014.11.14. 18:12:02

@Nick a banya: Ahoj!!!!! :D

Amúgy nem is hülyeség. De nem tudom, hogy ha belelőne a budikagylóba, az mennyire rendezné át a kérót belsőépítészetileg... :DD

lilaliba.otvenedszer 2014.11.29. 18:17:54

jézusom baszki, de le vagyok maradva

lilaliba.otvenedszer 2014.11.29. 18:20:14

szvájpör, ááá, köszönöm, megyek is tovább a következő hetire.. :DD
süti beállítások módosítása